Следвайте ни

Като на филм: Руска фирма предлага безсмъртие

viber icon

Когато 70-годишната майка на Сергей Вороненков се спомина, той плати, за да бъде замразен нейният мозък и да бъде запазен дотогава, докато науката напредне дотолкова, че да я върне към живота, съобщава агенция Ройтерс.

Нейният орган е един от седемдесетте мозъка и човешки трупа, които руската компания KrioRus нарича свои пациенти и ги съхранява. Те са потопени в течен азот в един от високите няколко метра контейнери, разположени в покрайнините на Москва.

"Пациентите" са замразени при температура минус 196 градуса Целзий, като целта е те да бъдат предпазени от разлагане. Но засега няма индикации дали науката ще бъде способна някой ден да възкреси замразените от мъртвите.

"Съгласих се на тази процедура с майка ми, защото бяхме много близки с нея и това бе единственият ни шанс да се срещнем в бъдещето", заяви Вороненков.

Той също смята да се подложи на крионика, както е познат методът, когато се спомине, предаде БТА.

Ръководителят на Комисията за псевдонаука към Руската академия на науките Евгений Александров описва криониката като комерсиална траурна служба, която няма нищо общо с науката. "Пълни спекулации са надеждата да се възродим от мъртвите и да живеем вечен живот", коментира ученият.

Валерия Удалова, ръководителка на компанията KrioRus, замрази любимото си куче, когато то се спомина през 2008 година. Тя се надява науката да се развие достатъчно за "съживяването" на ползващите услугите на фирмата, основана през 2005 година. Но засега няма такава технология и не се знае дали в бъдеще тя ще бъде успешна.

Компанията, единствена в Русия, има много потенциални клиенти от около 20 страни, подписали приживе договор с нея. Тарифата за руснаци е 36 хиляди долара за замразяване на цяло тяло и 15 хиляди долара - само за мозъка. За чужденците цените са малко по-високи.

novini.bg

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?