Защо Общината не казва цялата истина за транспортния хаос, който предстои край Централна гара
- 10:45, 05.04.2021
- 2094
- 6
Автор Александър Константинов, бивш зам.-кмет на Пловдив
Напоследък всички градски медии ме облъчват, че Общината има нова визия за развитието на града и политика. Явно пиарът на кмета работи добре. Истината обаче е, че продължава въведената от предишния градоначалник Иван Тотев стратегия на оглушително мълчане за важните проекти в града и тоталната дезинформация. Заради това никой не разбра какво ни готви Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ с Бетонния мост, макар Тотев да е знаел още от 2016 година.
Сега сме свидетели на същата порочна практика. Още миналата пролет правителството отпусна допълнително 40 млн. лв. на НКЖИ за проекти. Част от тях са за изместване на главния канализационен колектор на Пловдив по бул. "Хр. Ботев" до новия пробив под жп линиите и бъдещия Южен обходен колектор. Това, както и бутането на Бетонния мост, се налага заради модернизацията на ЖП възел Пловдив, в случая - заради тунела под Централна гара. Новият колектор ще тръгне от северното платно на бул. "Хр. Ботев", ще свие към ул. "Кавала", ще премине през двора на гимназията "Св. Кл. Охридски" успоредно на ул. "Д-р Ковачев" и ще влезе в колектора по бул. "В. Априлов". Оттам ще пресече до бул. "Руски", ще заобиколи по колелото на гарата, за да стигне отново до колектора по бул. "Хр. Ботев".
Това ще стане във времето на реконструкцията на ВиК инфраструктурата на бул. "Хр. Ботев", но ще се финансира от НКЖИ. Общината е тази, която трябва да синхронизира работата на ВиК-Пловдив по водопроводите и на НКЖИ по канализацията. Кои ще са фирмите по двата обекта, няма значение, може да е една и за двата обекта. По-важното е, че трафикът по бул. "Хр. Ботев", част от булевардите "В. Априлов" и "Руски" ще бъде блокиран за дълго време. А ако помните, те съвсем скоро се ремонтираха с много пари, половината - взети назаем. Защо градската управа не е предвидила предстоящото разкопаване, когато е наливала асфалт на "В. Априлов" и "Руски", е друг въпрос.
Сега проблемът е как администрацията ще се справи с координацията и до колко тежък транспортен хаос ще се стигне по време на голямото разкопаване. В този район минават много автобуси от линиите 12,16,18, 20, 24, 99 и т.н. Задължение на Общината е да оповести промените в маршрутите, за да могат хората да се ориентират.
Помним как ремонтът на Коматевско шосе преди време се забави, защото тогавашният главен инженер Йордан Калев бе забравил да съгласува обходен маршрут с "Пътна полиция". Помним и много други неудачи заради многото археология в района и пропуските в кадастъра.
Имам лошото предчувствие, че историята ще се повтори с още по-тежки последици за пловдивчани, които пак ще трябва да търпят с години "временните неудачи" с оправданието от управляващите, че после ще стане по-хубаво.
Защо ли не им вярвам? Може би защото продължават да се държат с нас като колонизатори с роби.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни