Зам.-кметът Пламен Райчев: На 30 улици вече са обновени водопроводите и канализацията

- Г-н Райчев, каква част от проекта за Воден цикъл вече е изпълнена?

- Основните строителни дейности се извършват  в двата подетапа на проекта и към настоящия момент е изградена канализационната и водопроводната  мрежа на над 30 улици между бул. „Марица-север” и „България”,  където  вече са обновени и водопроводните отклонения към сградите.  Част от тях са асфалтирани на биндер - първия основен пласт,  след което ще бъде положен износващ пласт асфалт. Работата е организира така, че  цялостното и окончателно  асфалтиране  ще  стане по едно и също време,  когато повече улици ще бъдат готови. Подменени са и доста от тротоарните настилки, където е наложително. Проектът предвижда  смяна на 13 километра водопроводни и канализационни мрежи.

- Доволни ли сте от работата на строителните фирми, които изпълняват проекта?

- Не мога да кажа, че съм доволен, въпреки че са в срока, посочен в договорите. Допуска се забавяне, особено в квартала източно от моста на Герджика, на ул. „Полк. Дрангов”, „Петър Шилев”, „Гюро Михайлов”, „Драгота”, „Добротич”. Не говоря за качеството на работата, а за темповете, с които се работи. В същото време трябва да отбележа, че това е изключително тежък проект. Улиците  са тесни, няма как да затворим целия квартал, подземната структура е сложна и много голяма част от комуникациите не е нанесена в кадастъра. Непрекъснато се натъкваме на мрежи, които не са отразени в кадастъра, затова често стават аварии.  На ул. „Гюро Михайлов” например се  оказа, че част от топлопровода, който минава отдолу, е компрометиран. Наложи се да влизаме в контакт с EVN-Топлофикация, за да сменят топлопровода.  Това ни забави с един месец. Отделно се получават аварии заради силно износената водопроводна мрежа.  Понякога и във ВиК не знаят къде са им спирателните кранове заради липсващите данни. В резултат  водата се спира на няколко улици, което създава конфликти с граждани. И ние искаме пропуски, но се стараем да партнираме и да решаваме проблемите и да действаме. Екипът на проекта работи активно - ръководител, авторски надзор, инвестиционен контрол.  

- Кога ще започне работата на бул. „Дунав” и "Брезовско шосе”?

- Предстои да обявим процедурата  за избор на изпълнител на нов основен колектор по бул. „Дунав” на стойност около 18 млн. лева. Успоредно с това предстои рехабилитация на стария  канализационен колектор на бул. „Дунав” и "Брезовско шосе"  на стойност 1 млн. лева,   за който обект имаме избран изпълнител и в момента се изготвя проект. В този участък почистването на колекторните тръби  ще се извършва подземно. Надявам се, че до края на тази година ще бъде избран изпълнител  за бул. „Дунав” и в началото на  пролетта на 2021 г. ще започнем и изграждането на големия канализационен колектор. Планираме изцяло да подменим настилката на целия булевард с общински средства, тъй като по проект финансирането  за възстановяване на настилките е предвидено само в зоната на изкопните работи.   Ще асфалтираме целия булевард, който не е ремонтиран от години.  Асфалтирането на бул. „Дунав”  ще струва около 1,5 млн. лева и се надявам Общинският съвет да гласува този разход от бюджета.

- Европейските пари за  Пречиствателна станция са орязани с 5 процента като санкция. Каква е причината тя да бъде наложена? 

- Управляващите органи имат практиката да налагат финансови корекции. Това са 3,5 млн. лева, които Община Пловдив трябва да поеме от своя бюджет. Имаме шанс да спечелим делото във ВАС по жалбата, която подадохме срещу тази санкция, защото считаме, че аргументите на управляващия орган са неоснователни. Тази процедура е минала на предварителен контрол в Агенцията за обществени поръчки и забележки по нея нямаше. Не искам да упреквам никой, но тази процедура е проведена в миналия мандат.  Договорът с изпълнителя е сключен и  в момента  се изготвя  технически проект. За съжаление се бави процедурата за избор на надзорна фирма, защото се  обжалва в КЗК, и  се надявам, че скоро ще има  решение на ВАС, защото без избран надзор обектът не може  да стартира.  Проектът  за Воден цикъл е изключително важен  за Пловдив, защото ще бъдат намалени загубите по тръбите, ще се увеличи обемът на каналните тръби,  обратните води ще се пречистват, ще се подобри пътната инфраструктура. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?