Следвайте ни

Хибридите гълтат 4 пъти повече гориво от обявеното

viber icon

Британско изследване на 22 модела от различни производители показа огромна разлика между рекламирания и реалния разход

Хибридните автомобили предлагат най-доброто от двата свята - достатъчно обхват на електрическа батерия за ежедневна употреба, в комбинация с бензинов мотор за по-дълги пътувания.Това поне се твърди при представянето им като стъпка между конвенционалните коли с двигател с вътрешно горене и напълно електрическите превозни средства.

Звучи идеално, особено когато вземете предвид твърдените от производителите цифри за разхода на гориво. Истината обаче се оказва малко по-различна. Зареждащите се хибриди (plug-in) може да използват до 4 пъти повече гориво, отколкото заявяват техните производители, и по този начин собствениците на такива превозни средства може да се бръкнат много повече от очакването. Според изследването на британците притежателите на хибриди ще трябва да платят около 550 евро повече годишно от очакваното.

До този извод стигна британската организация за защита на потребителите Which?. След тест на 22 хибридни модела и установи, че всички те не отговарят на рекламираните от производителите им данни за разход на гориво. Средната разлика между реалните и обявените стойности е 61%, се посочва в изследването.

Най-лош резултат дава BMW X5, при което се отчита 72% по-голям разход от обявения от производителя. А това означава, че годишно неговият собственик ще трябва да плати около 770 евро допълнително за гориво. Обявеният от производителя разход е 1,5 л/100 км, а реалният - 5,35 л/100 км.

На второ място се нарежда друг модел на BMW - 2-Series Active Tourer, с разлика от 71%, а на трето са Mercedes-Benz B-Class и Mercedes-Benz GLE - 67%. В първата петица попада и Hyundai Ionic, при който разликата между обявения и реалния разход на гориво е 65%.

На другия полюс е Toyota Prius, която явно защитава реномето си на един най-добрите хибриди на планетата. При японския модел разликата в показателите е 39%, като компанията производител посочва разход на гориво от 1,5 л/100 км, а при реалните тестове той е 2,54 л/100 км. Това означава под 200 евро допълнително за бензин на година. 

Резултатите от изследването на Which? подкрепят публикуван наскоро доклад на неправителствената организация Greenpeace и Transport & Environment, които нарекоха хибридните автомобили „вълк в овчи кожа“, тъй като в действителност те отделят 2,5 пъти повече CO2 в сравнение с обявените от производителя вредни емисии.

От Which? уточниха, че годишните разходи при изследваните plug-in хибриди са направени на основа на сегашните цени на бензина и дизела във Великобритания при пробег от 15 000 км за същия период, който е средният за страната.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?