Шосетата край Пловдив - на поправителен

Проектите за Околовръстното и връзката със Скобелева майка са подготвени без достъп до частните имоти

Нови проекти ще се подготвят за разширението на Околовръстното шосе  на Пловдив от автомагистрала "Тракия" до Асеновградско шосе и за Източен обход до "Скобелева майка". Това стана ясно след поредната среща в областта, организирана вчера от губернатора Здравко Димитров.

В нея участваха председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, шефът на Областно пътно управление   Петър Попов, представителите на общините Асеновград, Куклен и "Родопи", ЕVN, Напоителни системи.

За двата обекта преди време има изработени проекти. В тях обаче не са предвидени локални платна, които да осигуряват транспортен достъп до имотите. Случаят е същият като при пътя Пловдив - Асеновград, където от август се извършва разширение. Предстои да бъде обявен търг за проектиране на кръговото кръстовище до караулката, както и на Източния обход от караулката до "Скобелева майка", с който ще бъде затворен външният ринг на Пловдив, каза инж. Дончо Атанасов. 

Пътят от "Скобелева майка" до караулката е с дължина 5 км и е разработен преди няколко години от община Пловдив като четирилентов с улично осветление. Достъп до имотите обаче не е осигурен. По същата причина ново планово задание за проектиране се подготвя и за Околовръстното шосе от кръстовището с Асеновградско шосе до магистрала "Тракия", обясни шефът на АПИ.

С проекта, който беше подготвен преди време, не се решават проблемите на хората, които в тази част на пътя имат къщи, офиси, предприятия, обясни инж. Атанасов. Той даде за пример проекта на околовръстното на София, който представлява най-доброто решение и за Пловдив за години напред. 

Други решения ще се търсят например за жп линията, която обслужва КЦМ. Един от вариантите е влаковете да минават под земята. Здравко Димитров напомни, че с предишния проект се отчуждават огромни територии, като например около "Коматево" разширението "отхапва" частни земи чак до зеленчуковата борса. А както е известно, местната власт трудно се справя напоследък с процедурите по отчуждаване на имоти.   

Реконструкцията на пътя Пловдив - Асеновград е спряна от края на декември и няма да се възобнови, докато времето не се затопли. Има забрана за ремонт на републиканските пътища до 15 март, каза  инж. Дончо Атанасов. Строителите от "ИСА - 2000" се надяват, че ще могат да  започнат работата в края на февруари - началото на март. Второто трасе е изградено, но без да е положен последен пласт асфалт. В договора е включена и рехабилитацията на съществуващото платно.  

И за пътя Пловдив - Асеновград  се подготвя проект на локалните платна. Гафът,  че те не са включени нито в проект, нито в договора за обществената поръчка на стойност 25 млн. лева, беше оповестен публично от самия премиер Бойко Борисов, когато той  дойде да види как на пътя е започнала реконструкцията.

Според шефа на АПИ локалните платна ще се изграждат досами новото трасе, за да се използват същите отводнителни съоръжения, а и да няма драстично отчуждаване на частни имоти. Каква част от тях ще се отреже заради транспортния достъп, ще стане ясно, след като се изготвят подробни устройствени планове.

Две нови  кръгови кръстовища на входа в Асеновград и на разклона за Долни Воден също се проектират допълнително. С тях на пътя Пловдив - Асеновград ще има пет кръгови кръстовища за улеснение на натоварения трафик.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?