4232

Дълги опашки за ферибота при Дарданелите, таксата за новия мост е два пъти по-скъпа

Миналата седмица таксите за превозни средства за моста Чанаккале от 1915 г. при Дарданелите, бяха увеличени. Така таксата за преминаване по новия мост за сега е почти два пъти повече фериботната такса. Много шофьори образуват дълга опашка на фериботното пристанище Чанаккале, за да избегнат плащането на разликата от приблизително 265 лири (14 лв).

От миналата седмица цената за преминаването на превозни средства по моста Чанаккале от 1915 г. вече е 585 лири (30 лв).

В Чанаккале има две алтернативи за преминаване от азиатската към европейската страна и обратно. Първият от тях е мостът Чанаккале от 1915 г., а другият са фериботите GESTAŞ.

Преминаването през фериботи GESTAŞ все още струва 320 лири (16,60 лв).

Напоследък много шофьори предпочитат фериботите, за да избегнат плащането на почти двойно по-високата такса, преминавайки по моста. Изборът на шофьорите на ферибот причинява дълги опашки от превозни средства на фериботното пристанище Чанаккале. Шофьорите подчертават, че мостът е много скъп и се надяват фериботните такси да не се увеличават.

Мостът Чанаккале от 1915 г., известен също като Мостът на Дарданелите, е висящ мост, който пресича пролива Дарданели в Турция. Той свързва европейската част на Турция с азиатската, като свързва градовете Лапсеки и Гелиболу.

Той официално бе открит на 18 март 2022 г. Общата дължина на моста е 4608 метра, което го прави един от най-дългите висящи мостове в света. Дължина на централния отвор на моста е 2023 метра, което го прави най-дългият висящ отвор в света към момента на откриването му.

Кулите на моста са с височина 318 метра. Името му идва от битката при Галиполи, която се е състояла през 1915 г. по време на Първата световна война.

Мостът значително съкращава времето за преминаване през Дарданелите, замествайки фериботите и улеснявайки транспортирането между европейската и азиатската част на Турция.

Анкета

Как оценявате представянето на България на Олимпиадата в Париж?