Следвайте ни

Бум в търсенето на електрически велосипеди заради COVID-19

viber icon

Хората купуваха електрически велосипеди и скутери много преди пандемията.  Някои ги виждаха като безопасен, евтин и надежден начин да стигнат до офиса.  Други искаха безопасно превозно средство, което да ги отведе до най-близкия парк, супермаркет или среща за обяд.  Избухването на коронавирус стана катализатор за индустрията.  

Още през април социологическо проучване направено с 13 хил. европейци констатира, че всеки четвърти европейски гражданин или кара или е вероятно да използва електрически велосипед тази година. 

На въпроса, "дали сега в сравнение с миналата година е по-вероятно да купите, наемете или използвате електрически велосипед", 5 процента казват, че е „много вероятно“, докато 12 процента казват, че е „вероятно“, а 8 процента съобщават, че вече притежават или използват електромотор.  

Хората, които отговориха положително, заявиха, че са най-заинтересовани от използването на електронно колело за отдих и семейно колоездене.  

Статистиката също показва, че търсенето през 2020 г. на електрически велосипеди се е увеличило четирикратно в сравнение с 2019 г. 

Въпреки че секторът отчете краткосрочен спад през второто тримесечие на 2020 г. поради появата на пандемията, той бързо се възстанови. 

Турция, е сред най-големите производители на електрически колела в Европа. Според данни на Егейската асоциация на износителите, получени от Анадолската агенция, Турция е изнесла електрически велосипеди в 43 държави през 2019 г. и е спечелила 9 милиона долара приходи.

Миналата година турският износ се е увеличил с приблизително 300% в сравнение с предходната година, особено с ефекта на търсенето от европейските страни, където използването на електрически велосипеди се е увеличило бързо след избухването на коронавируса.

Анъл Чакрак, генерален мениджър на фирма, която произвежда около 250 000 велосипеда годишно в западна провинция Маниса и изнася 70% от тях, каза че продажбите на електрически велосипеди за страните от Европейския съюз се увеличават всяка година. Той отбеляза, че турските производители са започнали да пренасочват производството си към тези продукти поради нарастващото търсене.

„Когато хората осъзнаха, че велосипедите, които позволяват социално дистанциране, са най-добрият метод за транспорт в пандемията, продажбите ни скочиха. В момента доставчиците изпитват трудности при изпълнението на многото поръчки “, каза той.

Чакрак каза, че делът на велосипедите с електрическо задвижване в общия износ на велосипеди е нараснал до 42%. „Износът на електрически велосипеди съставлява 39 милиона долара от общия ни износ на велосипеди в размер на 92 милиона долара. Имаме сериозно увеличение на износа. Това увеличение може да продължи и през следващите години “, каза той.

Най-голям дял в износа на турски електрически колела в Европа има Финландия с 9,6 млн. долара, следвана от Италия със 7,9 млн. долара и Холандия със 7,4 млн. долара. 

Виждайки нарастващото търсене на електрически велосипеди в световен мащаб като алтернатива на проблемите с трафика в големите градове, както и признавайки техния принос за по-здравословен живот, наскоро някои турски гиганти също навлязоха в сектора. Вестел, един от най-големите турски производители на електроника, започна да произвежда първите местни електрически батерии в страната с оригинален дизайн през октомври миналата година. Батериите ще бъдат доставяни на всички местни производители на велосипеди и системи за електронни велосипеди и също ще бъдат изнасяни.
 
 
 

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай