Наследството на Тотев: Шефът на НКЖИ на очна ставка в общината за Бетонния мост

Преди време "Марица" прогнозира, че след Иван Тотев Пловдив ще си търси доброволец за кмет, а не кандидат. Причините - провалени проекти, скъпи и некачествени ремонти, неизпълнени обещания и откровени лъжи, управление на тъмно без дебат с гражданите и експертите, демотивирана администрация. Резултатите се виждат днес, когато новият екип влезе в общината и започна да се сблъсква с проблемите. На кмета Здравко Димитров се пада тежката задача да вади кестените от огъня с непопулярни мерки от първите дни на мандата си - спиране на вече обявени обществени поръчки, търсене на пожар на средства за реализация на вече стартирали обекти, наваксване с подготовката на изостаналите, които са изключително важни за града. 

От днес "Марица" стартира новата си поредица, в която ще осветли истината за наследството на Иван Тотев след двата му мандата като кмет на Пловдив. Започваме с ключовия проект на НКЖИ за пробива под Централна гара, миниран опасно от екипа на Тотев.

 

Областният управител Дани Каназирева и новият кмет на Пловдив Здравко Димитров обединяват усилията си, за да спасят Бетонния мост чрез реконструкцията му. Този въпрос ще бъде поставен днес в общината на срещата с ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/. Очаква се на нея да присъства лично шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски. 

Премахването на моста е заложено в условията на обществената поръчка, обявена от НКЖИ за проектиране и изпълнение на модернизацията на ЖП възел - Пловдив. Автомобилният подлез под гарата между бул. "Васил Априлов" и "Македония" е част от този проект. Процедурата за избор на изпълнител вече е започната и в момента се разглежда документацията на единствения участник - консорциум, в който участват "Трейс груп ХОЛД" и "Балкантел". Прогнозната стойност на целия проект за модернизацията на ЖП възел е близо 112 млн. лева с ДДС. По-голямата част от тази сума е предоставена на НКЖИ като безвъзмездна финансова помощ по Механизма за свързване на Европа. Преди време в интервю за "Марица" Красимир Папукчийски обясни, че

от НКЖИ не са "погребали" Бетонния мост.

Експертите търсят начини за реконструкция на съоръжението, към което да има дори заход от западна посока по бул. "Христо Ботев", какъвто в момента не съществува. Според представителите на НКЖИ проектът е незаслужено критикуван и това е резултат от лошата комуникация с предишната управа в лицето на кмета Иван Тотев. Общината на практика проспа времето за организиране на широка обществена дискусия около проекта за пробива под гарата и модернизацията на ЖП възел Пловдив, с което вдигна градуса на напрежението около инвестицията на националната компания. А с нея Пловдив има уникалния шанс, без да се натоварва общинската хазна, градът да реши задълбочаващия се с десетилетия проблем за

бърза връзка и удобна връзка между центъра и район "Южен".

Подобно съоръжение е залагано в три поредни устройствени плана още от 60-те години на миналия век, но изграждането му е много скъпо и общината едва ли може да се справи сама с подобно предизвикателство. Администрацията на бившия вече кмет Иван Тотев обаче даваше различни сигнали за проекта на НКЖИ, с което замалко да скара Пловдив с държавата и да постави в риск цялата инвестиция. 

В гордиев възел на проекта се превърна запазването на Бетонния мост, макар много по-важната дискусия е за това как общината да изгради удобни връзки с бъдещия пробив, които биха осигурили много по-ефективен транспортен коридор в посока север-юг. Местната администрация закъсня с общественото обсъждане по въпроса, както и с отчуждителните процедури. Самият Иван Тотев непрекъснато даваше разнопосочни сигнали за проекта на НКЖИ, което породи съмнения сред експертите, че бившият градоначалник изобщо си е направил труда да се запознае с документацията навреме. 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?