Следвайте ни

Йордан Арабаджиев пред "Марица": Промените по пакета "Мобилност" ще засегнат 80% от фирмите

Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи

viber icon

Браншът не е изненад​ан от приетото решение ​по пакета Мобилност. По предварителн​ите анализи на Съюза, гласовете в подкрепа на промените, внесени от българските евродепутати, са били около 160-170. Това коментира пред "Марица" изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи в ​България Йордан Арабаджиев.

Той подчерта, че гласуването се е случило изцяло по географски признак. Според Арабаджиев за това свидетелства именно вотът на Зелените в Европарламента. "Европа и европейските институции говорят за зелената сделка и как именно тя е най-важната за целия Съюз, но в пакет Мобилност точно тя не е защитена", коментира Арабаджиев и допълни, че на фона на борбата с вредните емисии десетки хиляди камиони ще пътуват празни из Европа.

Борбата за българските превозвачи обаче продължава. Първо те ще изчакат да бъде официално публикуван и обнародван пакетът Мобилност и след това ще бъде атакуван в съда. Йордан Арабаджиев посочи, че продължават и разговорите с правителството именно в посока обжалване на законопроекта. Допълнително ще бъде решено дали България ще внесе своя иск сама, или ще бъде изготвена обща жалба с другите засегнати държави.

Втората линия, по която родните превозвачи все още хранят надежди, е предстоящата оценка на въздействието от евентуалното влизане в сила на пакета мерки. Арабаджиев потвърди, че в първоначалното предложение на текстовете няма подобно изискване и то тепърва се покрива. Очаква се оценката на въздействието да бъде готова до края на септември, като там страната ни също ще има шансове да пробие пакета в сегашния му вид.

Според Йордан Арабаджиев най-тежко от промените ще пострадат малките и средни фирми в бран​ша у нас. "Близо 78% от всички превозвачи у нас са малки фирми, обикновено дори семейни, с до 5 камиона. Мерките от пакета ще доведат до допълнителни разходи, които в сегашната ситуация няма как да бъдат направени", коментира изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи. Той каза още, че е цинично и лицемерно именно нашите компании, които поеха един от най-големите рискове по време на пандемията от коронавирус, за да поддържат доставките на стоки от първа необходимост, да бъдат така ощетени.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Салчо

Салчо

11.07.2020 | 09:11

Как нямате срам, шепа хратутници вземате всичко от тия момчета, който пътуват като кучета в Европа. Добре, че другите мислят за тях и искат да бъдат като другите шофьори.

Отговори
5 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво очаквате от промените в кабинета "Борисов 3"?