А за онези, пуснали „Индра” да блажи, няма ли съд?
- 18.02.2021 | 07:50
- 18.02.2021 | 08:18
- Валентина Йеремиева
- 12 934 прегледа
- 30 коментара
Свързани новини
Общината съди "Индра" за 1,5 млн., 3 фирми готови да въведат електронно таксуване в рейсовете ВИДЕО
Кажете кои са виновни за проваленото е-таксуване в рейсовете, зоват общински съветници
Край на мъките с "Индра“ в градския транспорт от февруари, общината модернизира системата
Община Пловдив наказа "Индра" с половин милион за гафовете в електронната система
Е-билетът шашна пловдивчани: Бригада поправя автоматите на "Индра" от рейс на рейс СНИМКИ
Напълно основателно е решението на Община Пловдив да съди испанската фирма „Индра” за похарчените на вятъра 20 млн. лева за (не)електронното таксуване в градския транспорт. Към изпълнителя се предявява частичен иск за 1,5 млн. лева, след което местната власт може да предприеме следващата стъпка - да търси компенсация за цялата сума. И сигурно ще спечели, стига Темида да гледа на фактите с двете си отворени очи.
Защото отдавна е очевидно и за най-непосветения пътник, че безкондукторното таксуване претърпя тотален провал. Според договора, подписан между бившия кмет Иван Тотев и „Индра Системас С.А.” и мениджъра по продажби Мигел Пеняс, европейската система трябваше да бъде напълно въведена в експлоатация до 10 февруари 2016 г. Тоест от 11 февруари същата година хората да пътуват с електронни карти и билети.
Пет години по-късно кондуктори, а все по-често и шофьори продължават да късат билетчета. Електронните табели, макар и задействани с огромни усилия от новата местна власт, все още ни объркват с недотам точна информация, 91 автомата за продажба на е-превозни документи не се използват, монтираните 285 монетни апарата в рейсовете постоянно излизат извън строя, валидаторите, които по договор трябва да бъдат 677, редовно блокират. Гласово известяване в рейсовете няма почти в нито един рейс, а електронните дисплеи често пребивават в сиеста.
„Индра” си е получила на сто процента баницата, въпросът е - няма ли съд и за тези, които са й дали? За бившия ръководител на транспортния проект на обща стойност 44 млн. лева Борислав Кръстев? За бившия кмет Иван Тотев, в чийто мандат е (не)реализиран проектът? За екипа на управляващия орган към МРРБ, който след „проверка” одобри платежните документи в полза на изпълнителя и в ущърб на града като за свършена на сто процента работа?
Обществената поръчка „Изграждане, внедряване и поддръжка на система за управление на градския транспорт” беше договорена в края на 2014 г. с цена 16 308 385 лева без ДДС, или за 19 570 062 лева с включен данък.
Всички приемно-предавателни протоколи, по които е извършено разплащането с "Индра", са подписани от Борислав Кръстев, упълномощен да контролира проекта от тогавашния кмет Иван Тотев. Съгласно изискванията на ОП „Регионално развитие” и договора за безвъзмездна финансова помощ ръководителите на проекти са задължени „да приемат, ревизират, утвърждават и подписват от негово име всички приемно-предавателни протоколи, констативни протоколи, актове и писма за отчитане на извършената работа и всички съпътстващи документи”.
Според констативен протокол от 20 ноември 2015 г., парафиран от Борислав Кръстев (не без одобрение на кмета!), тестовите изпитания на системата са отчетени като успешни. На 16 декември 2015 г. пак със същия подпис е заверен констативният протокол за функционирането на електронната система. На 23 декември 2015 г. са одобрени исканите за възстановяване средства до прага от 90%. Одобрена е и сумата, надвишаваща 90% безвъзмездна помощ, която се доплаща от бюджета. На 16 и 17 февруари 2016 г. е извършена проверка на място от представители на МРРБ. На чиновниците се показва новият Център за управление на градския транспорт, след което се организира разходка с автобус, включен в системата. По това време такива "електронни" рейсове в Пловдив се броят на пръсти. Половинчасовият воаяж обаче е достатъчен за чиновниците от въпросната комисия да си сформират мнение, че електронната система „функционира”.
Въз основа на тези становища на 22 март 2016 г. са одобрени напълно исканите средства по договора.
След „успешното” внедряване на електронната система именно Иван Тотев като кмет назначава Кръстев за шеф на възловото общинско предприятие „Организация и контрол на транспорт”. А след като ценният кадър е освободен от новия градоначалник от директорския пост, приближеният кръг на бившия кмет го устройва на държавна работа във ВиК за шеф на обществени поръчки.
Още през декември 2019 г. цялата документация по електронната система е предадена на пловдивската прокуратура от кмета Здравко Димитров. Становище няма и досега.
Коментари (30)
зая
26.02.2021 | 21:09тоя тотев нали голяма работа каменица тва онова...
нищо ново
26.02.2021 | 09:27Испанските фирми са известни в цяла Европа с измамите си по европрограми .Правят слънчеви електроцентрали които продават ток на държавата по петкратно по-исоки цени и за да спечелят повече продавали слънчев ток иш през нощта .Имали монтиран генератор.Други направили с европари маслинови градини , но вместо да садят направили бутафорни дървета от картон и понеже проверяващите проверявали от самолет , за да не се разкарвт номерът минал. акрая ги хванали .Време е на нашите управници да им уври главата!
Стефан
22.02.2021 | 23:09Куче влачи рейс.....диря няма......
Стефан
22.02.2021 | 23:08Куче влачи рейс.....диря няма......
А кога
19.02.2021 | 20:46Карловското зКПЧ Атанасов ще ходи в затвора за кражбите които извърши
Никога некадърни мамини тролове
20.02.2021 | 07:34Местен и почтен човек,като Атанасов ,защото да влиза в затвора бе Торес трол Това да не ви е маминия клептомана.
РАЗСЛЕДВАНЕ, СЪД ЗАТВОР .....
19.02.2021 | 07:44За престъпната шайка на сегашното ръководство, което не сертифицира системата, което намали разписанията, но запази субсидията, което забави договора, за да спести пари на превозвачите за оборудване, което представя като нови съществуващи билети и карти, за да възложи нова поръчка, и още много ........ като гафа с такситата.
РАЗСЛЕДВАНЕ, СЪД, ЗАТВОР, А И . . .
18.02.2021 | 22:39ЗА ТАКА ОПИСАНАТА ДАЛАВЕРА В БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ ОСЪЖДАТ И КМЕТОВЕ, И ГУБЕРНАТОРИ, И ПРЕЗИДЕНТИ. ЗА ТАКА ОПИСАНАТА ДАЛАВЕРА РУСНАЦИТЕ ИМАХА "ГУЛАГ". КИТАЙЦИТЕ РАЗСТРЕЛВАТ СЪС ВЗВОД КАРАБИНИ. КОРЕЙСКИТЕ ДРУГАРИ РАЗСТРЕЛВАТ СЪС . . . ОРЪДИЕ "ГАУБИЦА" ТА НЕ ОСТАВАТ ТЛЕННИ ОСТАНКИ ЗА ПОГРЕБЕНИЕ ДАЖЕ. (СТАТИЯТА Е ГОТОВА ЗА ПРОКУРАТУРАТА, ХА ДАНО, АМА НАДАЛИ)
Лимбо
18.02.2021 | 16:42Те затуй са изборите -победителите не ги съдат. Кату гледам как изпратихте в европарламенто хора за затвор , не вервам вечи на промени , а на естествения подбор - кой не види и не цели верно , увехва.
РАЗСЛЕДВАНЕ, СЪД, ЗАТВОР, А И имунитетче? За Мандат-ТРИ та до ДАВНОСТ?
18.02.2021 | 22:51За наказание издигаме КлептоКратът ТОТЕВ да депутатче в Парламентчето за мандатче-ТРИчки, а като му настъпи и ДАВНОСТта тогава може и на ЕВРО-ПАРЛАМЕНТ да го засилим за заслужен отдих и курорт. ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ПОДРЕДЕНАТА ЛИСТА НА ГЕРБ„ БУДАЛИ МАЙНИ
А дали ....
18.02.2021 | 15:32А дали ще се извини някога Марица на хората, които оплюва без никакви доказателства. Като много често афишира твърдения с очевидно невярна фактология, която се опровергава от други нейни публикации.
Ракодов
18.02.2021 | 11:00Добре написана статия ноооо доста късно,когато го хвалеше маминия по добър нямало бля-бля,а сега и прокоратурата мълчи,Зико не даде да се проверят предишните 2 мандата на маминия ,сега ще се бетонира в парламента и ще му пръднат на де....вия все отбор юнаци ( крадци ) ще се съберат там.И да се пише файда никаква както казват по старите хора, само галим клавиатурата, срамота ,срамота срамота.Но за тях няма срамота те са издигнали КРАЖБАТА в култ - крадене,крадене и пак крадене новият девиз на управляващите.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни