71

Чудо: Авиокомпания предложи 50 евро на пътници, за да не се качат в самолет

Интересен инцидент се случи на летището в Истанбул, след като авиокомпания продаде твърде много билети за полет от Летище Истанбул.  

Беше заявено, че на пътниците бяха предложени 50 евро (приблизително 1750 TL) в замяна, за да се качат на борда на друг полет 2 часа по-късно

Във видео, което стана много популярно в социалните мрежи в Турция, двойка обяснява преживяното със следните думи:

„В момента сме на летище Истанбул. Току-що се случи инцидент, на който се натъквам за първи път. Предложиха ни 50 евро в замяна да се качим на самолета който излита 2 часа по-късно. Ние отказахме да закъснеем с 2 часа и загубихме 50 евро.“

DHA

Какво е овърбукинг?

Обикновено, например, ако самолетите имат капацитет от 300 души, те продават 330 билета, защото така или иначе някои хора отменят плановете си или просто не пътуват. 

В случай на наличност на много пътници при свръхрезервация, пътуващите първо се питат дали желаят да слязат.

Ако някой от пътниците, закупили билет, се прояви доброволно, той ще бъде пренасочен към друг полет на желаната дата и час.

Понякога обаче може да няма желаещи пътници да слязат от самолета. В този случай компанията решава кои пътници да не бъдат приети за самолета. Процедурата за отказан пътник или пътници е същата като в случай на доброволно напускане.

В допълнение, разходите по време на периода на изчакване могат да бъдат покрити и може да бъде изплатена известна компенсация в зависимост от периода на изчакване.

Пътниците, на които е отказан достъп на борда поради свръхрезервация, получават много права в съответствие със законодателството на Европейския съюз.

Пътници, които не могат да се качат на самолета против волята си в резултат на свръхрезервация, имат право на обезщетение до 600 евро.

За да бъде валидно това право, предлаганият от авиокомпанията алтернативен полет трябва да изисква период на изчакване над 3 часа.

Ако обаче компанията предложи алтернатива в рамките на 3 часа за полети на къси разстояния, сумата на обезщетението ще бъде намалена наполовина. За дълги полети тази продължителност е 4 часа.

Авиокомпанията трябва да предложи още опции в допълнение към горната точка. Тези опции са както следва: възстановяване на стойността на билет или осигуряване на друг полет до дестинацията на възможна най-ранна дата.

Ако времето за изчакване за предложените алтернативи надвишава 8 часа, компанията трябва да осигури безплатно настаняване в хотел и транспорт на пътника. По време на този процес е отговорност на авиокомпанията да покрие разходите за храна и напитки на пътника.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
3 коментара
Изглежда

Изглежда

31.03.2024 | 02:28

че турска двойка от Диарбекир и Гушев за първи път се “натъкват” на популярна в целия свят практика на авиолиниите и Гушев ни го представя като че ли е открил Америка. Редакцията на Марица също смята тая простотия за “чудо” за да я публикува.

Отговори
1 0
Васил

Васил

30.03.2024 | 20:50

Стpacтен и дълъг ceкc със cилен щpaнг, яpки оpгaзми, много cпеpмa, контрoл на еякyлaциятa, пoвишен тестoстеpoн и бeзoпаснo на вcякa възpaст! Вcичко тoва в eдна кaпcyла, кoято ще нaпpави ceкca ви нeзабpавим:-=---- https://e.vg/alman

Отговори
0 0
Къде е “чудото” бе, Гушев?

Къде е “чудото” бе, Гушев?

30.03.2024 | 17:35

Това е практика, използвана от много години по целия свят. Според мене “чудото” е, че ти сега чуваш за нея. Невежеството в Марица води до всякакви чудеса.

Отговори
8 0

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?