Какви са промените, които готви Вайбър?
- 03:10, 29.09.2024
- 10:40, 29.09.2024
- 670
- 0
Екосистемата на Viber вече опитва да обедини цялата гама на едно търговско преживяване - от намирането на бизнеса, промоции и банери, чатботове с изкуствен интелект, които могат да създават персонализирана оферта, до плащане и доставка. Визията на Viber е да стане суперприложение, като в момента е във водеща позиция да постигне това спрямо европейските конкуренти. Това каза Атанас Райков, вицепрезидент в Rakuten Viber пред телевизия Bloomberg.
Концепцията идва от Азия и идеята е да се обединят в едно няколко ключови за ежедневието приложения, посочи Райков. Компанията вече обвързва бизнес услугите си с услугата за плащане и чат на някои пазари.
Изчакваме въвеждането на еврото в България, за да пуснем услугата Viber Pay на местния пазар. Вече са налични Viber Gems - рекламни анимации, свързани с ключови думи в чата и бизнес обаждания за директна връзка между клиент и бизнес, уточни събеседникът.
По думите му Viber залага на балансиран подход, в който не събира и не запазва ненужни данни и иска да изгради надеждна платформа.
Атанас Райков каза, че това е един много конкурентен пазар, в който "голямата дилема е дали да се правят нови по-мощни модели по-бързо, с по-малко защитни елементи, или да се създават с по-сериозен фундамент, с повече модерация и тестване“.
"Най-вероятно в дългосрочен план стратегическото предимство да бъде надеждна услугата, да е предвидима и да не създава много странични ефекти, ще надделее. Самият пазар ще наклони везните постепенно в посока да се изграждат по-надеждни технологии", каза Райков и добави, че тук роля ще имат и държавните регулации.
Rakuten Viber използва собствено разработен изкуствен интелект (AI) за защита на клиентите си от спам и фишинг атаки, каза още Райков. Според него AI ще засегне живота на всеки потребител много бързо в близко бъдеще. Засега технологията е все още в своята ранна фаза и не трябва да се фокусира прекалено голямо внимание върху първоначалните недостатъци.