46

Финалът на УЕФА донесе $120 милиона и изстреля туризма в Истанбул

Финалният мач от Шампионската лига на УЕФА, който се проведе в Истанбул през уикенда, даде огромен тласък на туризма в града, заяви Мюбера Ересин, президент на Асоциацията на хотелиерите в Турция (TÜROB ) пред ежедневника Хюриет.

АА

Десетки хиляди фенове пристигнаха в града, за да гледат мача между Манчестър Юнайтед и Интер Милано на 10 юни на Олимпийския стадион Ататюрк, харчейки пари в ресторанти, хотели и други места.

АА

Степента на заетост в хотелите в Истанбул се покачи с над 90 процента благодарение на спортното събитие, отбеляза Ересин.

АА

„Преди всичко Истанбул доказа на света, че е първокласна дестинация. Смятаме този важен мач, организиран в Истанбул, като крайъгълен камък за местната туристическа индустрия. Финалът на Шампионската лига на УЕФА е началото на жизнени и добри дни за Истанбул и безценна маркетингова възможност за мегаполиса.

АА

Някои футболни фенове останаха само една нощ, докато други прекараха 2 до 3 дни в Истанбул, те направиха голям принос за местната икономика на града", според Ересин.

АА

Претърпяхме много трудности, тъй като имаше голям отлив от туристи след земетресенията в началото на февруари. Туристическата индустрия и дейности почти спряха и поради изборите. Но това спортно събитие повдигна морала ни“, допълни тя.

АА

Официално за финалната среща бяха продадени около 70 000 билета, отбеляза Ересин. 

Някои фенове обаче пристигнаха без билет за мача. Те обикаляха из града и държаха табели на английски и италиански, на които пишеше, че търсят билет.

На черния пазар билети се продаваха на цена между 40 000 ($1700) и 282 000 турски лири ($11 900).

 

 

"Поради притока на фенове степента на заетост на хотелите се повиши над 90 процента, докато в същото време цената на стаите се увеличи със 100 процента.

АА

Миналата година един турист е похарчил средно 950 долара по време на посещението си в Истанбул, но футболните фенове са похарчили между $1200 и $2000. Изчислихме, че общите приходи възлизат на около $120 милиона“, възкликна Ересин.

АА

"През предстоящият период процента на заетост в хотелите в Истанбул няма да бъде под 75-80 процента. Сега повечето туристи в Истанбул са от страните от Близкия изток, а другите големи групи посетители са германци, британци и американци, обясни тя.

АА

Преди пандемията от COVID-19 Китай и Япония бяха големи пазари за турската туристическа индустрия, допълни тя. „Тези пазари все още не са се възстановили.“

АА

Летище Истанбул беше домакин на рекорден брой полети на 11 юни, с 1749 планирани кацания и излитания, благодарение на финала на Шампионската лига на УЕФА.

АА

На 9 юни мегалетището бе домакин на 1594 кацания и излитания.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кои са най-важните проекти за Пловдив?