Как шофират по света

Как управляват автомобилите си хората в различните държави. Може да се каже, че шофьорите по цял свят се делят на добри и лоши. Поведението на пътя във всяка страна си има своите особености, които често са непонятни за чужденците. Изданието Automail прави опит да обобщи начините на шофиране в различните държави.

Египет

Пълно пренебрежение към правилата за движение и на средствата за безопасност. Затова и катастрофите са много. Необходимо е често да се гледа в огледалата, дори когато сте с предимство. Основното средство за общуване между шофьорите е натискането на клаксона. А основните превозни средства в страната са камили и стари коли.

Австрия

Нетърпеливи и едновременно педантични водачи, които правят всичко по правилата, но няма да оценят, ако им отстъпите пътя, дори да сте с предимство. Изпреварването отдясно е табу, а за грубо нарушение със сигурност ще бъде уведомена полицията. Автомобилите са предимно Mercedes-Benz, Audi и BMW.

Италия, Испания и Португалия

Темпераментни шофьори, на които им е в кръвта да притискат останалите и да превишават скоростта. Много опасни са мотористите, които често не се съобразяват с другите на пътя. Проблем в тези държави са и многото знаци, които често си противоречат. Нарушенията на ограниченията на скоростта рязко спаднаха след въвеждането на високи глоби. Автомобилите са предимно Alfa Romeo, Fiat 500, Seat.

Англия

Шофьорите са смесица от нахалство и хулиганство. Допълнителен проблем за множеството чужденци на пътя с обратното движение. Уважението към служителите на реда обаче е огромно. Пътната система е на много високо ниво, а автомобилите са добре поддържани. Машините, които най-често се виждат, са Ford и Vauxhall, но нерядко се срещат и луксозните Jaguar, Aston Martin, Bentley и Rolls-Royce.

Мароко

Пълна липса на култура на шофиране. Малко количество автомобили и доста остарял автопарк. Повечето коли са натъпкани с по 5-6 души, а скоростта е два пъти под позволената. Сред най-разпространените модели са Mercedes 124 и Dacia Logan.

Финландия, Швеция и Норвегия

Дисциплинирани шофьори, които винаги са готови да помогнат на пътя. В тези държави има жестоки ограничения на скоростта, като наказанията за тях, а и за други нарушения на правилника са много строги. Скандинавците са най-добрите шофьори в света при зимни условия. И карат предимно местните Volvo и Saab.

Япония

Много вежливи и грамотни водачи. Проблемът е с навигацията на автомобилите, която често не е дублирана на английски език. Карат се предимно местни марки - Toyota, Nissan, Honda и Mazda, като голяма част са колите са от клас Kei cars (изключително компактни).

Германия

Бързи и напористи шофьори, които проявяват нетърпимост към неграмотността и разсеяността зад волана. Ако се движите с тяхното темпо и не правите грешки зад волана, няма да имате никакви проблеми на пътя. Немците са с железни нерви. Често пускат мигача и само няколко секунди по-късно вече са се престроили. Големият проблем за тях са цивилните машини на полицията, които снимат нарушителите на ограниченията за скорост. Самите германци не си признават, но често карат по-бързо. Колите, които карат, са предимно местни - Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Opel. 

Франция

Обичайните средноевропейски шофьори, които няма да пуснат аварийните светлини, ако ги пуснете пред вас. Често превишават, макар и с немного, ограниченията на скоростта. В градовете нещо често срещано е "контактното" паркиране, при което автомобилите са плътно един до друг (с произтичащите от това драскотини). За местните това е нормално. Както и да изпият бутилка вино на обяд и да се качат зад волана. Проблем са и наглите мотористи. Колите и тук са предимно местни - Renault, Citroen и Peugeot.

САЩ

Дисциплинирани шофьори, които обаче често са разсеяни заради огромните разстояния, широките улици и големите размери на автомобилите. Ограниченията на скоростта се спазват, но основният принцип е, че без автомобил си напълно загубен. Инфраструктурата е изградена именно за леките коли, докато общественият транспорт е на ниво само в големите градове. В по-малките без автомобил не можеш да отидеш дори до магазина. Затова в повечето щати шофьорска книжка се взима на 16 години. Карат се всякакви автомобили, но преобладават джипове, ванове и пикапи.

Русия 

Пълно е с наглеци и хулигани, които често нарушават всички възможни правила на пътя. Катастрофите са чести, а хората зад волана са озлобени и нервни. Според властите ситуацията по пътищата с всяка изминала година се подобрява, но това става доста бавно. Карат всичко - от лада до порше кайен.

Турция

Ситуацията е подобна на тази в Русия - шофьорите често използват клаксоните си, изпреварват отдясно и нарушават ограниченията за скорост. Ако имате такъв стил на каране, няма проблем. Пешеходците също са доста опасни - излизат на платното когато си поискат, като често пускат напред малки деца. Колите в Турция са всякакви.

Индия

Тотален хаос, за който са виновни шофьорите. Те са неспособни да преценят адекватно ситуацията и да се държат логично, като почти винаги игнорират знаците. Колите по правило са изрисувани. А пешеходците често са дрогирани и избират да пресекат там, където никой не ги очаква. Голяма опасност са кравите. А автомобилите са предимно стари.

Китай

Шофьорите са доброжелателни, но пък често правят необмислени маневри, като пренебрегват знаци, маркировка, ограничения на скоростта и светофари. Клаксонът е непрекъснато натиснат, а човешкият живот не струва нищо. Пешеходците са без предимство дори на зебра. Карат се предимно автомобили, които може и да са с чужди марки, но са местно производство. Пълно е със скутери и мотоциклети.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?