71
Следвайте ни

Какво пише в ПИРО-то на Пловдив

Документът, който ще гарантира развитието на града в следващите 10 години

viber icon

Автор: Александър Константинов, бивш зам.-кмет на Пловдив

 

Дано екипът, нает от Общината, да не е пропуснал зоната около бул. "Копривщица" и стадион "Пловдив, както стана с Интегрирания план за градско възстановяване и развитие през 2012 г.

 

Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) е уверена, че може да вземе европейско финансиране за втората част от модернизацията на Жп възел Пловдив. Именно тя ще има съществена роля в развързването на трафика, тъй като предвижда повдигането на цялата жп линия от Коматевския възел до река Марица. Такъв проект ще реши поне три  ключови за трафика в Пловдив проблема. Първо - ще осигури бързи връзки на бързоразвиващия се район "Западен" с центъра. Второ - след повдигането на жп линията "Копривщица" може да се превърне в първия високоскоростен булевард в Пловдив с две платна по 3 или 4 ленти, при това върху съществуващо трасе, без необходимост от отчуждителни процедури и битки с природозащитниците за това и онова дърво. Такъв булевард пък ще осигури удобни връзки между районите "Северен" (особено ако се реализира идеята за нов мост), "Западен" и "Южен". Трето - широка и бърза "Копривщица" ще разтовари трафика по бул. "В. Априлов" и дори по "Руски" и така цялото движение в посока север-юг, което всъщност е големият проблем за Пловдив, ще се облекчи.      

„Уверени сме, че можем да спечелим финансиране за този проект

Реално цялата документация е готова с изключение на ПУП-а на един от парцелите. До голяма част финансирането за проекта ще зависи от дейностите, които извършваме по пробива под гарата. В момента, в който започнем да го работим, ще можем и да кандидатстваме по европейската програма” - цитат! От шефа на НКЖИ - Красимир Папукчийски, пловдивчанин от "Кючук Париж". 

Припомняме, че проектът за повдигането на жп линиите по бул. „Копривщица” е на стойност за над 180 млн. лв. и в него ще бъдат заложени изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. 

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав. 

Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които Общината може да създаде и развие към зоната около парка на територията на Гарнизонна фурна.  

Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за една пътна линия. В района на стадион "Пловдив" е предвидено изграждане на нова жп спирка. 

Ще бъдат изградени нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни): изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември".

     -  Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица",

     -  Изграждане на 2 пешеходни подлеза,

     -  Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември".

Всичко това звучи много добре.

Остава този път НКЖИ и Община Пловдив да си говорят помежду си,

за да не стане като с пробива под Централна гара и бъдещето на Бетонния мост. Шефовете на националната компания знаеха от 2015 г. какво предстои, но в ръководството на Община  Пловдив или не бяха разбрали, или предпочетоха да мълчат като партизани, за да не си навлекат гнева на хората и, не дай боже, да им падне рейтингът предизборно (за които и избори да става въпрос). 

Сега моментът е много важен, защото Пловдив чрез наетите от администрацията експерти пише своя План за интегрирано развитие на общината (ПИРО). Добре е кметският екип наистина да мисли интегрирано и да включи проекта на НКЖИ в своите планове. Така тя може да проектира и новия автомобилен и пешеходен мост в продължение на бул. "Копривщица", който ще свърже безконфликтно бул. "Марица-север" и бул. "България” със зоната около стадион "Пловдив", бул. "Марица-юг" и бъдещия високоскоростен бул. "Копривщица". Изграждането на комбиниран мост за жп и автомобилен транспорт е най-логичният вариант. Водеща трябва да бъде Общината, която е най-заинтересована от този транспортен проект. Важен е и Проектът за продължението на този основен транспортен коридор до Голямоконарско шосе, което също ще трябва да се разшири през следващия програмен период 2021-2027 г. Така ще се свърже новата жилищна зона северно от река Марица с центъра на града. 

В ПИРО трябва да влязат и кръстовищата на бул. "Копривщица" с "Пещерско шосе", бул. "Свобода" и бул. "Шести септември". Поне едно от тях трябва да осигури

безконфликтен трафик в посока изток-запад.

Това е Западната тангента предвидена още в ОУП - 2007 година. Разширението на бул. "Пещерско шосе" и продължението на бул. "Свобода" са неразривно свързани с този транспортен коридор.

Не може този проект да не се свърже и с Проекта за социализация на река Марица и Проекта за Втория гребен канал. Може би през следващите години ще се довърши и най-хубавият български стадион - "Пловдив". На територията на няколко квадратни километра се развиват най-важните проекти за следващите 10 години. Ако сега това е ареалът между Централна гара, Коматевския възел и пробива "Модър-Царевец", в следващите години мащабното строителство на инфраструктура ще се измести на запад, както, между другото, се случва и с частния инвеститорски интерес. 

Само Общината може да реализира важните проекти със съдействието на държавата и европейско финансиране. Частният бизнес вече инвестира в развитието на "Западен" и зоната северно от река Марица в територията на община Пловдив. Всичко останало е в ръцете на екипа, управляващ Общината, и наетия от нея екип. Времето изтича като пясъчен часовник и краят на годината, когато ПИРО-то най-после се очаква да бъде представено пред гражданите и Общинския съвет, е съвсем близко.

Дано не станем свидетели на някоя досадна грешка и най-важните зони за въздействие и проекти да бъдат пропуснати от ключовия за развитието на Пловдив документ.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (25)

ГЬОСТЕРИЦАТА

ГЬОСТЕРИЦАТА

10.10.2021 | 12:37

Тия иди оти сериозно ли смятат, че Пловдив има нужда от такъв тежък и примитивен градски транспорт за стотици милиони? Кой луд ще чака влака, дето го няма, за да пътува до града и обратно, вместо да се качи на колата и да си свърши работата сто пъти по-бързо? ТИЯ в кой век живеят, та си крадат все така по старому? А гьостерица, де!

Отговори
2 0
Пловдив

Пловдив

30.09.2021 | 07:06

Харно пише възрастния човек, ама става въпрос за 300-350 милиона €.

Отговори
5 2
Биткойнър

Биткойнър

29.09.2021 | 21:20

Как лесно и бързо да печелим криптовалута биткойн, само тук и сега : http://bitcoinzavseki.blogspot.com

Отговори
0 1
ПЕТКОВ

ПЕТКОВ

29.09.2021 | 09:08

Стига фантасмагории.Ж.п.линията не трябва нито на града нито на железниците.Демонтирайте я и развийте града.

Отговори
7 9
Мильо

Мильо

28.09.2021 | 19:46

Шашко, пак се размечта! Ми то като няма, какво да кажеш почваш да си въобразяваш и да халюцинираш! Те нямат нормален градски транспорт, тоьи ще строи въздушни линии на БДЖ! Ми кой ше се вози там!? Какъв транспофтен проблем ше се реши? Или пак едни пари хвърлени на вятъра и полувината откраднати от тези паталогични крадци!

Отговори
7 6
Красимир

Красимир

28.09.2021 | 16:29

Пловдив е един от най-малоумие градове в България а може би и най.. Няма такава мизерия. Само се точат средства. Квото да пипнат нишо не става. Пример е околовръсното. Трябва да е поне 2х2 и да е скоростен път а то кво стана.. Преасфалтираха, набиха мантинвли и айде готово. Тва е град за аборигени. Но майните са с голямо самочувствие тъй че щом им харесва да бичат в задръствания да си бичат

Отговори
25 6
Нали

Нали

05.10.2021 | 14:26

Не БОГОХУЛСТВАЙ Селянино!!!!

Отговори
3 3
Инженер

Инженер

28.09.2021 | 15:31

За мен линията трябва да се "вкара" под земята - има достатъчно място за това - и след моста на коматевския възел и преди железния мост... Със сигурност ще излезе по-евтино отколкото да се строи естакада, отделно елиминиране на шума, а отгоре над линията ще остане място да се направят на две нива кръстовищата с Пещерско, Свобода и 6-ти септември. Така наистина ще имаме реален "скоростен път" от Коматевския възел до реката и след това - до Голямоконарско. Така се бори трафик - качваш се на Коматевския и с 80 км/ч, без кръстовища, след 4-5 минути си на КАТ....

Отговори
4 8
до будалата"ИНЖЕНЕР"

до будалата"ИНЖЕНЕР"

28.09.2021 | 16:41

За мен който копа в Града "подлези" е БУДАЛА. Даже плитички като за пешеходци =някой да е виждал при най-кротичък дъждец на к'во мяза пешеходното до коловозите на гарата? А за Трафик, за Железница далеч надоле у ЧОРБАТА? Иди разговаряй с психиатър, колега от Електротехникума

Отговори
6 0
Преминаващ

Преминаващ

28.09.2021 | 20:25

Значи тези, които са направили тунела под Ламанша са будли и не само те,

Отговори
3 7
до "преминаващата"  БУДАЛА

до "преминаващата" БУДАЛА

28.09.2021 | 21:19

"...и не само те" ами най-вече ТИ, "преминаващият" който поставя равенство, на една нога крадливата румелийска КлептоКрация със строителите на световни чудеса като тунели под ЛаМанша. Под Хъдзън Ривър от Ню Джързи до Манхатън Линкън Тунел се състои от ТРИ тръби с по 2.5 платна всяка и нито капка не сме забелЕзале вече двайсетина години. А висящият мост Бруклин Бридж е опънат докато из Батак са играели ...ятаганите. Да, БУДАЛИ копат подлези ф Града!

Отговори
8 1
инженери или инДжинерЦи

инженери или инДжинерЦи

28.09.2021 | 21:24

'Зглежда има някаква разлика между ИНЖЕНЕРИ и калинстващи имитатори ИНдЖиНЕРцИ, а? А?

Отговори
2 1
Яяяя

Яяяя

29.09.2021 | 12:25

Проблема с копането не е само във водоотвеждането при дъжд. Това е решимо технически и е просто въпрос на къдърно проектирани и най-вече изпълнение, което обаче при нас е мнооого проблематично. Основния проблем за добро или за зло идва от археолозите. Защото когато тук е кипял живот, Великобритания е била символ за г...за на географията и 10-глуха на Римската империя. И не си прав за цената. Ето ти ориентировка-копане основи на моята къща. 5000 (копане)+10000 (извозване)+5000 (обратно засипване)=20 000. Цена на една плоча от етаж 100 кв.м около 6000 лв. Уточнявам труда е 90% от мен.

Отговори
6 2
Ъ-ъ-ъ-ъ?

Ъ-ъ-ъ-ъ?

29.09.2021 | 17:40

Айде още един компетентен разбирач пардон РазбираТЕЛ=ИНдЖиНЕРец по вапросите за "правилното водотвеждане при дъжд": става въпрос за ЧОРБАТА ОТ ДаЛБОКИо ПОДЛЕЗ, сульо. А никакво оправдание с АРХЕОЛОГИЯ не важи пред гарата и оттатък, това беше далеч извън Града още при строежа на Станцията. Великобританско, дрън-дрън, празни приказки. Римското МЕТРО се провря ПОД изобилната археология понеже не се КОПА ПО НЕАНДЕРТАЛСКИО "ОТКРИТ" метод (както котето си копа дупчица), а с тунелопроход

Отговори
4 1
ГЮРО

ГЮРО

28.09.2021 | 14:03

Вместо идиотско "усвояване" на пари за идиотски проекти, да изместят движението на влаковете по обиколните линии, а самата ж.п. линия в града да бъде ликвидирана. Със спестените пари да ги вложат за осъществяването на пълен пръстен на ОКОЛОВРЪСТНО ШОСЕ на Пловдив, защото такова в момента няма и почти целият трафик минава през града.

Отговори
12 6
прав си,  "ГЮРО"!

прав си, "ГЮРО"!

28.09.2021 | 16:51

Дедите ни мъдро построиха Станцията далеко от Града, та дотам пътувахме с файтони по прашната "улица Станционна". Където из белите държави оставиха ЖП постройките, ползват ги за друго. Осообено с идиотския ПОДЛЕЗ ПОД ГАРАТА ВМЕСТО ПРЕМОСТВАНЕ НАД РЕЛСИТЕ ЖП-то пакости на живия Град, ама здравата!

Отговори
7 4
ГЮРО

ГЮРО

29.09.2021 | 13:52

Целият номер с "подлеза под Централна гара" започна с мерака да се разруши Бетонният мост, щото бил с 50 см по-нисък, та пречел на електрическите влакове. Най-простото нещо беше да се свалят линиите надолу с 1 метър и работата заспиваше за стотина хиляди лева, дори нямаше да е милион. Ама не би. Защото целите им са съвсем други.

Отговори
9 2
Prav си,  "Гюро"

Prav си, "Гюро"

29.09.2021 | 17:24

Удоволствие е да разговаряш с разбрани и осведомени съселяни. Под Бетонния =прослужил вярно десетилетия без нужда да бъдел "правилно отводняван", кис-кис, тренът можеше да се провре с понижени релси =айде нема нужда от високи насипи чакъл= или като си сниши замалко рогите/пантографи от заспалия кондуктор; пък и със 120 км/ч ли ша профучават през Малка Гара Пловдив???

Отговори
6 2
Ива

Ива

28.09.2021 | 11:46

Кога кметът Димитров ще каже какво ще поиска в този ПИРО. Или не знае какво иска или не може да го направи. Тотев подготви неговия план още през 2013 година, а плановия период започна през 2014г. Сегашния планов период започна през 2021 год., а Зико още не знае какво иска. Това или е некадърност или мързел.

Отговори
13 4
Това или е некадърност или мързел.

Това или е некадърност или мързел.

28.09.2021 | 13:47

И двете!

Отговори
15 1
Какво пише в ПИРО-то на Пловдив?

Какво пише в ПИРО-то на Пловдив?

28.09.2021 | 10:26

Ще крадем!!! Не колкото Мамения, но ще се постараем.

Отговори
17 4

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?