Подай сигнал

САЩ са сред генериращите пазари за туризъм на България

Галакси Инвестмънт Груп: Промотирането на страната е ключова предпоставка за успешното позициониране на българския туристически пазар

Бизнес зона

от Екип Марица 798 прегледа 0

САЩ са сред генериращите пазари за туризъм на България

Страната ни е дестинация, позната на американските потребители предимно за културен, природен, еко- и орнитоложки туризъм. Възможностите, които ние предлагаме, обаче са много повече и има огромен потенциал и отлични перспективи да увеличим туристите от двете страни. Това стана ясно от провелия се българо-американски туристически форум, на който си дадоха среща министърът на туризма Николина Ангелкова, посланикът на САЩ в България н. пр. Ерик Рубин, зам.-кметът на София д-р Тодор Чобанов, представители на Националния борд по туризъм, Българската стопанска камара, Български съюз по балнеология и СПА туризъм, представители на бизнеса и др.

Министърът на туризма Николина Ангелкова отбеляза рекордните резултати в сектора, постигнати съвместно с бизнеса и общините през последните години след създаването на самостоятелното Министерство на туризма. „Чуждестранните туристически посещения през миналата година за първи път надхвърлиха границата от 9 млн. и бяха над 9,2 млн. В страната бяха реализирани 27 млн. нощувки в местата за настаняване с поне 10 легла и тя зае позиция сред топ 5 в общността по ръст на нощувките според Евростат. Приходите надхвърлиха общо 8,4 млрд. лв. Това показва колко е важен туризмът за нашата икономика и сме готови да обменяме повече добри практики, които да утвърдят България като дестинация с високо качество на услугите и гостоприемност“, акцентира министърът.

„България е скритият диамант на Балканите. Страната ни е позната с невероятните си плажове, минералните си извори, четирите си сезона, с културата, която има над 10 хил. години история. Ние имаме какво да предложим на чуждестранните туристи. Ето защо промотирането на страната като дестинация е ключова предпоставка за успешното позициониране на българския туристически пазар“, това сподели по време на форума Живко Иванов, директор управление на активи в Галакси Инвестмънт Груп. Той допълни, че американският пазар е изключително важен за страната ни. „Това са нашите бизнес туристи, това са инвеститорите и компаниите, които виждат в лицето на България една модерна страна, която може да даде един успешен продукт не само в туризма, но и във всяка сфера. Галакси Инвестмънт Груп има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни имена, като инвестиционният портфейл на компанията през годините включва брандове като InterContinental Sofia, Hilton Sofia, Radisson Blu, Barceló Royal Beach и др. Това са висок клас активи с изключителен потенциал, които оказват силно положително влияние върху имиджа на страната. Смело мога да кажа, че след откриването на InterContinental например, туристите у нас получават обслужване на световно ниво, а хотелът в София е на трето място по качество на услугата сред общо 150-те най-луксозни обекта от веригата в Европа. Той привлича интереса на много нови чуждестранни посетители, включително на дългогодишните гости на веригата от цял свят, дипломати и представители на високопоставени международни делегации“, допълни Иванов.

В рамките на форума експертите обсъдиха още идеи и механизми за повишаване на интереса към страната ни и засилване на двустранния туристопоток.

Коментари