Подай сигнал

Ще видим ли кампания, ориентирана към младите?

Коментари

от СТАНИМИР КРОНЕВ 281 прегледа 0

Ще видим ли кампания, ориентирана към младите?

По традиция предизборните кампании и дискусии (ако изобщо ги има) са твърде формални и без реален ефект. Тяхната насоченост обикновено следва добре отъпканите пътеки и кандидатите за народния вот запазват неутралитет по голяма част от темите, които пречупват през политическото говорене. Целта им обикновено не е да спечелят нови гласоподаватели, а по-скоро да мобилизират твърдия електорат.

Така вече няколко поредни вота политическите кампании подминават всички млади българи и техните проблеми. Така

българите между 18 и 35 години са изолирани от обществените процеси

и тяхната роля в държавата и градовете е по-скоро формална. А днешните 20-годишни младежи са утрешните икономически и социално активни граждани, които ще пълнят хазната и ще издържат чрез данъците си държавата. Младите са тези, които ще плащат дълговете (било то морални или финансови), които днес политиците поемат. Именно местните избори са перфектното поле за големите политически партии да покажат, че младежките им структури не са само PR инструмент или един вид безплатен човешки ресурс, който да раздава рекламни материали в дните преди гласуването.

Развитието на младежта е неделима част от всяка предизборна платформа - всички говорят за намаляване на младежката безработица, за задържане на децата в училище, за повече шансове пред младите предприемачи, за развиване на стажантски програми и международен обмен, но всички тези категории са по-скоро "нужни" елементи от общата политическа програма, отколкото реални идеи, подплатени с концепция как и къде ще се случат.

Пловдив имаше кмет, който застъпи на поста на 35-годишна възраст,

което през 2011 година предполагаше, че градът под тепетата ще има начело някой, познаващ спецификата на модерния свят и мястото на младите в него. През 2011 година имаше обещания за сериозна общинска реформа, за вливане на свежа кръв и за водене на политика, която да мисли в перспектива от поне 10-15 години напред. Нищо от това не се случи на практика и под тепетата младите пловдивчани останаха все така изолирани от случващото се. За градската управа може би така беше по-удобно. Дори и малкото младежи с идеи и позиция биваха неглижирани и избутвани в страни с насмешка от "класическите политици и общинари", здраво окопани в своите порочни методи.

Днес, 8 години по-късно, отново сме в изходна позиция, що се отнася до това да приобщим бъдещето на България и Пловдив към разговорите и дейностите по изграждането на същото това бъдеще, което по право е тяхно. Много по-лесно е да се неглижира цяло едно поколение и да се говори за него, като за "неактивно" или дори "индиферентно", отколкото да се застане очи в очи с него и да се каже ясно какво ще му бъде оставено в наследство и да се чуят неговите идеи. За 8 години в Пловдив Иван Тотев - някога част от "младите", успя единствено да привлече няколко големи аутсорсинг фирми в града. Една от които - настани в бизнес сградата до хотела си. Дали градоначалникът има смелост, разминавайки се с 20-и-няколко годишни пловдивчани, да ги погледне в очите, след като не направи нищо за тях?

Коментари


Тотев никога не е бил “млад” защото това е състояние на духа и разума - две неща от които той страда от остра липса

ПУКА МУ НА МАМИНИЯ ЗА МЛАДИТЕ.НАЛИ СТАНА ОЛИГАРХ.ЗАТОВА ДОЙДЕ НА ВЛАСТ И ТОВА ПОСТИГНА.АКО ИМАМЕ ПРАВОСЪДИЕ ТРЯБВА ДА Е В ЗАТВОРА ДОЖИВОТ.