2374

Lucid Air може да се превърне в „убиеца на Tesla“ СНИМКИ

Най-новият американски електромобил е рекордьор по пробег с едно зареждане и предизвика фурор сред всички, докоснали се до него. 

Компанията Tesla предизвика абсолютна революция на автомобилния пазар през последното десетилетие и практически сама успя да стартира електрическия бум в сектора. Още първият модел на щатския производител се превърна в истински хит сред потребителите и принуди дори големите концерни с вековна история да се съобразят с Tesla. 

През 2022 година на сцената излиза и Lucid Air ​- новото чудо на американското автомобилостроене, което, освен че слага в малкия си джоб всички конкуренти в електрическия клас, към момента се радва на изцяло положителни отзиви от журналисти и тестови пилоти. Lucid Motors е калифорнийска компания, която представи първия си модел още през 2016-а, но производството започна едва в самия край на 2021-ва. Неин шеф е бившият главен инженер на Lotus и Tesla Питър Роулинсън, а дизайнер е Дерек Дженкинс, създател на някогашните Audi A2 и A8 и на днешната Mazda MX-5.

Първите бройки от новата електрическа суперкола вече са при собствениците си, но за съжаление, по официални данни на компанията все още има едва няколко бройки, които са доставени на топклиенти в Европа, защото в този първи етап от производството Lucid Motors са съсредоточили усилията си към пазара зад океана.

Lucid Air превъзхожда конкурента си Tesla Model S във всяко едно отношение. Новият автомобил пристига с

внушителните 1111 конски сили максимална мощност,

при тегло от близо 2,3 тона и вътрешно пространство в салона за пасажерите, по-голямо дори от това на новия Mercedes S-class. На теория моделът Air може да достигне и до 2000 конски сили, стига, разбира се, да се създаде батерия, която да осигури подобно захранване.

Новият електромобил на Lucid  държи и актуалния рекорд за най-голям автономен пробег с едно зареждане - цели 837 километра. Дори и върховите версии на Tesla не успяват да се доближава до това с техните 651 км. Въпреки това производителят от Калифорния предлага няколко различни модификации, като споменатата по-горе с 1111 конски сили има също невероятния

пробег от 726 км с едно зареждане, 

при това оборудвана със спортните 21-инчови джанти.

Що се отнася до зареждането на батерията, там Lucid Air също чупи рекорди. Зареждането от 10 до 90 процента отнема под 95 минути и достига до пиков заряд от 297 киловата. Всъщност зареждането от 10 до 20% отнема едва три минути, а с него ще могат да се изминат близо 100 км. Всичко това дава максимална скорост от 279 км/ч - най-високата за електромобил до момента.

Шефът на Lucid по аеродинамиката Жан-Шарл Моне е човекът, който навремето  отговаряше за шампионския болид на Себастият Фетел във Формула 1. Той прави модела Air една от най-аеродинамичните коли, с най-нисък коефициент на въздушно съпротивление, което, освен че помага за удължаване на пробега, дава резултат и при максималната скорост.

Друга отличителна черта на новия американски хит на автомобилния пазар е огромното пространство. Lucid Air има

два багажника с общ обем от 740 литра

- преден, който побира 280 литра, и заден със солидните 460 литра вместимост. Пространството заедно с качеството на изработка в купето пък доминират интериора. Конкурентите от Tesla от години са критикувани дори от феновете си за евтините материали вътре, както и за лошите сглобки, които често започват да тракат и се отварят дори в гаранционния период.

При Lucid Air нещата изглеждат различно. Подходът е минималистичен, но качеството на материалите и естетиката са на друго ниво - алуминий, карбон, кожа и различни сплави откриваме в интериора на електромобила. Освен тях колата е буквално

оборудвана с огромно количество екстри,

дисплей и системи за сигурност, които да я превърнат в дом на колела.

От компанията производител вече продават модела Air в цели пет различни версии. Най-евтината е „Pure“ с 480 конски сили, задно предаване и 650 км пробег, на цена от близо 79 хил. долара. Малко по-скъпа и с 620 конски сили пък е 4х4 версията „Touring“, която предлага сходен пробег.

Модификацията с 800 конски сили и 830 км пробег с едно зареждане излиза 140 хил. долара, докато по 170 хил. са „Dream Edition Range“ и „Dream Edition Performance“, разликата при които е ориентираността - единият е с 933 коня и 840 км пробег, докато другата е върховата версия с 1111 конски сили, но по-малък живот на пътя с едно зареждане. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
1 коментар
бай Грую

бай Грую

07.05.2022 | 07:46

Аз ще си взема две....

Отговори
3 0

Анкета

Как оценявате представянето на България на Олимпиадата в Париж?