Следвайте ни

Частни влакове тръгват в Турция

viber icon

Частните компании в Турция ще започнат да експлоатират пътнически влакове, които в момента се управляват изцяло от турските държавни железници (TCDD), считано от следващата година.

Генералният директор на TCDD Али Ихсан Уйгун заяви, че либерализацията на пътническите превози ще бъде завършена с ход, който позволява на частните компании да извършват бизнес, диверсифицирайки опциите и правейки сектора по-конкурентен.

Той говори на панел, озаглавен „Реформа в железниците“, проведен в рамките на конференция в турските железници, която се провежда от 21-24 октомври в Истанбул.

Уйгун каза, че са необходими повече инвестиции в железопътния сектор, което е цел на Турция за устойчиво развитие. Железопътният транспорт също е по-екологичен и рентабилен в сравнение с други превозни средства, докато цената на инвестициите в сектора е висока, каза той.

Турция е инвестирала общо 167,5 млрд. TL (21 млрд. долара) в железниците през последните 18 години, добави Уйгун.

Междувременно, продължи Уйгун, имаше нужда от преструктуриране, за да направи железопътната индустрия по-конкурентоспособна и устойчива, тъй като транспортните опции, както и логистичните нужди и очакванията на пътниците се променят много бързо.

Председателят на TCDD заяви, че делът на железниците в пътническите и товарни превози на Турция е намалял драстично през годините, което създава нужда от реформи.

В момента Турция разполага с около 12 803 километра железопътни линии, според TCDD. Разполага с около 1200 километра високоскоростни влакови линии. Дължината на конвенционалните линии е 11 590 километра, а на сигнализираните линии - 6 382 километра. Страната разполага и с 5753 километра електрифицирани линии.

Страната се стреми да разшири железопътната си мрежа до 16 675 километра до 2023 г. с нови инвестиции във високоскоростни влакове и конвенционални линии, заяви по-рано по време на първия ден на срещата министърът на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмайлоглу.

"Броят на двойните линии се е увеличил от 5% на 13%", каза също Уйгун, като добави, че по-нататъшните реформи ще увеличат дела на железниците в транспорта, заедно с инвестициите в инфраструктура.

Джовани Рока, заместник генерален мениджър в отдела за международно развитие на бизнеса на италианската железопътна компания на FS Italiane Group, също говори пред панела, заяви, че те работят с TCDD повече от 10 години и че са били свидетели на трансформацията му е претърпял.

Казвайки, че Турция е глобален логистичен център, Рока отбеляза, че холдингът има офис в Истанбул и че са създали центрове за поддръжка на високоскоростните влакове в Истанбул и столицата Анкара.

Той добави, че очакват съвместните работи със страната да продължат. 

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?