49

Тодор Чонов, зам.-кмет по транспорта: Обсъждаме по-високи санкции за неправилно паркиране

В Община Пловдив планират да изграждат джобове на улиците с широки тротоари

- Г-н Чонов, на булевардите и основните улици има стотици магазини, пред които шофьорите спират за пазаруване, примерно за една баничка, въпреки че няма обособени места за паркиране. В резултат на това трафикът допълнително се задръства. Какви мерки предприема Община Пловдив, за да не си пречим взаимно?

- Нееднократно сме идентифицирали нерегламентираното спиране пред аптеки, магазини и други офиси като сериозен проблем, който води до нарушаване на нормалния трафик. Провели сме редица срещи с районните полицейски управления на МВР и сме изпратили до тях писма за необходимостта от засилване на контрола на места, където се наблюдава спиране в противоречие на закона и наредбата на Община Пловдив. Надявам се в близко бъдеще да инициираме някои промени в нашите наредби и да завишим наказанията за паркирането на забранени места, особено на автобусните спирки. Пловдив е с доста остаряла пътна инфраструктура и нямаме възможност за изграждане на така наречените бус ленти, а спирането въпреки забраната предизвиква сериозни проблеми в движението.

- Каква ще бъде санкцията за този вид нарушение?

- Според действащата наредба се налагат глоби в размер на 20 лева. Засега не сме обсъждали какъв да бъде размерът на санкциите, но според мен те трябва да бъдат сериозно завишени. 

Ако се налага, и 100 лева да станат, за да не се пречи на движението

Там, където тротоарите позволяват и имат необходимата ширина, ще правим всичко възможно за изграждане на тъй наречените джобове за безопасно и краткосрочно спиране, особено пред детските градини, ясли и училища, за да могат родителите да спират безопасно и да вземат децата си. Например на бул. „България“ има широки тротоари, на които могат да се оформят джобове и в същото време да остане достатъчно място за преминаване на пешеходците. Това ще даде на хората възможност да спират, без да се нарушава трафикът. Това е посоката, в която мислим да действаме за решаването на този сериозен проблем.

- Не трябва ли собствениците на обектите за търговия и услуги на основните булеварди да осигуряват паркоместа за клиентите си?

- Проблемът е, че не само в Пловдив, но и в цялата страна съществува практика собствениците на сгради да преустройват помещенията в търговски обекти, въпреки че пред тях и често около тях не съществува инфраструктура за спиране. Ние сме за промените, с които

 собствениците на такъв тип обекти да се задължават

да осигуряват паркоместа за клиенти. Но за съжаление, не навсякъде в Пловдив могат да се обособят места за спиране.  

- Имахте идея за въвеждане на зелена зона за паркиране. Какво се случва с нея?

- Както казах миналата година, първата стъпка към зелената зона е преминаването към еднопосочен трафик съгласно Генералния план за организация на движението в Пловдив. Тази задача сме изпълнили на около 80 процента и продължаваме да обособяваме новите карета в район „Северен“, където приключихме с ремонтите по проекта за воден цикъл. На улиците с въведената еднопосочност се вижда положителен ефект. За тази година също сме заложили средства за необходимата вертикална сигнализация и продължаваме с тази промяна, включително в район „Южен“. Считам, че до края на 2022 г.

ще въведем еднопосочно движение на всички места,

включени в генералния план. След това ще направим дискусия за откриване на платени зони за паркиране. Дотогава всички улици, където това е възможно, ще преминат на еднопосочност.

- Каква ще бъде цената за спиране в зелените зони?

- В момента цената за паркиране в синя зона е 2 лева на час. Предполага се, че в зелената зона таксата ще бъде по-ниска - 1 лев, както е в другите големи градове, с възможност за живеещите на тези улици да си закупуват абонаментни карти.

- Някой ден ще видим ли в Пловдив зона с ниски емисии на въздуха и ограничен достъп за автомобили, които не отговарят на екологичните стандарти? 

- Приключи процедурата по избор на консултант, трябва да мине обжалване и екипът да започне работа. С особен интерес чакаме това да се случи, за да можем да обсъдим кои да бъдат зоните, колко на брой и какъв ще е ефектът от тяхното въвеждане.

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
Т.В.Т

Т.В.Т

21.01.2022 | 17:19

Ефекта от въведеното еднопосочно движение в кв.Захарна фабрика" е толкова "голям", че на хората се налага да обиколят целия квартал, че да се приберат вкъщи. Еднопосочно движение се налага САМО и единствено там, където има задръстване от ППС и конфликт от тежки ПТП. Нито едното, нито другото е изпълнено, още повече пък и когото с въведеното еднопосочно движение, караш хората да обикалят целия квартал на кръст, че да се приберат по домовете си. С това се замърсява и въздуха в по- голяма степен от изгорелите газове, но пък за сметка на това и в тази връзка, ще въведете и по- големи данъци за старите МПС.... оффф тия пари

Отговори
3 0
Борислав Точев

Борислав Точев

21.01.2022 | 11:52

Ами какво искате от един шофъор на Директор

Отговори
9 1
Тъй е най добре

Тъй е най добре

21.01.2022 | 11:48

Направо глобите да ги направят по милион та да не губят време през ден два да ги актуализират и да си идат у дома и да се пенсионират

Отговори
4 0
Иво

Иво

20.01.2022 | 18:55

Мутромилиционер какво друго да измисли? Само рекети и санкции са му в главата. Гербав некадърен еднокнижник

Отговори
14 1
вова

вова

21.01.2022 | 09:27

Не обиждай милиционерите, те бяха по интелигентни от този представител на старшините в МВР.

Отговори
5 3
СВИДЕТЕЛ

СВИДЕТЕЛ

20.01.2022 | 11:39

Полицаите гонят гражданите с обикновените номера на колите,а пък тези с еднаквите цифри се правят че не ги виждат.

Отговори
10 1
Казус

Казус

20.01.2022 | 10:57

Да обърне внимание на Авксентий Велешки срещу входа на Общинския съвет как се паркира..

Отговори
9 0

Анкета

Коя дата е най-подходяща за национален празник на България?