71

Браво за S-бан, но махнете жп линията Централна гара - Филипово

 

Автор: Олег Петков, бивш директор на БДЖ АД

 

Във вестник "Марица" прочетох как финансовият министър Асен Василев е съобщил, че в плана за възстановяване и устойчиво развитие е предложено да се дадат средства за проекти за използуване на жп транспорта в регион Пловдив за градски транспорт и за S-бан, в т. ч. и за изграждане на естакадата централна гара Пловдив - гара Филипово.

Това е чудесно. За да се реализира намерението обаче, кметът на Пловдив и съседните общини трябва да проявят изключителна активност и настойчивост пред институциите, включително в НКЖИ и БДЖ, и да вземат активно участие още при разработването на проектите, за да се използват тези средства ефективно и удачно. Да не стане като с Бетонния мост и пробива под гарата - според мен едно неудачно за града решение.

На първо място, задължително трябва да се удвои, електрифицира и промени трасето на жп линията гара Крумово - гара Асеновград, така че  да свързва с удобна връзка Летище Пловдив и заводите покрай скоростния път Пловдив -Асеновград. Достатъчно е линията да се модернизира така, че да осигурява безопасно движение на влаковете със скорост 120 км/ч.

На второ място, трябва да се разработи разписание и тактов график за движение на крайградски пътнически влакове между гара Стамболийски -  гара Крумово - гара Асеновград. Тактът да е 15 минути и да се пуснат в движение влаковете. Това може да стане веднага, тъй като инфраструктурата е изградена и електромотрисите ги има. Трябва просто да се изиска от БДЖ да ги поддържа в изправност.

На трето място, да се разработи разписание  и график за движение и веднага  да се пуснат влакове на тактов график между гара Стамболийски и гара Тракия. И тук инфраструктурата  я има.

Изградената инфраструктура да се допълни с нови жп спирки на места, удобни да обслужват масов пътникопоток, например болница "Каспела" и Транспортна болница, Вагоноремонтно депо, под надлеза за Асеновград и други. Спирките да са с контролиран достъп, както е метрото.Същото трябва да се направи и на пероните на гарите.

Всичко това е в съответствие с обявената политика от министъра на транспорта Николай Събев за увеличаване превозите с жп транспорт и зелената сделка. 

За база на поддържане и експлоатационно обслужване на електромотрисите да се използва техническа гара Пловдив. Гарата трябва да се освободи от вагоните, чакащи с години ремонт, халето да се дооборудва и използва по предназначение.

Що се отнася до жп естакадата, тя просто не е нужна. Продължавам да съм убеден, че жп линията Централна гара Пловдив - гара Филипово трябва да се демонтира. Очевидно е, че пречи на транспорта и пречи за хармоничното развитие на града. S-банът като кръгов контур през града е утопия за един 400-хиляден град. С парите за жп естакадата могат да се закупят 4-5 електромотрисни влака, което ще бъде много по-ефективно. Това трябва да стане веднага с поправка на плана за възстановяване и устойчиво развитие. После ще е късно.

Районът на гара Филипово и гарата могат да станат втори център за обслужване с жп транспорт на населението в северна посока на града. Могат да се пуснат крайградски пътнически влакове гара Филипово - гара Калояново и построяването на нови жп спирки.

Всичко това зависи от ръководствата на общините и тяхната активност и настойчивост.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
20 коментара
pininfarina

pininfarina

11.02.2022 | 11:01

Добри идеи - това, което не изисква капиталови инвестиции да се направи, след това връзка с летището и след това едва да се вкарват пари в махане на линия и превръщането ѝ в зелена ивица както на Руски задължително.

Отговори
4 0
до Койчо Тепавичаров от Олег Петков

до Койчо Тепавичаров от Олег Петков

09.02.2022 | 19:56

Намалете малко злобата ще сте по убедителен. За Ваше сведение на втора инстанция съм оправдан. Добре,че купихме вагоните и то напълно законно та има БДЖ все още с какво да работи вече близо 15 години. А за линията щом имате излишни пари харчете ги за ненужни естакади.А автомобилния транспорт не е мафия.Гледайте някой да не ви осъди за клевета и обида.

Отговори
4 0
Койчо Тепавичаров

Койчо Тепавичаров

09.02.2022 | 12:18

Кой дава ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ думата на този неграмотен безумец, осъден с ЕФЕКТИВНА ПРОСЪДА ЗА ДАЛАВЕРА ЗА МИЛИОНИ С ВАГОНИ В БДЖ! Това че на всеки му се иска в градът ни да няма прелезили е ЯСНО ,но така е проектиран градът, а линията трябва да се повдигне , а не да изчезне! Олег Петков СРАМ ЗА ЦЯТЛАТА ЖЕПЕЙСКА ОБЩОНСТ, на хранилка е АВТОМОБИЛНОТО ЛОБИ, заради което страда цялата икономика и ЖЕЛЕЗНИЦАТА!

Отговори
4 7
Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

08.02.2022 | 18:13

Статията на Олег Петков е закъсняла, но ...добра. От добрите стари железничари, които бяха хора подготвени, учени, компетентни и си знаеха занаята до тънкостите. За разлика от сегашните гламави учил-недоучили а и неопитни КАЛИНКИ с полит-коректни назначения (П.К.П.) И все пак -без докачение, какиното- профучаващи със 122 км/ч влаци покрай Малка Гара Пловдив са . . . глупости = = = ставало дума заради 30 трийсетина сантиметра да рушим Бетоннио фместо машинистът да сниши пантографа или да изгребат малко чакъл под релсата. Заспал Майна ф Сламата

Отговори
9 6
Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

08.02.2022 | 18:00

Мъдрите ни деди изградиха величествена Станция далеч ИЗВЪН Града, за да не им се пречкат релси да се спъват. Пътуваше се с файтони дотам по прашната ул. Станционна с цигарените фабрики, преименувана Иван Вазов когато пристигнал за директор на библиотеката. Мястото на ДядоЙоцовио ЖелезоПът е извън живио Град = заобикаляй с уважение. Ще ви се изЯснат нЕкои истини, когато крадливио некадърен СелСъвет съсипе централна градска част пред / и отвъд гарата с изкопи, рампи, подпорни стени, стълбища, пикалници та стане непроходимо като ТЕ ЛЪЖАТ, ЧЕ "ПРОЕКТЪТ" Е НАЦИОНАЛЕН. НКЖИ ПЛАЩА И ПРАВИ САМО В ОЧЕРТАНИЯТА / В ГРАНИЦИТЕ / В СЕРВИТУТА НА СВОЯ ИМОТ ДЪЛБОКАТА ДУПКА В ЧОРБАТА. ОТТАМ НАТАТЪК ЗА ДОСТЪП ДО ДУПКАТА / РАЗВРЪЗКИ - ГРАДЪТ ДА СЕ ОПРАВЯ КАКТО УМЕЕ, И ДА СИ ...ПЛАЩА! Кис-кис . . . баскетБОЛНИЯТ мозъклия с ЛентоРезачката и ПървоКопката го надхитриха кукловодите за разлика от мамин ИМПЕРИАЛист Тотев, който им се изплъзна. Лесната, логична връзка север-юг (подсказана от добрия стар Бетонен, честнопочтено прослужил десетилетия без поддръжка и без "отводняване" с помпички кис-кис) щеше да се направи -както китайците прекосиха половин Африка високо над жирафите- с ажурна решетеста стоманена структура само стъпнала тук-таме без да завзема / убива територии. Без бетони, без асфалти, въпреки ...лобито. Заспал Муйко в Сламата!

Отговори
6 6
до сПУТник от Петков

до сПУТник от Петков

08.02.2022 | 17:58

Нещо не сте разбрали идеята. Демонтира се междугарието гара Пловдив гара Филипово. Самата гара Филипово си функционира и всички индустриални клонове си работят. В гарата влаковете пристигат и заминават към гара Скутаре, гара Труд и гара Стрелча.Напълно достатъчно никой да не е ощетен.

Отговори
7 4
Олег Петков

Олег Петков

08.02.2022 | 16:48

Идеята да се демонтира линията гара Пловдив-гара Филипово е от седемдесете години на миналия век и не я моя.Вече две поколения си отидоха висейки на прелезите.Премахването на линията може да се осъществи за 6-7 месеца ако общината поиска и проблема с прелезите се решава. Писал съм как да стане за да няма ощетени още повече, че вече има гара Тракия и линията гара Скутаре гара Пловдив е двойна.Гарите във възел Провдив са със съвремени осигурителни инсталации и безопасността е осигурена - т. н...До сега не съм видял сериозни аргументи защо да остане освен една утопия за ес бан.Като не Ви харесва висете си по прелезите и си мечтайте.

Отговори
16 4
сПУТник

сПУТник

08.02.2022 | 17:29

Как по точно да премахнем гара Филипово,и защо?Второ,какво ще се случи с клоновете,които оперират от гара Филипово?Трето,откъде реално ще минават влаковете по направленията Карлово,Хисар,Панагюрище,Съединение вкл. и Скутаре!?Филипово е възлова гара и не виждам никакъв реален смисъл да се премахва.Ако е за 3 прелеза,на които простите чобани не се научиха,че трябва да се спре,за да мине влак,ами,не е нормално и не е рентабилно.Прелезите пресичат натоварени градски улици,охранени са съгласно наредбите и не представляват опасност и пречка.Пречка е за дебилите,които не научиха ЗДВП и не им е мил живота.Да не забравя да добавя,и на тия които упорито лобират за автобусният транспорт.Ясно е на всички,защо аджеба пречи гара Филипово,и не,не е заради прелезите и с-бан-а.

Отговори
8 9
Пречи ни всичко

Пречи ни всичко

08.02.2022 | 18:19

Как пък всичко все на нас ни пречи?! Хора в цял свят има жп линии и неизброими количество прелези. В градове по цял свят много по-големи от нашите има жп линии, има не 3-4, а 14 прелеза, но никой не реве. Тук искаме да летим с колите и да няма нищо, което да ни спре. Не разбирам, какво толкова ни пречи. Спирам, изчаквам 3 мин., минава влака и продължавам. Пътувал съм с влака до централна гара до гара Филипово. 8-9'. А за час пик е великолепно. Няма светофари, задръствания и т.н. Тази жп линия е от стратегическо значение, при прекъсване на която и да е линия, от тук може да се отклонят влакове. Бърза, пряка, удобна. Ми, не може 5 милиона души всеки с кола, че ма човек по 2. На ви замърсяване, на ви трафик, на ви катастрофи. Прелезите са си регулирани и повече от 4 мин. не съм чакал влак.

Отговори
12 3
Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

Железниците - ИЗВЪН Града щом не е Трам = StreetCar =

08.02.2022 | 18:29

Ето и това становище звучи убедително. Има си я линията - айде сега дай да "подобряваме", подбъзикваме и ...облагородяване (голями Благородници из разните агитки, брей!). Моята реплика касае предимно централна гара и зоната наоколо която ЖП-то съсипва, пък СелСъветът проспива ...на заплата. (Помним при кротък дъждец гемиите под Пощата = видео, фото...)

Отговори
6 3
до живко

до живко

08.02.2022 | 15:38

Линии се махат или им се преместват трасетата за да се развиват градовете. Поне това виждам на запад в Европа.Може и пресичане на две нива ако е архитектурно издържано или е по- евтино .За сведение.

Отговори
8 4
Живко

Живко

08.02.2022 | 13:48

Олег Петков само тази глупост повтаря от десет години. Ако ще се строи градска железница защо ще се премахват вече положени линии в града?

Отговори
17 7
Името

Името

08.02.2022 | 13:07

Който го е писал това е некомпетентен, особено що се отнася за връзката до Филипово

Отговори
19 6

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?