4232

Пътният експерт Владимир Тодоров за трагедията в Пловдив: Правилата "галят" младите шофьори!

Повече рестрикции към новаците зад волана. Това е едно от основните неща, които трябва да се направят, за да се намалят катастрофите със загинали младежи, като тази на бул. "Руски" в Пловдив, коментира пред "Марица" председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

"Постоянно повтаряме, че контрол на скоростта се осъществява с камери. Аз стационарни камери за скорост в градската част на Пловдив не знам да има. Скоро бях в Лондон, града с близо 30 000 камери, като близо 3/4 от тях контролират и правилата за движението. Съответно там всеки кара с 30 км/ч. в града и няма как да премине с превишена скорост, зашото има сурови санкции. Трябва просто при проектирането или ремонтирането на всички булеварди да се слагат камери и те да са разпложени през няколкостотин метра. Това е решението на проблема със скоростта", смята пътният експерт. 

Вторият проблем, според Тодоров, е свързан с рестрикции относно младите водачи през първите им две години зад волана. "Всички европейски държави имат някакви форми на рестрикции към тях - дали ще им е забранено да шофират вечер, дали ще им е забранено да карат повече от двама души извън членовете на семейството, дали ще започнат с по-малко контролни точки, дали ще карат с по-ниска скорост на магистрала и т.н.. Но всяка държава е въвела някакви рестрикции. При нас единственото е това, че контролните им точки са по-малко", посочи Тодоров.

По думите му, докато тези два въпроса - камерите и рестрикциите към новите шофьори, не бъдат решени, такива катастрофи като тази на бул. "Руски" в Пловдив ще има.

"А третият въпрос, който вече е извън сферата на правилата, е това, че на един 21-годишен младеж не може да му дадеш да кара мощен джип. Това вече е по отношение на семейството и родителския контрол. Това, което трябва да направят държавата и общините e поставянето на камери за скорост и законови промени за статута на младите водачи. Той трябва да бъде рестриктиран. В момента се бълват необучени млади водачи, които карат по 10-12 часа вместо задължителните минимум 31 часа. Излизат неподготвени и рано или късно катастрофират", категоричен е Тодоров. 

Той не се нае да прогнозира с каква скорост на джипа е настъпил ударът, като посочи, че това ще стане ясно след експертиза.

Оцени новината

Оцени новината
4/5 от 4 оценки
4/5 от 4 оценки

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?