1553

Диана Русинова за трагедията в Пловдив: Младежите със скъпи коли копират изцепките в семейството

"Трагедията в Пловдив е поредният резултат от безхаберието на институциите. Млади хора, които са си повярвали, че са безсмъртни и че хубавите коли и многото пари ги пазят, но се оказа, че за тях черните чували са същите като за онези без коли и без пари."

Това написа в социалните мрежи председателят на Европейския център за транспортни политики и експерт по пътна безопасност Диана Русинова във връзка със зловещата катастрофа с двама загинали младежи на бул. "Руски" под тепетата. 

Пред "Марица" тя бе категорична, че поредният случай на смърт на пътя на млади хора е доказателство за провал в семейната среда. 

"От година насам многократно сме апелирали да се насочи вниманието именно към такива младежи и водачи, които създават висока обществена опасност. Тази катастрофа е резултат именно от пренебрежителното отношение на институциите и държавата към този проблем. Ние много време настояваме да има специално разследване за това как така 20-годишни младежи имат възможност да си купят и управляват коли за стотици хиляди левове, което е изключително интересен факт. Настоявахме за специални разследвания, говореше се за създаването на специален киберотдел, който да следи за подобни изцепки. Уви, една година по-късно стигаме до най-лошото - двама души загинали, други двама - в критично състояние. Млади хора, погубени животи - голяма загуба за държавата, която можеше да бъде предотвратена. Независимо как са намерили начин да си купят тези автомобили, това е голяма трагедия", посочи Русинова. 

Тя подчерта, че като една застаряваща и умираща нация ние не можем да си позволим да губим младите си хора по пътищата. "Точно заради това трябват обединените усилия на всички нас ​- на гражданите, чрез НПО-та, на институциите, на местното управление в лицето на общините и т.н. Ако ви прави впечатление, имало е и друга тежка катастрофа на това място преди години. Не казвам, че причината за инцидента са пътните условия, но ако се окаже, че има някакъв проблем, не трябва ли заедно да намерим решение, така че да предотвратим в бъде​ще настъпването на трагичен инцидент?", запита пътният експерт и призова за усилия от страна на местната власт. 

"Ако се наложи дори да приложат чл. 36 от Закона за пътищата и да предизвикат насочени инспекции по пътна безопасност или проверка на безопасността по този булевард. Най-малкото няма да е излишна. Трябват превантивни действия, а не както винаги - след дъжда да слагаме качулка. Те хората са си отишли", коментира още Русинова. 

 

Запитана за родителския контрол, тя отговори: "За какъв родителски контрол говорим? Тези родители са им купили тези автомобили и са им дали да ги карат. Ако ние продължаваме да разчитаме на тези поколения, които израснаха в мутренските години, че ще възпитат добри и кротки деца ​- това няма да се случи. Имаме безкрайно много показателни примери.

Всеки ден има някаква изцепка на младеж, който е горе-долу на годините на загиналите в Пловдив - помните случая с Милен Цветков, с Георги Семерджиев, с Мис Силикон, с певицата Диона и т.н. Колко такива примери имаме ние, за да разберем, че сме се провалили в семейството. Но да не коства смърт този провал на семейната среда и липсата на морал и ценности, все пак последният ресурс, който може да бъде впрегнат, това е държавата с някакви сили и средства да направи нещо. Именно тук е работата на експертите по правенето на транспортни политики. Но тези експерти някой трябва да ги чуе", подчерта Русинова. 

Във връзка с вече започналата предизборна кампания, тя отправи апел към всички политически сили, които напират за парламента, да се заемат с проблема с младите водачи. "Нека предложат как да се справим и какви политики ще защитават в следващия парламент, насочени към смъртността по пътищата именно на хора в този възрастов сегмент", каза пътният експерт.

Относно скоростта на разцепилия се джип в Пловдив Русинова посочи, че техническа експертиза ще я установи. "Друг е въпросът защо по този булевард има предпоставки да се развие такава скорост. Да, Общината не е виновна, че някой е карал с 200 км/ч, но тя като стопанин на пътя може да положи усилия, така че да ограничи възможността да се развиват тези скорости на булеварда. Хората винаги ще допускат грешки, било то умишлено или не, но трябва да направим така, че когато ги допуснат, те да останат живи", коментира Русинова пред "Марица". 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 6 оценки
5/5 от 6 оценки

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?