71

10 пъти скочиха продажбите на електромобили в Турция

Китай е продал електрически возила на стойност $184 милиона на Анкара за 10 месеца

Турция предприе мерки срещу вноса на електрически превозни средства от Китай. Тя е последната страна, която направи това, след като Европейският съюз започна собствено разследване на субсидиите за електромобили в азиатската страна.

Компаниите, които внасят електромобили в Турция, трябва да имат най-малко 140 оторизирани сервиза, разпределени равномерно в цялата страна и да отворят кол център за всяка марка, според указ на Министерството на търговията в Анкара, публикуван миналия месец. 

Обременителното изискване се смята широко за насочено към китайски превозни средства. Вносът от ЕС и страни, които имат споразумения за свободна търговия с Турция, са освободени от постановлението. Вносителите разполагат само до края на месеца, за да се съобразят, което е почти невъзможна задача за мнозина.

Внезапната промяна ще създаде проблеми за компаниите, занимаващи се с продажбата на китайски автомобили в Турция, шестият по големина автомобилен пазар в Европа.

„Тези правила са толкова строги, че към днешна дата нито една марка не ги покрива“, заяви Ерол Шахин, главен изпълнителен директор на автомобилната консултантска компания EBS.

Най-големият проблем произтича от изискването вносителите сами да създават електростанции, което би усложнило сделките с оторизирани услуги на трети страни, уточни Шахин.

Електрическите автомобили стават все по-популярни в Турция, благодарение на относителната достъпност, авангарден дизайн и технологии на китайските марки, както и на одобрението на местно произвеждания автомобил Togg и скорошното пристигане на Тесла на Илън Мъск в страната.

Продажбите на електрически автомобили са се увеличили почти 10 пъти тази година до ноември от година по-рано, показват данни на индустриалната асоциация ODMD. Сега те съставляват 7,1% от всички продажби на леки автомобили.

Новите правила имат за цел да въведат ред в една бързо развиваща се индустрия и да й позволят да се развива в контролирана среда, отбеляза служител в Анкара пред Блумбърг.

Обосновката на регламента е правилна, тъй като има за цел да защити клиента“, отбеляза Каган Дагтекин, главен изпълнителен директор на Dogan Trend Otomotiv, която разпространява MG, марка на китайската SAIC Motor Corp.

Китай е най-големият вносител в Турция и стоките от азиатската страна са изиграли роля в увеличаването на търговския дефицит на страната до почти 100 милиарда долара към ноември. Вносът на леки автомобили има голям принос за дефицита.

Втората по големина икономика в света е продала електромобили на стойност $184 милиона на Турция през първите 10 месеца на тази година, почти двойно повече от цифрата за цялата 2022 г. По-рано тази година Турция наложи допълнителни 40% мита върху вноса на електромобили от Китай , повишавайки общата ставка на митническия данък до 50%.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?