Следвайте ни

Биг Брадър в магазините

 
Като в същински роман на Оруел, големите магазини днес следят клиентите и се опитват да прогнозират всяко тяхно решение.

В епохата на смартфоните, онлайн пазаруването и дигиталните решения, това стана по-лесно от всякога. Търговците наблюдават потребителите, които им осигуряват приходи, чрез множество разнообразни хитри тактики. Сред тях, най- разпространени са следните:

"Преследвачи" ни следват в магазина. Експертът по потребителско поведение Пако Ъндърхил разказва в книгата си "Защо купуваме", че някои търговци на дребно в Америка се обръщали към "преследвачи" или "тракери" - антрополози, които наблюдавали поведението на клиентите в магазини инкогнито, обучени да се сливат със заобикалящата ги търговска обстановка.

Прихващане на сигнала на мобилния телефон. В един Черен петък в САЩ някои американски магазини използвали технология, с която да следят маршрута на движение на клиентите в моловете. Системата има популярност и в Европа и Австралия.

Лицево разпознаване. То се случва благодарение на специална технология, която посочва пола и възрастовия диапазон на клиента. Според американската Федерална търговска комисия механизмът не се използва, за да се следят индивидуални купувачи, а за да се събира демографска информация за хората.

Програми за лоялни клиенти. С тези карти се следят клиентските навици. Търговецът събира информация и след това предлага специална оферта, подходяща за вкуса на човека или клиентската група, към която принадлежи.

Guest ID. Често в големите магазини в Щатите се плаща с кредитна карта, като се използва идентификационен номер на гост (Guest ID). Този номер е свързван с всички бъдещи покупки на същия човек, които той ще направи със същата банкова карта. Продавачът анализира касовите бележки, за да опита да предвиди предпочитанията му при пазаруване.

Приложения за смартфони с обозначаване на локация. Благодарение на тях може да се посочи къде точно се намира човекът в мола, пише Мениджър.бг.

Детектори на движение, които показват колко хора преминават през различните райони на магазина.

Разпознаване на сигнала на мобилния телефон чрез Wi-Fi технология. Компания, наречена Euclid Analytics, го прави в САЩ, за да отчита движението през шопинг центровете. Тя предлага анализ в реално време, който показва дали дадена витрина работи.

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?