"Гучи" и "Адидас" изтеглят продукти, определяни като расистки

Луксозната марка "Гучи" (Gucci) и глобалният спортен бранд "Адидас" изтеглиха от продажба свои продукти, след като те бяха определени в социалните медии като расистки.


"Гучи" махна от продажба противоречив свой модел плетен пуловер на цена 890 долара, след като той бе силно критикуван за това, че наподобява "блекфейс" - типичен грим, с който белите актьори от САЩ в миналото са изобразявали чернокожите герои, писа Би Би Си.

 
Към тази новина "Ню Йорк Таймс" добави и случая на "Адидас", в който марката включи един почти изцяло бял модел обувки в линия от облекла и маратонки, вдъхновена от Харлемския ренесанс през 20-те и 30-е години и замислена в чест на Mесеца на афроамериканската история, който се отбелязва през февруари в САЩ, Канада, Великобритания, Холандия и Ирландия. След критиката в социалните медии моделът на цена 180 щатски долара също бе изтеглен от продажба, като компанията обяви, че той "не отразява духа или философията за това как "Адидас" смята, че трябва да бъде отразен и почетен Месеца на афроамериканската култура". 

 
В свое изявление "Гучи" се извини и обяви, че ще си вземе поука от инцидента, както и че изцяло подкрепя движението за многообразие.


Така нареченият "блекфейс" има дълга история в утвърждаването на обидни и расистки стереотипи за афроамериканците, която датира от повече от 200 години в САЩ. Мнозина в социалните медии критикуваха модела за това, че предизвиква асоциации с тези стереотипи.


Проблемите на двете марки са последните от серията грешни ходове на големите модни брандове.


Миналият месец "Прада" изтегли свои модели заради сходни предположения, че наподобяват "блекфейс" образи. Марката махна от продажба продукти от серията си "Прадамалия", които според коментарите приличат на черни маймуни с големи червени устни.


"Долче и Габана" пък отмениха голямо свое ревю в Шанхай след обвинения в расизъм. Марката публикува видеоклипове с китайски модел, който яде пица и паста с типичните за китайците пръчици за хранене. След като мнозина я сметнаха за обидна, кампанията предизвика остра критика в Китай и няколко вериги изтеглиха продуктите на "Долче и Габана" от асортимента си. През 2016 г. марката бе критикувана и за това, ченарече един от моделите в пролетно-лятната си колекция "робски сандал".

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?