64

Дейвид Култард отказал поръчка за такси по време на "Силвърстоун"

Радиокомуникациите не винаги са били част от Формула 1 - разговорите между пилотите и щаба станаха повече или по-малко постоянни едва от 1984 г., когато се появиха доста компактни микрофони, слушалки и антени. Експерименти се провеждат от 70-те години на миналия век, но тежестта на станциите и оборудването се оказа твърде голяма, сигналите не бяха стабилни за приемане и предаване и беше трудно да се защитят: всеки можеше да се свърже, а не само да подслушва преговори, но и предава нещо сам.

Последното, между другото, понякога се изстреля до средата на 90-те години: без бързо двупосочно криптиране екипите просто се опитваха да използват редки и необичайни вълни, но въпреки това понякога се случваха непредвидени ситуации. Един от най-нелепите от тях е описан от бившия пилот на Уилямс, Макларън и Ред Бул Дейвид Култард в неговата автобиография Think Like a Champion: Как Фолмула 1 може да повиши самоорганизацията, ефективността и мотивацията:

„През 1995 г. на Силвърстоун по време на Гран При на Великобритания, атакувах с пълна скорост, както обикновено, с желанието да дам страхотно състезание на британските фенове. Изведнъж радиото ми оживя.

"Дейв, Дейв..."

"Да?" Отговорих аз, достатъчно изненадан, че не ме наричат ​​обичайното „DC“. Вече се чудех кой може да е от отбора и каква поръчка ще ми дадат?

„Добре, Дейв, можеш ли да отскочиш в 2:30 в Тъчестър?“ Оказа се, че местната таксиметрова служба хванала радиочестотата ми и вика шофьор, който по съвпадение също се казваше Дейвид. Очевидно искането за такси изглеждаше достатъчно спешно, така че просто учтиво отговорих: „Съжалявам, не мога, малко съм зает тук в момента ...“

Дейвид влезе като лидер в това състезание след оттеглянето на Деймън Хил и Михаел Шумахер, но наказание за превишена скорост в питлейна го изхвърли на трета позиция. И екипът му не искаше толкова много да отстрани Култард от състезанието, че дори не му каза за него по радиото (иронично), а Дейвид разбра за него от телевизионните панели на пистата. 

Представете степента на невъзмутимост на този човек, който е атакуван и от местна таксиметрова компания, но успява да стигне подиума на "Силвърстоун". Апропо, Дейвид успя и да покара болида си по калдъръма на Стария град в Пловдив и лошия асфалт на Гребната. Наистина герой!

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Допринася ли Гребната за добро качество на живот и активен отдих в Пловдив?