64

Децата на Марадона забраниха на Наполи да използва образа на Диего

Наполи има специална връзка с Диего Марадона - на негово име е кръстен стадион, открити са паметници, издават се униформи, но сега клубът няма да може да използва образа на аржентинеца за комерсиални цели.

Наследниците на футболиста забраниха клуба по съдебен ред.

Припомняме ви: миналия сезон Наполи и марката Giorgio Armani EA7 си сътрудничиха толкова тясно, че пуснаха повече от 10 екипа. Сред тях – специални комплекти за годишнината от смъртта на Марадона. Уникалната форма беше пусната в три цвята и в ограничено издание. Наполи прекара целия ноември 2021 г. в различни варианти на тази форма.

Тениски с лика на Диего, вграден в пръстов отпечатък. Значение - наследството на Диего в гените на всеки фен на отбора. Те направиха своя дебют в тази форма в мач срещу "Верона".

 


Продължава срещу "Интер".


И завършиха маратон от спомени с мач срещу Лацио.


Те не спряха дотук - през март 2022 г. беше пусната друга червена версия.


Какъв е проблемът?

По отношение на правата Наполи не се притесняваха - клубът се разбра с бизнесмена Стефано Чеки, който подписа договор с Марадона само няколко месеца преди смъртта му. Диего имаше право на 50% от печалбата, получена от продажбата на правата му върху изображението. Вярно е, че Чеки сключи сделка с Наполи само за 22 500 евро. Тогава клубът спечели 900 хиляди евро от продажбата на шест хиляди тениски.

Семейство Марадона не оцени ризите за почит миналата година. Децата на легендите не харесаха, че никой не се свързва с тях и Чеки продаде правата на изключително ниска цена.

„Фаланелка в чест на баща ми – въпрос на гордост, но разочарование от липсата на внимание от страна на Наполи“, възмути се Диего Армандо Марадона-младши през ноември 2021 г. – Ние, законните наследници, не участвахме и никога не сме давали съгласие за тази операция.

Разрешителното беше подписано от Стефано Чеки, мениджър на баща ми. Ние, наследниците, сме единствените, които можем да подпишем такова разрешение».

Семейство поиска 450 000 евро в съда - половината от 900 000, които клубът спечели от тениски. В крайна сметка съдът в Неапол поиска 150 хиляди евро от Чеки за решение, накърнило интересите на наследниците на Марадона. Сега Чечи трябва да иска съгласието на семейството на футболиста, преди да преговаря за каквито и да било сделки за имиджови права.

Наполи също пострада, като му беше забранено да използва образа на Марадона върху всички продукти. Миналогодишната колекция е разпродадена отдавна, но клубът вече обяви, че би искал да сформира нова с Диего и този сезон. Изглежда, че сега планът ще трябва да бъде изоставен.

Или неаполитанците все пак се съгласиха с аржентинското семейство. Освен това техният миналогодишен дизайн все още се използва в клубния автобус.


"Наполи" е твърде свързан с образа на Марадона, за да се откаже толкова лесно от него.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?