Следвайте ни

Авангардно: Най-големият електрически ферибот в света заработи в Норвегия

viber icon

След като успешно стартира електрификацията на автомобилите, които се движат по пътищата, Норвегия насочи вниманието си към електрифицирането на други видове транспорт. И тъй като е страна е с обширна брегова линия и много фиорди, транспортът по вода е много популярен начин за придвижване на хора и товари. Страната постепенно увеличава броя на хибридните или електрическите фериботи.

Наскоро добавен към фериботния парк на Норвегия МФ Басто Електрик (MF Bastø Electric) е построен в корабостроителницата Сефин в Ялова, Турция.


Този напълно електрически ферибот, ще обслужва най-натоварената фериботна връзка в Норвегия, на около 10,5 км, между Хортен и Мос, през фиорда в Осло. 

Плавателното съоръжение ще превозва до 200 автомобила или 24 камиона, както и 600 пътници. Той е с дължина 139,2 метра, широк е 21 метра и може да се движи с до 13 морски възела, около 24 км/ч.

Фериботът има капацитет на батерията от 4,3 mWh и трябва да може да извършва между 20 и 24 пресичания на ден. 


Това не е първият електрически ферибот в Норвегия, но е само най-големият. Първият напълно електрически ферибот, който влезе в активна експлоатация в Норвегия, беше МФ Ампере (MF Ampere) , който дебютира в началото на 2015 г. 

С акцента си върху електрифицирането на всички видове транспорт, Норвегия вероятно ще стане първата държава в света, където скоро ще можете да пътувате без никакви вредни газови емисии. Разработката на електрическите самолети е последната стъпка в този зелен пъзел, но те все още са в изпитателен период.


Корабният Инженер Айхан Йоздемир, отговорен за производството на уникалния кораб разказа пред Анадолската агенция, че това е най-широкия плавателен съд който корабостроителницата е правила и първия тапълно автономен електрически модел. Производството му е започната през април 2019 и тестването му е направено в Мраморно море през ноември 2020 г. Преди това норвежката фериботна фирма е получила от същата корабостроителница друг по-малък ферибот. Турската корабостроителница е произвела повечето фериботи използвани по линиите в мраморно море. 

Михаел Гушев

Михаел Гушев

Кореспондент на "Марица" в Турция

Михаел Гушев е завършил ЕГ "Г. Кирков" в Пловдив с френски език и ПУ "П. Хилендарски" със специалност "Математика и информатика". Работил е във в. "Глас", а от 1995 г. работи във в. "Марица". От 2001 г. е кореспондент на вестника в Турция. Владее перфектно френски, английски, турски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?