Подай сигнал

Синята зона се самоизяжда

Броят на платените места расте, цената също, а приносът в общинската хазна пъпли нагоре едва-едва

Пловдив

от СТАНИМИР КРОНЕВ 2028 прегледа 0

Синята зона се самоизяжда

Икономическата полза за Община Пловдив от синята и зелената зона остава спорен. През март кметът Иван Тотев се похвали, че ОП "Паркиране и репатриране" има 5 млн. лева приходи през 2018-а, а само за първите два месеца на тази година са събрани 1 млн. В Общината обаче не казват колко са реалните приходи в хазната от паркирането, след като от приходите се извадят всички разходи на ОП-то.

Кметът настоява, че Синя зона се развива отлично, и припомни, че щатът е оптимизиран със съкращаването на 30 души персонал след въвеждането на плащането чрез автомати. Да, разликата между приходите и разходите расте, но не с темповете, които предполагат разширяването на зоната и увеличението на цената. През 2011 година местата за платено паркиране бяха в пъти по-малко, а цената на час - левче с ДДС. ОП-то по онова време е било на плюс с над 800 000 лева. Увеличението на тарифата двойно, разширяването на зоната тройно, оптимизацията на щата, за която говори Тотев, и активизацията на "паяците" предполага, че след 8 години ОП-то трябва да е на зелено с поне 4 млн. лева. Да, ама не. Днес финансите на "Паркиране и репатриране" са тъмна Индия. По закон предприятието с принципал Община Пловдив не формира самостоятелен ГФО и затова не е възможно да се пресметнат реално разходите по издръжка на дружеството. Все пак от анализа на общинския бюджет се вижда, че миналата година ОП-то е придобило нови активи за 641 256 лева. 20-те автомат​а за платено паркиране са стрували близо 240 хиляди лева, а голямата част от останалите пари са отишли за 2 нови автомобили тип "паяк", които се изплащат чрез финансов лизинг и офис техника.

В същото време само за заплати и осиг​уровки на 211-те работещи в ОП "Паркиране и репатриране" са отишли над 2,8 млн. лева. Към тях трябва да се добавят разходите за помещенията, в които се настанени служителите, амортизациите на техниката, ремонтите, доставката на горива и т.н. Те заедно с ФРЗ и парите за нови активи гонят 4 млн. лева, което показва, че въпреки цялото разширяване на синята зона и увеличението на цената приходите в градския бюджет от дейността не са се увеличили драстично през последните 8 години.