И половин учителска заплата за майка на дете в начален курс!

Учителите стъпиха на Луната, но не е нужно да я превземат цялата до края на днешния учебен ден

Когато започнха грипните ваканции, излязох с предложение за законодателна промяна – неучебните дни на учениците поради извънредни обстоятелства  като грипни и дървени ваканции да се полагат като допълнителен отпуск на майките на малки деца над годишния платен.

Сега разбирам, че съм била твърде скромна.

 Към днешна дата,  в третата седмица на дистанционно обучение на учениците заради извънредното положение покрай коронавируса, ми иде да поискам и половин учителска заплата за същите тези майки на деца от начален курс.

Не съм нито против ученето онлайн, нито срещу виртуалните класни стаи. Сигурно са идеални – за поотрасналите ученици и за учителите с известен опит. Но как очакваме от дете  на 7-8 г. да борави с личния си аканут, с който примерно да влиза в платформата на Гугъл, да следи електронните ресурси от учителите във виртуалната класна стая, да отваря видеа в платформи, които искат регистрация, да стигне до електронните учебници. Пардон, не трябвало до електронните, а до интерактивните, обаче това и майките го разбират на третия час от усилията си. Понеже няма кой до ги упъти  - голяма част от учителите също се учат в крачка. После да изпълни съвестно всички задачи, което значи да стои доброволно пред екрана или над тетрадките от 8,30 до към 16,30 след обяд. А след това да снима една по една  страниците, по които е работило. И да ги прати обратно на госпожите, като при това раздели кои при коя да отидат. Като междувременно влезе един-два пъти и в Гугъл миит, за да му обясни учителката новия урок на живо в реално време.

Извинете, но не става въпрос за начална дигитална компетентност. Става въпрос за дете на 7-8 години. И за да стори всичко това, до него трябва да има родител. Цял ден!

И ако този родител е съвестен, осъзнава положението, предизвикателствата пред системата на образованието и е готов да сътрудничи, някъде между българския и математиката все пак успява да излезе от виртуалната класна стая, за да отвори служебния имейл. Понеже по същото време е и в режим дистанционна работа. Или пък отдавна е трябвало да бъде в офиса. И  първото, което вижда и в двата случая, е писмо от шефа, който докато служителят е бил учител, е изпаднал в свирепо настроение кое време е, а още не е отметнал грам работа.

Скъпи учители, вие стъпихте на Луната, прехвърляйки за два дни обучението в дигиталните платформи. И ако бях Армстронг, бих казала, че това е малка крачка на преподавателя и голяма стъпка за системата. Но не е нужно да превземаме цялата Луна точно сега.

Мина времето на лозунгите да изпълним плана за петилетката предсрочно. Кому е нужно всички да внедрят облачните технологии на 100 процента, с всичките им възможности, по възможност до края на днешния учебен ден?

Знам, че трябва да се връщат отчети. Знам, че ако не сте онлайн, с видео и всякакви там модерни чудесии, най-добрите в гилдията може да ви изкарат не достатъчно модерни и прогресивни. Но да не забравяме, че самите те са практикували това поне 3-4 години, преди да имат самочувствието да изискват да сте им равни.

Като майка ви уверявам, че няма нужда всички да сте герои на труда. Стига, че сте отговорни и загрижени. Стига един работен лист и слънчева дума сутрин.

Каква полза от гоненето на супер постижения, ако цената е невротизирано дете в невротизирано семейство?

Има ли смисъл бодро да рапортуваме - например, че училищата в Пловдив работят на 100 процента с облачните технологии? Като от раз мога да кажа поне 5, в които това не сработва. И то не, защото те не искат или не го могат – такива са условията, децата, родителската общност. Едно е да е създадена техническата възможност, друго е да се използва пълноценно. Кого заблуждаваме – нали всички сме вътре в тази система и знаем как работи тя – и ученици, и учители, и семейства?!

Дайте да сме по-умерени и разумни! Да спрем да се съревноваваме кой е по-по-най! Всеки да направи, колкото може – по канала, който владее сега, като продължава да овладява и другите. И малкото ще стане много.

Иначе заблуждаваме и МОН, че всичко е по мед и масло. А после, като го разпише в задължителни нормативни актове и почне да го изисква, ще скочим, че всъщност не ставало съвсем така.

Скъпи учители и директори, да бъдем честни! Моля ви за задачи по силите на децата. Няма да има полза, ако ги изпълняват родителите.

В случай, че това за половината заплата за майката ви дрънчи в ума от началото на този текст с такава сила, че е заглушило всичко друго в него, успокойте се! Никой няма да посегне на парите ви, заслужавате си ги до стотинка, че и повече.

 Спомнете си, че днес е първи април (но само по въпроса за половината заплата).

Ала също и, че във всяка горчива шега има доза истина.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
33 коментара
Родител

Родител

21.04.2020 | 13:34

И каква сума да поискам за половин учителска заплата ?

Отговори
0 0
Georgi P.

Georgi P.

21.04.2020 | 02:24

Няма по-мързеливо и арогантно племе от учителското!

Отговори
3 0
Една българка

Една българка

17.04.2020 | 17:50

Боже! Колко злоба и глупост има по тоя свят, Боже!

Отговори
0 0
МаитПа

МаитПа

15.04.2020 | 06:23

А лятна ваканция не искат ли майките ,и по един хубав даскал да им идва на учителска среща . Това седене само глупости и за пари се говори ,то в училище нищо не запомнвт .гледат ка телета у дома щи учи да ба да

Отговори
2 6
Работеща майка

Работеща майка

12.04.2020 | 21:56

А на мен ми се струва крайно интересно,това онлаин обучение... В нашата учителка пък ,,нищо не разбира от компютри,тя телефонен номер не може да за памети в телефона си,, думи на сина ми 4клас и всеки понеделник получаваме във фейса списък от коя до коя страница трябва да се научи по даден предмет и да се напишат задачите в сборниците,допълнителни тетрадки и тн.да се научат уроци и всичко самостоятелно,разбира се с моя помощ,но доколкото мога. Та на мен пък ми се щеше да имаме някакъв контакт с госпожата,онлайн. Тя винаги пише че ако имаме въпроси да звъним по телефона,но все пак смятам че онлайн уроци щеше да е по добре.

Отговори
4 4
Реалност

Реалност

07.04.2020 | 17:41

Тази госпожа се мисли за Волтер,ако знае за него.Учителите преподават, децата са ангажирани,нови уроци,оценки.Невероятно ангажиращо,умствена и физическа умора,възпалени очи,но никой учител не се оплаква.Това е призванието.Таккива дълги постове,няма смисъл.Не може да се посещава училище,няма алтернатива.

Отговори
12 6
Гилотина

Гилотина

07.04.2020 | 15:00

Още по интересно е, когато не получавате заплати, защото сте със свободна професия. Обучението на някои от учителите не е "онлайн". Намират образователни клипчета от интернет и с това приключва преподаването им. Следват задачи свързани с писане, копиране, изрязване, лепене, принтиране, снимане...Колко от родителите имат тези технически възможности? Колко от родителите имат педагогическо образование? Към критикарите: Всички родители ли могат да бъдат учители? Да помагаш е едно, но да вършиш всичко вместо учителите, за да си вземат те заплатите, е несправедливо. Отново уточнявам - става въпрос за учители, които не обучават чрез достъпните платформи, а само копират текстове и клипове от интернет, и с това се изчерпва преподаването им.

Отговори
23 12
СТАРАТА ШКОЛА

СТАРАТА ШКОЛА

07.04.2020 | 00:45

СЕГА Е ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ И РАЗЛИЧНО ОБУЧЕНИЕ.ЦЕЛТА Е ДА СЕ ПОДДЪРЖА ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ МИНИМУМ.ВСЕКИ ЗНАЕ,ЧЕ ЖИВОТО ПРЕПОДАВАНЕ Е НАЙ-ДОБРО.ТАКА СЕ НАЛАГА.СИГУРНО НЕ СТЕ ОБРЪЩАЛИ ВНИМАНИЕ НА ДЕЦАТА СИ ЗА УЧИЛИЩЕ ДО СЕГА.ИМАТЕ В ДОМА 1 ИЛИ 2 ДЕЦА, А УЧИТЕЛЯ ИМА 15, 20. НЕЩО ДА КАЖЕТЕ РОДИТЕЛИ?

Отговори
22 16
Родител

Родител

05.04.2020 | 12:41

А да ви кажат.....Спокойно още малко и ще се отървете от ангажимента си към децата си!Как ви звучи това?За това че сме попитали кога ще има на живо преподаване-on line.

Отговори
12 4
Петра

Петра

04.04.2020 | 10:32

Браво , "момиче" ! Хареса ми остроумието ти !

Отговори
21 8

Анкета

Ще има ли ротация на кабинета или отиваме на избори?