71

Десетки петролни танкери на опашка в Босфора, нямали застраховка

Огромни опашки от танкери се образуваха в Босфора заради искането на Турция за нови документи, доказващи, че корабите които превозват руски петрол имат застраховка.

Марин трафик

Много танкери за суров петрол изчакват вече седем дни в турски териториални води. Само на 5 декември се е образувала тапа от 19 танкера за суров нефт, които са пуснали котва преди Босфорския пролив и Дарданелите след въвеждането на таван за цената на руския нефт. За това съобщи „Файненшъл таймс“, като се позова на данни от брокерите за морски превози, търговците на петрол и службите за спътниково проследяване на морския транспорт.

АА

Струпването на морски съдове е още по-голямо днес и се вижда в един от сайтовете за мониторинг на корабите МаринТрафик.

 

Таванът на цените, който беше въведен на 5 декември, забранява на танкерите, товарещи руски нефт да застраховат превозвания товар на Запад, ако стойността на нефта е над определената пределна цена от 60 долара за барел. След въвеждането на ограниченията властите в Турция от своя стана поискаха от корабите, преминаващи през проливите, доказателства, че нефтът е застрахован.

АА

По-голямото количество от нефта, намиращ се в кораби по бреговете на Турция е с произход Казахстан. Нефтът от Казастан постъпва в Русия по тръбопровод и не попада под удара на западните санкции.

 

На 5 декември влезе в сила решение на Европейския съюз за въвеждане на ембарго на доставките на нефт от Русия, което предвижда механизъм на пределна цена на нефта, возен по море. Таванът беше определен на ниво 60 долара с възможност за промяна на цената в бъдеще. Приетите ограничения засягат широк спектър от услуги, свързани с морския транспорт на руски нефт.

АА

Представителите на морския сектор изразиха мнение, че това искане на турската държава за гарантиране на сигурността на проливите е много уместно. Адвокат Ахмет Джан Бозкурт, член на борда на директорите на Камарата на корабоплаването (DTO) и генерален мениджър на Омур Марин, който е и представител на европейските застрахователни компании в Турция, подчерта, че турската държава е действала в съответствие със споразумението от Монтрьо с това решение. Защото, ако един кораб причини инцидент, докато минава през проливите, ще е много вероятно разходите като замърсяване на околната среда или отстраняване на отломки да не бъдат покрити. Затова министерството предприема такива мерки“, заключи той.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Няма страшно!

Няма страшно!

07.12.2022 | 11:20

Лавров каза, сега излишният петрол ще го продаваме на Монголия! Ха ха ха ха

Отговори
5 0
Хохохо

Хохохо

07.12.2022 | 10:57

Да отидат сега при другаря им ПУУТЛЕР да им даде една застраховка...

Отговори
7 0

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?