Д-р Асен Колев: Кой дискриминира учениците от малцинствата?
- 13:00, 15.11.2023
- 13:27, 15.11.2023
- 2002
- 8
Д-р Асен Колев е неформален етнически лидер, доктор по философия и член на Националния съвет по етнически и демографски въпроси, автор на книгите "Мешерето" и "Ислямът в България".
Налага се още веднъж да взема отношение по статията „3 месеца пишат оценки на починала ученичка“, защото продължава да се имитира фалшива загриженост и дейност. Необходимо е българското общество да знае, че момичето е от малцинствен произход от квартал „Столипиново“ и затова някои хора от системата на образованието заблуждават правораздавателните органи, и то съзнателно, за да не носят отговорност за този случай.
Има и няколко питания, на които не получих отговор след публикацията „Три въпроса за децата ни след случая с починалата ученичка“ от 8 септември 2023 г. във в. „Марица“.
1. Защо Дирекция „Образование“ в районната администрация на „Източен“ нямаше ясно изразена позиция по този въпрос?
2. Стефан Стоянов като зам.-кмет по образованието в Община Пловдив изрази становище, от което трудно може да се разбере какво иска да каже по този въпрос. Той лично колко пъти е посещавал по различни поводи училища в кв. „Столипиново“? Разбира се, много е приятно да се посещават елитните гимназии.
3. РУО-Пловдив наказа г-жа Диана Гавазова, бившата директорка на СУ „Найден Геров“. Ние, гражданите, искаме да знаем какво се планира, за да не се повтори в бъдеще.
4. Следващият ми въпрос е към г-н Юлиян Петров от Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Г-н Петров, като синдикален деец Вие колко пъти сте посещавали сегрегирано училище, за да видите нивото на обучение на учениците от етническите групи? Трябва да знаете, че българската държава дава милиони левове за тези училища, а децата в 10.-11. клас не знаят да четат и пишат. Кой е виновен за това положение? Да се отговори, че са виновни само родителите, е бягство от реален отговор. Искам да Ви препоръчам като синдикат да изследвате нивото на грамотност на тези ученици, които се обучават в сегрегирани училища не само в квартал „Столипиново“, но също в Пазарджик, Стара Загора, Сливен и др. И след като свършите тази работа, можем да се срещнем и да коментираме проблемите на образованието сред децата в сегрегирани училища в България. Необходимо е да повторя и въпроса какво направиха социалните работници за семейството, загубило детето си, защото имаше заплахи към роднините и хората живеят в страх и несигурност, че няма кой да ги защити. Обсъдихме този въпрос с група родители на 10 ноември и ако не се вземат мерки, смятаме да подадем колективна жалба до прокуратурата и Комисията по защита от дискриминация, защото целенасочено се подценява този случай и нивото на обучението в тези сегрегирани училища, тъй като децата са от различен етнически произход.
Предлагам на вниманието на г-н Илия Зюмбилев, областен управител на Пловдив, съгласно заповед ОКД-02-8 от 21.03.2023, Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст:
1. На всеки 3 месеца РУО-Пловдив и област Пловдив да докладва пред областния управител за развитието на образованието в сегрегираните училища.
2. Да се създаде екип от 3-5 души от Областната администрация, РУО-Пловдив и представители на НПО да проверяват на място и да изготвят доклад до областния управител.
3. Страните по Механизма за съвместна работа и представителите на НПО да проведе спешна среща в Областната администрация за нивото и качеството на обучение в сегрегираните училища и да предложат мерки. Да се ангажира МОН за успешна реализация на тази промяна, както и синдикатите „Образование“ към КТ „Подкрепа“ и СБУ към КНСБ.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни







