Камиони чакат на 15 км опашка, за да влязат през ГКПП Лесово
- 14:15, 22.11.2023
- 248
- 0
Шофьори на камиони от Турция, на път за европейски дестинации се оказват заклещени на километрични опашки на турските гранични пунктове с България. По традиция най-натоварен е ГКПП Капъкуле/Капитан Андреево, ето защо редица превозвачи все по-често се пренасочват към алтелнативните маршрути през Лесово и Малко Търново.
В последно време в турската преса се появиха много оплаквания и критики относно капацитета за обработка на митниците ГКПП Хамзабейли/Лесово.
Камиони, превозващи много стоки до европейски страни, закупени от различни турски градове, са принудени да чакат на 15-километрова опашка пред ГКПП Хамзабейли/Лесово в северозападната турска провинция Одрин, предава агенция Демирорен (DHА).
Шофьорите, които са принудени да чакат с часове и дори дни, изразяват загриженост относно предизвикателствата, пред които са изправени, докато чакат да им дойде реда за преминаване на граничната обработка.
Мустафа Йозтюрк, шофьор, превозващ тъкани и авточасти от Истанбул до Унгария, сподели разочарованието си от бавния напредък. Въпреки чакането с часове, Йозтюрк съобщи, че е напреднал само с 1,5 километра и подчерта непоследователното функциониране на българската страна, цитирайки проблеми с техните системи.
Един от основните проблеми, повдигнати от шофьорите, е липсата на съоръжения за задоволяване на основни нужди при продължителното чакане в турска страна.
Йозтюрк изрази належащата необходимост от решение, като призова властите, особено кабинета на губернатора в Одрин, да се заемат с проблема с паркирането на камиони. „Най-големият ни проблем тук е, че не можем да задоволим нуждите си от тоалетната“, допълни той.
Загрижеността за безопасността е още един огромен проблем, в предвид на множеството нелегални мигранти, които се възползват от чакащите камиони и опитват да се скрият в кухини на превозните средства и да предприемат рисковано пътуване през граница. Друг проблем е и недостатъчното осветление по пътя към границата.
Освен това той посочи правните последици, като изрази безпокойство от потенциалните опасности, породени от дългата колона от превозни средства, особено след като тахографските машини, които регистрират работните им часове, надхвърлят ограничението и ги принуждават да спрат.
„В Европа полицията ни налага големи глоби, защото отдава голямо значение на тахографите“, допълни Йозтюрк, подчертавайки необходимостта от подобрени мерки за безопасност по маршрута.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.