Следвайте ни

"Карат-С" - между милионите и скандалите

Името на транспортната фирма на Миролюб Столарски "Карат-С" често се появява в публичното пространство по един или друг повод. Компанията е регистрирана през 1999 година, като обслужва градски, междуградски и международни линии. За 2018-а дружеството е реализирало приходи от 30 милиона лева, а в най-силните години на компанията те не падат под 41 милиона.

През 2008 година Столична община беше разтърсена от скандал, който доведе до оставката на зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов. Беше публикуван 40-минутен запис на т.нар. оперативка между Стоилов и собствениците на компаниите "Карат-С", "МТК" и "Юнион Ивкони", на която нерегламентирано се разпределят градските линии в София. 

Друг скандал пък замеси името на дружеството на Столарски през 2012 година, като през лятото беше гласувано прекратяването на договора с "Карат-С" за 16 автобусни линии в столицата. Тогава от общината изчислиха, че трябва да платят на Столарски главницата от близо 10 млн. лева забавени плащания за шестмесечен период, както и лихвата към тях - над 3.2 млн. лв., като се оказа, че при изчисленията има грешка и дължимата лихва е в пъти по-малка.

През миналата година пък автобусните превози по линията София - Пловдив се превърнаха във водеща тема в бранша. Оказа се, че компанията, избрана от Столична община - "Витоша експрес", е спечелила линията при цена от 6.95 лв., а продава билетите на 14 лв. За сравнение - компанията, избрана от Община Пловдив - "Хеброс Бус", вози срещу 14 лв. за билет, каято е и реалната цена. Договорът с "Витоша експрес" беше прекратен и в края на юли 2018 г. Столична община обявява нова малка поръчка за избор на превозвач по линията София - Бургас. В края на лятото за изпълнител е предложен класираният на първо място "ТК Бус Перник", втори е "Груп плюс". От Националното сдружение на автобусните превозвачи изпращат жалба до Столична община, която обяснява, че през септември "ТК Бус Перник" се е отказала от сключването на договор. Два дни по-късно от това си право се отказва и "Груп плюс". Така договорът е сключен с третия - "Карат-С". 

Според автобусното сдружение обаче по ЗОП при отказ на победителя договор може да се сключи с втория, а ако и това не стане, възложителят прекратява процедурата. Другото възражение е, че "Карат-С" получава превозите по линията срещу цена от 9.50 лв. с ДДС. В офертите на превозвача обаче има различни предложения към клиентите - първите 8 от седалките например се продават на 14.50 лв. и се водят "бизнес класа" - срещу тази сума клиентите получавали таблет, слушалки, минерална вода и солети. Т.е. "има цена, различна от предварително зададените условия и сключения договор".

Станимир Кронев

Редактор

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (4)

западен

05.08.2019 | 13:34
4 0

Той - Николай Радев и не крие връзките си с транспортния бизнес в Пловдив: Софри, пари, момичета, луксозни автомобили, всичко това се демонстрира пред целия град от години. Но върви с името на Георги Гергов напред и демонстрира недосегаемост. "Гергов ме пази" е любимата му реплика, казана обикновено на шестата ракия, когато някой се опита да го критикува.

Ангел

05.08.2019 | 11:19
6 0

За кандидата на БСП Николай Радев може да се напише роман на тема " Как се трупаха парите през прехода". Всичко, което се говори за тесните му връзки с Чолаков и Столарски е верно.

Сигнал

05.08.2019 | 10:03
9 1

Добре е, че от Марица осветлявате аферите в Пловдив напоследък. С този си стил станахте и най-четени в града. Прави ни впечатление обаче, че от известно време излизат информации и то от източник, че един от кандидатите за кмет на Пловдив от БСП Никола Радев се е замесвал през годините в корупционни схеми свързани с транспорта в Пловдив. Има потресаващи неща за него и то с източник В.Дошков, който едва ли е хвърлил думите си на вятъра Говори се също така, че лимузината S класа, която шофира от години Радев му е подарена от Чолакови- другите големи играчи в транспорта. И ние вашите читатели четем и се пштаме: Не трябва ли да има яснота по тези въпроси. Все пак това ще е кандидат на опозицията. А то излиза, че непрекъснато е бил в колаборация с бизнеса и управляващите. Поне за колата нещата могат светкавично да лъснат с една бърза справка в КАТ.

сичку е 6

05.08.2019 | 09:43
6 0

2/3 от авт. линии в България са на Доган/ ПееФски, ко толкова, трайте докато ви доопраскат яко без вазелин

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?