Батаклиев: Има черна каса в транспорта

След като каза А, Веселин Дошков да каже Б и В, защото корупционната схема се прилага от години

- Г-н Батаклиев, има ли корупционна схема в определянето на превозвачите в Пловдив, както твърди шефът на фирма “Хеброс бус” Веселин Дошков?
- Нека г-н Дошков, като е казал А, да каже Б и В, за да стане ясна цялата истина. Като четох неговите полупризнания, си спомних, че на среща в хотел “Лайпциг” миналата година той ми беше споделил за рушветчийската схема в общината. Нека  г-н Дошков да каже всичко, след което и аз ще обясня каквото знам. Истината е, че всичко, свързано с транспорта - и с настоящия, и с предишните конкурси, - е решавано на тази основа, която г-н Дошков разкри пред медиите.


- С рушвети?
- Категорично. Такава политика е възприета от предишни администрации и тя се пренася в следващите, които управляват града.


- През 2007 г. вашата фирма “Никан лайн” изтърва на конкурса линиите № 16 и 116,  които до този момент обслужваше. Този конкурс беше ли част от корупционната  схема?
- Не съм изтървал линиите, а те ми ги взеха. И тогава, както и сега, в общината уверяваха, че искат качествени автобуси и са загрижени за пътниците, но само на думи. На конкурса бях представил договор за 100 съвсем нови автобуса евро 4 на нула километра. Според изискванията тези договори се приемаха като база за оценка само ако по тях има извършена доставка на автобуси и ако те са включени в лицензията на фирмата. При нас това беше сторено с първите осем съвсем нови БМС-та по линиите 16 и 116. И когато на конкурса се отвориха документите, стана шах в системата на корупцията, свързана с раздаване на линиите. В прословутата конкурсна комисия участваха заместник окръжният прокурор г-н Мендев, началникът на Икономическа полиция г-н Джиджов, инспекторът от Икономическа полиция Александър Дайлянов, началникът на КАТ г-н Новаков, началникът на ДАИ-Пловдив Йордан Арабаджиев. Те изпълниха поръчката на тази група, която и сега иска да доминира в масовия транспорт. Арабаджиев компетентно в кавички заяви, че не могат да се признаят 100-те автобуса, тъй като не са произведени и нямат удостоверение за техническа годност. По тази причина участвах само с нископодови и също качествени автобуси, които бяха строени в двора на фирмата. От кумова срама комисията, ръководена от тогавашния зам.-кмет Атанас Славов, се произнесе, че класират “Никан лайн” за линиите № 16, 116 и 44. Учудващо за мен, светкавично беше извършена проверка, като в същия ден пристигна писмо от Областна дирекция “Полиция”, с което уведомяваха кмета д-р Иван Чомаков, че Батаклиев е дал декларация с невярно съдържание, поради което срещу него е наложена мярка “подписка” и трябва да бъде елиминиран от конкурса.


- Доколкото си спомням, хванаха ваши автобуси, с които участвахте в конкурса, да возят пътници в София. Това не е ли нарушение?
- Всичко беше инсценирано. На срещата при областния управител Венцислав  Каймаканов, а след това и на пресконференцията е присъствала култова дама - превозвач, да не цитирам имена...


- Мария Златанова, собственик на фирма “Меритранс”?
- Вие я казвате. След като отстраниха “Никан лайн” с новите автобуси, нейната фирма, въпреки липсата на качества, беше избрана за превозвач по линиите до 2017 г. И тъй като виждам, че днес и тя се пише радетел срещу корупцията, ще ви помоля да я попитате каква сума дава всеки месец и къде я носи. Разбрах, че когато мои колеги са є задали въпроса защо тя не купува нови автобуси, отговорила: “Откъде да взема пари, като те ми ги взимат всичките?”.  Хайде да си дойдем на думата: всички си играят в един цирк, пък се правят, че не си знаят номерата. Сега по линия № 16 вървят маломерни бусчета, а по № 116 - стари рейсове. С отстраняването ми от конкурса загубиха пътниците. Нека в комисията, която ще провежда конкурса за осемте линии, да бъдат поканени представители на Областната дирекция “Полиция”, Икономическа полиция, Окръжна прокуратура, за да гарантират честността и прозрачността.


- Сигурен ли сте, че има полза, след като такава представителна комисия ви е отстранила от конкурса през 2007 г.?
- (иронично) Нали госпожата вози! Нали тя има супер нови автобуси! Нали ще обслужва линиите до 2017-а и на предстоящия конкурс ще вземе още линии!  Нека обществеността на град Пловдив да следи кой с какви автобуси ще участва в тази обществена поръчка.


- Какъв е проблемът?
  - Чувам, че един от кандидатите разправя, че ще вземе автобусите на Батаклиев от лизинга (б. а. - банката ги беше прибрала заради неплатени вноски). Други пък се хвалят, че взимат линиите на Батаклиев. Искам да напомня, че тези осем линии са отнети незаконно от фирма “Градски транспорт” и ние водим съдебни дела срещу заповедта на кмета. Бяхме отстранени с аргумент, че нямаме автобуси с евро 3. А в същото време в договорите, подписани преди една година с други превозвачи, няма никакви изисквания за екологичен клас. Затова пътниците се возят в бараки
с капаци като ветрила. Поне да бяха дошли в  “Градски транспорт” и “Никан лайн” да им дам хубави автобуси.


- Г-н Батаклиев, самият вие давали ли сте рушвети?
- Никога. Ако бях давал, досега нямаше да съм на този хал - с прекратени договори за осемте автобусни линии и целия тролейбусен транспорт.


- А искали ли са ви пари под масата?
- Индиректно. Както се казва, бий самара, та да се сеща магарето. Но и аз, тъй като 35 години съм в транспорта, знам, че и този, който взима, и онзи, който дава, носят еднакво отговорност. Това искам да напомня и на някои мои колеги. Иначе, ако бях дал рушвет, щях да съм действащ превозвач на Пловдив и тролейбусният транспорт нямаше да бъде унищожен.


- Две или пет хиляди лева, за които споменава Веселин Дошков, не са ли малки суми, за да си уредиш бизнеса?
- Е, с още една-две нули отзад... Но нека Дошков да си го казва. През 2010 г. човек, когото той визира, раздели линиите така, че вместо 12 линии, които имахме, взехме само осем. А г-н Дошков, който се обявява за борец против корупцията, взе четири линии от фирма “Градски транспорт”. Оттогава започна сриването ни.  Затова призовавам Веселин Дошков да каже не само А, но и цялата азбука, за да се знае, че градът е заложник на котерийни игри.


- Как според вас ще завърши скандалът с конкурса?
- Превозвачите ще се изпокарат, ще си извадят кирливите ризи, после ще се прегърнат, ще си поделят линиите и накрая отново пловдивчани ще се возят в скапани и нередовни рейсове.


Славчо Атанасов:
Две кървави ревизии не доказаха нарушения. Редно е, ако Веселин Дошков има данни за длъжностно престъпление, да подаде сигнал в прокуратурата, заяви бившият кмет Славчо Атанасов, сега съветник от НИЕ, по повод на скандала с рушветчийска схема в транспорта.


Мария Златанова:
Не участвам в рушветчийски схеми, заяви вчера Мария Златанова, собственик на фирма “Меритранс”, по повод на твърденията на Ангел Батаклиев. Златанова отрече да е споделяла пред колеги, че всички пари, които изкарва от превоз на пътници в Пловдив, трябва да дава под формата на рушвет.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
бардаклиев

бардаклиев

06.02.2014 | 18:51

Този измамник е още на свобода, че и дава интервюта.....!?

Отговори
0 0
ьцб

ьцб

06.02.2014 | 10:19

Напротив, ГЕРБ досега само са помагали на Пловдив. Дянков навремето приведе 50 млн. на Славчу, ама той ги изяде и изпи с мафиотите от ВМРО. Това са фактите.

Отговори
0 0
шофер

шофер

06.02.2014 | 10:17

ГОРЕ ИЗБРОЕНИТЕ НЕ СА СТОКА, АМА ФАШИСТИТЕ-СТАЛИНИСТИ НА БОКУУ,ЦЕКУУ И ГРОБ ДА НЕ СА КИТКА? ВАНЧО МАМИНОТО И ДРУГИТЕ КМЕТСКИ РАЙОННИ ГЕРБЕРАСТКИ ПИИИДАЛИ И Т.Н. ГРОБАРСКА СВОЛОЧ?

Отговори
0 0
цхгк

цхгк

06.02.2014 | 08:25

Батаклиев, Баташки, Гергов, Бареков, Славчу Атанасов. Все нагли селяни от околните на Пловдив села.

Отговори
0 0
Петър

Петър

06.02.2014 | 08:25

Защо прокуратурата не ги повика всичките и да изиска доказателствата. Така не може да продължава.

Отговори
0 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?