71
Следвайте ни

Дебатите в Общинския съвет - дрън, дрън ярина

viber icon

Скъпи на триците, евтини на брашното

Бъдещето на картинг пистата на Лаута и спортно-развлекателния комплекс край нея е под въпрос заради интересите на футболния клуб "Локомотив".  Това стана ясно по време на сесията на Общинския съвет вчера. Не можело теренът да се отдаде на концесионера за още 80 месеца, защото това щяло да попречи на организацията на бъдещите мачове на черно-белите в европейските турнири, ако след реконструкцията с държавни пари стадион „Локомотив” получи четвърта категория от УЕФА. За такива съоръжения се предвиждало голям паркинг.

Дрън, дрън ярина.

Първо, от УЕФА никога не спазват собствените си изисквания. Иначе на олимпийските стадиони в Рим и Киев с  лекоатлетическите писти нямаше да се играят големи мачове. И второ ​- теренът, в който е изградена картинг пистата, няма нищо общо с онзи, в който е стадионът. Това става ясно от няколко становища на различни институции, които обаче явно в Общината и местния парламент не са чели внимателно.  

Ако Локото ще жъне успехи в Европа, ще намери как да го направи и без голям паркинг. Между другото, тази дискусия, отворена от футболния човек Атанас Узунов, поставя и други въпроси. Как администрацията смята да уреди подобен голям паркинг за стадион „Христо Ботев”, ако канарчетата също тръгнат да газят в международните турнири?  И защо все Общината трябва да мисли за интересите на професионалните футболни клубове, а не го правят техните собственици? 

Да се върнем на въпроса за обществения интерес. Докато го защитават, нашите избраници в местния парламент са скъпи на триците и евтини на брашното. С лека ръка те пратиха във фризера заявлението на коректен партньор, който спазва всичките си задължения към града (финансови и социални) и е направил една безспорно добра инвестиция. Мотивът е несъстоятелен и защитава единствено интереса на ПФК „Локомотив”, който обаче от години не е внесъл и лев в местната хазна. Клубът на Христо Крушарски ползва стадиона в Лаута по неведоми пътища и без никакъв договор, но за лобистите и политическите брокери в Общинския съвет това явно не е проблем. В същото време да се изпълни напълно законното искане на концесионера на картинг пистата е проблем. И той вероятно се състои в това, че инвеститорите не знаят какъв е редът, установен с години в пловдивския Общински съвет.  Ако бяха почерпили тарторите на основните групи в местния парламент (все пак и те хранят деца и имат различни потребности), удължаването на концесията щеше да мине без никой да обели и дума.      

И нещо съвсем прагматично, пак във връзка с обществения интерес. От договора за концесия става ясно, че при едностранното му прекратяване (каквото може да се окаже решението за отказ да се удължи концесията) Общината дължи сериозни неустойки. За справка ​-  съветниците да прочетат параграф V, чл. 6, т. 6  от въпросния договор, в които са уредени взаимоотношенията на страните при подобен развой. Ако страните не се разберат и концесионерите спечелят спора в съда, парите за направените инвестиции ще плати Общината от нашите данъци. Както, между другото, стана вчера по едни други договори, част от злополучния Транспортен проект, за които много от присъствалите на сесията вчера съветници са вдигали ръце и преди 5 години.

Най-лошото в случая е, че според Закона за местното самоуправление избраниците ни в местния парламент не носят никаква отговорност за белите, които редовно забъркват. А сметката за тяхното безхаберие плащаме всички ние, гражданите.   

Руси Чернев

Руси Чернев

Главен редактор

Руси Чернев е завършил Българска филология. През 1992 г. започва работа във в. „Марица. В периода 1997-1998 е главен редактор на „Стандарт Пловдив“. От октомври 2013 г. е главен редактор на „Марица“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?