Следвайте ни

От кухнята на "Индра": Сложиха в рейсовете стари апарати

viber icon

Много от компонентите, монтирани в пловдивските рейсове от изпълнителя "Индра" по транспортния проект, са били морално остарели още при монтажа. Още през 2015 година се е знаело, че монетните апарати няма да вършат работа, както и други части от системата, твърди техник, участвал в монтажа. Той е бил служител на „Омега сървисиз“ ЕАД, работила като подизпълнител на "Индра". Фирмата е инcтaлиpaла бopдoвoтo инфopмaциoннo и кoмyникaциoннo oбopyдвaнe в автобусите, както и пътничecкитe инфopмaциoнни тaблa и eлcиcтeми пo cпиpкитe. 

"В началото на 2015 година мой познат ми каза, че софийска фирма търси електроинженери или хора с опит в работата с елсистеми за проект в Пловдив. По това време бях без работа и се съгласил да подпиша срочен трудов договор с „Омега сървисиз“ ЕАД", разказва Калин. Твърди, че

от „Омега сървисиз“ са били изрядни работодатели

- не е имало проблеми със заплатите и документите на служителите. Калин обаче има съмнения относно техническото обезпечаване на самата система и заложения хардуер. „Много от детайлите, процесорите и технологиите, използвани в устройствата, още към момента на монтаж през 2015 година бяха морално остарели. В автоматите за билети например имаше части, с които съм работил още като ученик в Електротехникума през 2004 година“, спомня си инженерът.

По време на изпълнението на проекта специалистите на подизпълнителя никога не са виждали или говорили с представители на "Индра".

Както „Марица“ вече писа, още в момента, когато "Омега сървисиз" е привлечена за подизпълнител на "Индра" по пловдивския проект, фирмата, позната още като „C.P.И. България“, е била

длъжник на НАП в София с борчове от близо 1,6 млн. лв.

по ЗКПО и ЗДДС. Това е в тежко противоречие със Закона за обществените поръчки, в който се казва, че подизпълнителите трябва да отговарят на същите условия за финансово състояние, професионален опит, брой наети специалисти и т.н., както и изпълнителя. Въпреки това "Омега сървисиз" е допусната да работи в Пловдив и да монтира договореното оборудване с дузина срочно наети служители.

И до днес не е ясно на кой етап от работата по изграждането на системите за информация и таксуване в градския транспорт се е появил подизпълнителят и кой от Община Пловдив или управляващия орган по оперативната програма /в случая МРРБ/ е правил проверка за допустимостта на дружеството в проекта. 

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

някой

10.02.2020 | 19:41

Едни откраднати милиони! И не само по този проект...

Отговори
4 0

ненчо

10.02.2020 | 16:09

Сега да съберат всички морално остарели компоненти и устройства и да му ги занесат в империал.

Отговори
4 1

ненчо

10.02.2020 | 16:07

Как кой естествено че Тотев

Отговори
5 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?