3906

Как Швейцария успява да привлече богаташите през зимата?

Промените в климата се отразяват и на зимните спортове, казва икономистът Юрг Щетлер, ръководител на Института по икономика на туризма в Люцерн, Швейцария. Той има предвид това, че заради глобалното затопляне все по-често ще се налага  да се използват съоръжения за изкуствен сняг, уточнява АРД в обширна публикация по темата. В резултат от това карането на ски ще става все по-скъпо и все по-малко хора ще могат да си го позволят, допълва изданието.

С луксозни лифтове към върховете

Курортът Цермат в Швейцария винаги е бил предпочитан от богатите. От това лято той предлага нова атракция за платежоспособни клиенти от цял свят: алпийски преход до връх Матерхорн. Зрелищната въжена линия води през глетчера Теодул и стига до Червиния в Италия. По около 240 швейцарски франка (близо 250 евро) струва билетът за отиване и връщане с новия кабинков лифт, който се рекламира като дизайнерски шедьовър с лъскави гондоли, украсени с "хиляди блестящи кристали".

Мащабни инвестиции в региона на Алпите правят и други туристически оператори. През 2020 година беше открита новата супер модерна двойна въжена линия, с която за 45 минути се стига от терминала Гринделвалд до подножието на връх Юнгфрау. Крайната станция Юнгфрауйох (3454 м), най-високата на Стария континент, е наричана още "Покривът на Европа". Около 70% от туристите са гости от азиатски страни, казва говорителката на фирмата-оператор на въжената линия Катрин Негели, цитирана от АРД.

ВИП клуб

Най-платежоспособните от тях могат да пътуват още по-комфортно – във ВИП салон срещу 12 000 швейцарски франка за двама души или да станат членове на тъй наречения "Платинен клуб" – срещу сумата от 18 000 франка (също за двама души). Членовете на клуба могат да резервират ВИП кабина по всяко време и да разполагат с различни пропуски през лятото и зимата, информира DW.

Железниците Юнгфрау планират нещо още по-впечатляващо за в бъдеще: "Къщата на часовниците" ще бъде построена високо на източния хребет на връх Юнгфрау. Сградата ще прилича на часовников механизъм и в нея ще се продават много луксозни часовници от специални и редки серии.

Ски спортът вече не е двигател на растежа

"Азиатските гости идват в Швейцария и искат планинско изживяване, в идеалния случай съчетано със сняг и ледници. И искат да пазаруват. А в Швейцария това означава преди всичко да си купиш часовник", казва Юрг Щетлер.

Едно нещо е ясно: през следващите години швейцарските планински въжени линии ще се фокусират все повече върху целевата група на богатите чужденци. Ски спортът "определено вече не е двигател на растежа" в рая на зимните спортове Швейцария, казва още експертът пред АРД.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?