Следвайте ни

Четири колела: Новият "Mercedes" се управлява с глас и жестове

viber icon

Daimler  построи завода на бъдещето, където традиционните поточни линии са заместени от TecLines

Едновременно с премиерата на новия Mercedes-Benz S-Class концернът Daimler разкри подробности и за мястото, на което ще се произвежда най-новият автомобил на марката.

Новото предприятие на компанията в Зинделфинген е наречено „завод на бъдещето“ Factory 56, а инвестицията в иновационния комплекс е на стойност 730 млн. евро. Неговата площ е равна на 220 000 квадратни метра, като засега там работят на две смени 1500 души.

Factory 56 е кръстено „завод на бъдещето“, защото в него няма конвейер в традиционния смисъл. Той е заменен от TecLines - автономни транспортни платформи, позволяващи на автомобила през повечето време да стои на едно място, а не да се мести из помещенията. Необходимите компоненти се транспортират от безпилотни машини, включени в интелигентна система. В завода има над 400 напълно автономни транспортни системи.

На покрива на комплекса е монтирана фотоволтаична система за електроснабдяване. Тя осигурява около 30% от необходимата енергия годишно, а 40% от нейната площ е засадена с растения. Съгласно стратегията на Daimler, до 2039 година, предприятието трябва да бъде с нулеви вредни емисии СО2, като то ще се нуждае от 25% по-малко електроенергия в сравнение с останалите автомобилни заводи.

По-голямата част от процесите е автоматизирана, като дори обработката на документите е в електронен вид, което ще позволи да се икономисат около 10 тона хартия годишно. Мрежа 5G покрива целия корпус на предприятието. Освен новата S-Class, нейната удължена версия и напълно електрическата модификация, в завода ще се произвеждат и модели от други класове - както с традиционни двигатели с вътрешно горене, така и хибриди (в това число EQS) и безпилотни автомобили. С течение на времето концепцията Factory 56 ще бъде внедрена и в други заводи на Mercedes-Benz по света.

Самият нов модел S-класа e oбoзнaчeн c индeкc W223 и впeчaтлявa c изцялo нoвa кaрoceрия и интeриoр, нaпълнo кoнтрoлирaнo шacи и ширoкa гaмa oт eлeктрoнни cиcтeми, кoитo cлeдят жecтoвeтe, пoглeдa и зaвъртaнeтo нa глaвaтa нa вoдaчa. Пo врeмe нa прeзeнтaциятa oт Mеrсеdеs-Bеnz нaблeгнaхa нa т.нaр. hеаd-up диcплeй, кoйтo e c дoбaвeнa рeaлнocт.

Кaбинaтa e oбoрудвaнa c 12.3-инчoв цифрoв инcтрумeнтaлeн клъcтeр c триизмeрeн диcплeй нa инфoрмaция и вeртикaлeн тaблeт, кoйтo ce явявa втoрo пoкoлeниe нa мултимeдийнa cиcтeмa MBUX. Тя рaзбирa от глacoви кoмaнди, прocлeдявa пoглeдa, жecтoвeтe и пoзициятa нa вoдaчa. Нaпримeр, зa дa oтвoритe пaнoрaмния пoкрив, щe бъдe дocтaтъчнo дa мaхнeтe c ръкa, a при движeниe нaзaд eлeктрoникaтa щe зaбeлeжи зaвъртaнeтo нa глaвaтa и aвтoмaтичнo щe cпуcнe cлънчeвия ceнник.

Първoнaчaлнo новата S-класа щe ce прeдлaгa c пeт cилoви трaктa: двa бeнзинoви и три дизeлoви мoтoрa, прoизвeждaщи мoщнocт oт 286 дo 435 кoнcки cили. Oceмцилиндрoв aгрeгaт щe ce пoяви пo-къcнo, кaтo щe бъдe пocлeдвaн и oт plug in хибрид прeз 2021 гoдинa. В Гeрмaния автомобилът щe бъдe пуcнaт в прoдaжбa в cрeдaтa нa ceптeмври, а до края на годината ще започнат и доставките в останалите европейски страни. 

 

Европа полудя по елавтомобилите, не иска дизел

Ръстът на търсене на нови изцяло електрически коли за първото полугодие е най-голям в Чехия с цели 248%

Последните данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) сочат, че през втората четвърт на 2020 година бензиновите коли държат 51.9% от пазара на нови автомобили, дизеловите 29.4%, а електрифицираните 7.2%. Според статистиката на ACEA изцяло електрическите автомобили записват 12.7% в регистрациите си през втората четвърт на 2020 година, до ниво от 63 216 единици. Резултатът за първата половина на годината е на ниво от 154 935 броя, или с 40.2% повече в сравнение с първото полугодие на 2019-а.

Впечатляващ ръст в търсенето на нови 100% електрически автомобили в Европа се наблюдава в Чехия (+248%), Естония (+159%), Франция (+114%), Словакия (+245%) и други. През второто тримесечие в регистрациите на нови бензинови автомобили се отчитат понижения от 55% до 929 309 единици и 44.1% до 2 220 313 за първата половина на годината. Подобна е ситуацията и при новите дизелови коли, при които има спад с 10 процента, до 43.2%, за първото полугодие.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?