Китай съживява Пътя на коприната за Европа през България

Наскоро беше свикано 10-тото заседание на високопоставената работна група по железопътния проект Исламабад-Техеран-Истанбул, по-известна като ECO Train, насочено към спешното съживяване на този основен регионален икономически план. Говорителят на външното министерство на Пакистан изрази сигурност по време на пресконференцията си от миналата седмица, че проектът ECO Train ще бъде използван през тази година.

Икономическата информационна агенция Nikkei Asia също пише в доклад, че Иран, Турция и Пакистан ще използват активно железопътна линия, която свързва Истанбул, Техеран и Исламабад (ITI). 

С новите инфраструктурни инвестиции на Турция и ЖП тунела под Босфора, тази линия ще свързва Европа и Азия. Така ще бъде реализирана китайската инициатива за транспортен коридор, понякога наричан Новият път на коприната. Това е един от най-амбициозните инфраструктурни проекти, замисляни някога. ЖП линията ще свързва Пекин и Лондон, като се използват ЖП мрежите на десетки държави по трасето, в това число и България. 

Дължината на железопътна линия само между трите държави е 6 540 км - 1950 км в Турция, 26 600 км в Иран и още 1900 километра в Пакистан. 

Пътуването от Исламабад до Истанбул с влака ECO отнема 10 дни и е много по-бързо от 21-дневното морско пътуване между Турция и Пакистан.

ЖП трасето ECO Train ще се свърже през пакистанската железопътна врежа до китайския регион Уйгур-Синдзян, който е основната китайско-пакистанска икономическа зона. 

Китай разглежда Иран, Пакистан и Турция като активни партньори в своя проект, наречен Нов път на коприната.

И все пак вече съществува и алтернативна възможност на това трасе. На 19 декември 2020 г. влак пътува през Турция, Азербайджан и Каспийско море до китайския град Сиан, в провинция Шанси, в североизточната част на провинция Синцзян, който е в най-отдалечения източен край на Пътя на коприната, който някога свързвал Древен Китай със средиземноморския регион.

Този път, известен като Транскаспийския коридор Изток-Запад, преминава през железопътните линии Баку-Тбилиси-Карс и икономически анализатори вярват, че Китай може да развие своя ЖП проект и по двата пътя.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
USA

USA

03.01.2021 | 16:20

Мечтите на Соломон Паси са почти на път да се сбъднат. Нека не забравяме кой мечта и кога.

Отговори
1 2

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?