Следвайте ни

Пловдив без кръстовища на две нива означава ад в трафика след 10 години

viber icon

Александър Константинов, бивш зам.-кмет на Пловдив

 

В сайта на общината е публикуван за обществено обсъждане новият Общ устройствен план, който се базира на приетия през 2007 година ОУП, като го изменя и модернизира. Това е най-важният общински документ, който определя развитието на града за следващите 20 години. Следващите 5 кметове ще трябва да се съобразяват с новия ОУП независимо от своите програми. На базата на действащия ОУП се разработват подробните устройствени планове (ПУП), които определят строителството и транспортната инфраструктура в районите и кварталите. Всяка градинка, всяка детска площадка и всяка жилищна сграда се проектират на базата на действащия ОУП. Затова този документ се разработва с хоризонт от 20 години и е стратегически за развитието на общината.

Най-важният документ в ОУП е План-схемата на транспортно комуникационната инфраструктура. В новия ОУП е предложен „S - bahn” или широкорелсов крайградски трамвай. Това е модерно решение, което се прилага в големите градове, а освен това е екологично. То обаче решава преди всичко транспортно-комуникационните проблеми на региона с големия град. Разбира се, използването на бързи и удобни мотриси намалява наплива на автомобили в града, но проблемите на Пловдив си остават.

Освен това реализацията на такава инфраструктура изисква задължително разширяване на община Пловдив, включвайки съседните общини - "Родопи", "Марица", Куклен, а вероятно и Асеновград. За да се изпълни и експлоатира такава мрежа, се изисква единно управление и най-важното - финансиране. Ние знаем какви сложни проблеми възникват при разширяване на сегашната автобусна мрежа до близките села, а за такъв проект казусите ще се мултиплицират в пъти.

Кой общински съвет ще утвърди маршрутните разписания, цените на превозните документи, договорите за превозите и т.н?

Кой общински съвет ще гласува субсидиите и компенсациите за тези превози и от чий бюджет?

За да се реализира подобна идея, най-напред трябва да се случи чаканата от години административна реформа. Днес Пловдив има всичко на всичко 104 кв. км територия, а S-bahn обхваща над 300 кв.км.

В същото време огромните проблеми с трафика в строителните граници на града не се решават в новия ОУП. Пловдив реално живее на 54 кв.км територия, на която се движат над 200 000 автомобила. С реализацията на Транспортния проект на основните кръстовища са монтирани трафик детектори. В обосновката на предложения проект за ОУП обаче няма данни от тези детектори. Съгласно Наредба на МРРБ всяко кръстовище с трафик от над 8000 МПС на час (сумарно във всички посоки), задължително се изгражда на две нива. В проекта на ОУП няма планирано нито едно кръстовище на две нива. В същата Наредба се регламентира, че при трафик от над  1300 МПС на час трябва да се премахнат кръговите кръстовища, защото са неефективни. В ОУП нищо не предлагат в тази посока.

Докато ние дори не планираме, в София вече са изградени над 25 кръстовища на две нива, а за следващите 3 години са предвидени още 5. И резултатите се виждат - в близо двумилионната столица се кара по-лесно, отколкото в Пловдив.

Във Варна изградиха голям булевард, в който всички кръстовища са на две нива. В Бургас също изградиха кръстовище на две нива в посока Созопол. В нашия нов ОУП проектантите ни предлагат в следващите 20 години да не изграждаме такива кръстовища. Ще приеме ли Общинският съвет този проект, който обрича Пловдив на тотален блокаж?

Всяка година в КАТ - Пловдив се регистрират 8000 нови автомобила. За последните 10 години автомобилите в града са се удвоили. Как ще се движим в град на едно ниво след 10 години, ако се приеме този ОУП?! В приетия ГПОД през 2012 година няколко кръстовища са с от 5000 до 6000 преминавания на час. След 8 години едно точно замерване ще покаже, че трафикът вече е повече от 8000 преминавания. Всички знаем от личен опит какво става на Сточна гара, на Аграрния университет, на бул. "В. Априлов" и т.н. 

Ето това е големият проблем, който не е решен в предложения проект.

А за крайградската железница ще говорим, когато Пловдив има територия от 300 кв.км и население от 500 000 души.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Тоз

Тоз

28.09.2020 | 16:40

Идеята на централизираното управление, от гербаджиите е София да се насели за сметка на Пловдив. С нашите средства си правят инфраструктура. Тук няма достатъчно будни хората, които да им възстанат. Айляк и футбол.

Отговори
3 3
Нали

Нали

30.09.2020 | 21:15

Най сте ми интересни червените боклуци, като вземете да разправяте че нещо се правило с вашите средства! Вие нямата средства, вашата партийна каса е фалирана от Корнелия слаНинова! Гергов, едвам успява чрез мошенгии да докара някоя и друга пара за кебапчета по съборите ви!

Отговори
0 1
Петко

Петко

28.09.2020 | 12:48

Това е проекта на Тотев. Ще го признае ли Димитров е най важното. Сега е моментът да се върне за доработка.

Отговори
5 3
Тони

Тони

28.09.2020 | 11:23

А защо не подлези г-н бивш кмет, както е в Испания? Например един голям булевард с огромен трафик бул. 6-ти септември с подлез от Карловския ЖП прелез до Столипиново. Скъпо начинание, но няма трафик, няма шум, няма замърсяване на въздуха.

Отговори
3 4
Голямо  откритие.

Голямо откритие.

28.09.2020 | 11:15

Няма що!Още преди 35 години се знаеше това.Но ние пловдивчани си избираме бавномислещи да управляват този град.Да извикаме японска фирма и проблема ще бъде решен бързо и ефтино.В полза на данъкоплатците.

Отговори
14 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?