2374

Mercedes отново застрашен от кошмара "Дизелгейт"

Доклад на Deutsche Umwelthilfe (DUH) обвинява германския производител, че използва осем заблуждаващи устройства в Е-Class, за да се манипулират нивата на вредните емисии. Това са непознати до момента устройства, намаляващи до голяма степен нивата на емисиите NOx в дизеловия двигател. Става въпрос за двигателя OM642, като шест устройства са свързани с вградения SCR катализатор, а други две са свързани със системата за рециркулация на отработените газове.

Тук трябва да се направи следното уточнение. Подписът под доклада е на Феликс Домке, който е тествал един автомобил Mercedes-Benz E350d T (моделна година 2025), става въпрос за комби версията Е-Class (W212). Автомобилът е с пробет 95 708 км, а V6 агрегатът е с работен обем 2987 куб. см и мощност 258 к.с. Същият този модел двигател бе заменен в последствие от редови „шестак”.

Цялата обвинение се крепи на теста на един автомобил.

Домке стига до заключението, че нивата NOx са до 500% по-високи при реална експлоатация на автомобила.

Едно от устройствата „намалява значително количеството на инжектиран AdBlue, който неутрализира емисиите NOx в SCR катализатора.”

В пълен противовес на тези обвинения е становището на Federal Motor Transport Authority (KBA), която заявява, че е запозната с тези устройства и те не са незаконни, съобщава Automobilwoche.

Mercedes отзова близо 800 000 GLC и C-Class модели през 2018 г. заради подобен „Дизелгейт”. Тогава КВА откри пет устройства, чиято работа е била да заблуждава тестовете за вредни емисии. През миналата година компанията трябваше да плати $2,8 млрд. за уреждане на граждански и екологични съдебни искове за около 250 000 замърсяващи автомобили в САЩ.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?