71

ЕС одобрява оспорвана от Гърция турска туристическа марка

Анкара дискутира суверенитета на острови в Егейско море

 

Европейската служба за търговски марки одобри търговската марка "Turkaegean" за турската туристическа кампания. Това става в момент, когато  Анкара оспорва суверенитета на някои гранични гръцки острови в Източно Егейско море, заради тяхното въоръжаване.

Анадолска агенция

Продължителността на одобрението е до 2031 г. и търговската марка се разглежда от Гърция като още един пример за усилията на Анкара да подчертае своите геополитически претенции в Егейско море. Търговската марка съществено означава турско Егейско море, предаде ежедневника tovima.gr.

 

Рекламната кампания се откроява с древногръцки и елинистични обекти.

Анадолска агенция

Службата за патенти и търговски марки на САЩ условно отхвърли заявлението за одобрение на същата турска търговска марка. Според съобщенията, причината са непълни документи. Случаят ще бъде разгледан отново скоро.

Анадолска агенция

Файнейшъл Таймс цитира турския министър на културата и туризма Мехмет Нури Ерсой: „Турското Егейско море е един от най-изящните региони, които Турция може да предложи. Той може да се похвали с брегови линии, обвити в чиста синя вода, множество исторически забележителности, датиращи от втори векове, и идилични плажове, за да попиете лъчезарното слънце. Много популярни ваканционни селища и риболовни пристанища могат да бъдат намерени по това крайбрежие - идеално за любителите на природата и авантюрите. Такива примери познати добре и на българските туристи са Айварък, Кушадасъ, Дидим, Бодрум и Мармарис.

 

„Това е най-дългото крайбрежие в Западна Турция, което се простира на повече от 2700 км. и има стотици плажове - вариращи от спокойни пясъчни заливи до блестящи участъци от камъчета. Над 250 плажа са сертифицирани със Син флаг. 

 

Европейската служба за търговски марки се финансира от държави-членки. На въпрос от гръцката телевизия Мега, дали е правилно приемането на подобно решение, службата заяви, че не коментира решенията си.

 

Службата се състои от по един член от всяка държава от ЕС, двама представители на Европейската комисия и един представител на Европейския парламент.

 

Бившият външен министър на Сириза и настоящ външен министър в сянка Йоргос Катругалос критикува решението на службата на ЕС за търговската марка за неуспеха да бъде блокиран.

 

„В условията на спор за нашия суверенитет в Егейско море търговската марка е агресивна и е неприемливо да е одобрена от ЕС. Ръководството е длъжно да отговори относно своите действия и бездействия“, каза Катругалос в туит.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?