Следвайте ни

"T MARKET" - най-независим на пазара в България

Петър Павлов: “Не искаме да се възползваме от кризата, искаме да помогнем за справянето с нея”

viber icon

Един честен разговор с Петър Павлов - генерален директор на ”Максима България” – компанията, собственик на веригата T MARKET. Тя непрекъснато се разраства и вече има 87 магазина в страната, а през последната година твърдо е в топ 3 на най-сериозните играчи на ритейла в страната.

Днес, 9 април 2020 г., ги заварваме да отварят своя петнадесети магазин в Пловдив, на бул. „Шипка” № 6, с което в условията на криза осигуряват работа на повече от 70 човека.

Новият T MARKET е най-големият на веригата в цялата страна, а опитът на ”Максима България” в нашия град е интересен модел за успешен бизнес. 

Какво си казахме с Петър Павлов и как той ни зарадва със своята човечност и здравомислие прочетете надолу в текста:  

Защо сега и защо именно в нашия град отваряте най-големия си магазин в страната? 

Принципно ние се движим по план и се опитваме да не позволяваме на екстремните обстоятелствата да ни спират. А това, че отваряме първите си магазини от ново поколение именно в Пловдив е, защото сте ни любим град. Ако трябва да съм честен - вдъхновени сме, защото, откакто стъпихме сериозно във вашия град, набрахме много полезен опит и това се отрази на развитието ни в цялата страна.

В началото като че ли срещнахте сериозен отпор от пловдивчани… Дойдохте да замените едни от любимите ни магазини, след това се оказа, че по-скоро дойдохте да ги подобрите. Как се чувствате в Пловдив в момента? 

Чувстваме се като у дома си. Вече познаваме добре клиентите си, а и те познават нас. По отчетите на края на всеки месец мога смело да кажа, че дори ставаме любимци на Пловдив.

Пловдивчани сте много специални хора и никак не е лесно външен човек да ви влезе под кожата. Затова, идвайки тук, ние се заредихме с добри идеи и много търпение. Сега вече уверено мога да кажа - можете да разчитате на нас - и в добро, и в лошо - както стана ясно наскоро. И още - Пловдив е един от факторите да ставаме все по-добри в работата си. 

Как ви се отразява кризата? Какво се промени след началото на извънредното положение при вас? 

Всичко се промени. Имаме изцяло различен фокус. В момента сме в много сериозен режим на адаптация с ежедневни, да не кажа ежеминутни промени в обстановката у нас, защото нашите хора са на първа линия и това не е шега работа. От друга страна, работата ни се превърна в мисия и имаме сериозен ангажимент към обществото в изключително критичен момент за всички. 

Осигурили сме най-високо ниво на мерки за безопасност на нашите служители, а с това – и на клиентите ни. Но искам да подчертая ролята на работещите в T MARKET. В момента ние сме тяхна дясна ръка, а не те нашата. Защото обществената функция, която героите ни имат днес, е жизненоважна за всички хора и затова правим всичко възможно те да имат максимално спокойствие. 

Как се грижите за сигурността на клиентите си и станахте ли по-богати, както много, извън бранша, си мислят за вас?

Правилно казвате - “всички, извън бранша”. Защото само хората, които не са в момента в екшъна, разглеждат ситуацията на ритейлърите като супер печеливша. Това обаче далеч не е така. За щастие ние сме част от бизнеса, която няма да пострада много сериозно, но въпреки това усилието да държим най-ниски цени и да отваряме нови магазини сега, когато те са най-нужни, за да не чакат хората на опашки с часове, е съвсем не е малко... 

Трудно ли е в момента да се държат ниски цени? 

Доста трудно. Има множество фактори. Зависими сме от доставчици, които се случва да спекулират с цени или просто играят по най-очевидните икономически правила. Това не е коректно за момента, в който трябва да обединим усилията си за излизане от кризата, да бъдем солидарни и разбиращи, а не да се спасяваме поотделно. За радост ние в твърде голяма степен не зависим от транспортните проблеми сега, тъй като повече от 80% от нашите стоки са от български производители. Но има и едни 20%, които не са по-малко важни, за които чакаме повече и плащаме прескъпо. Истината е, че задържаме ниски цените с огромни усилия, но докато можем да издържим, няма да ги променяме.

Ако не успеете да ги задържите? 

Ако не успеем, не трябва да ни се сърдите. Защото алтернативата е да затворим врати, което няма да помогне на никого, а напротив - ще увеличи притеснението и неудобствата на всички българи. 

И за да отговоря конкретно на предишния ви въпрос – не забогатяваме, а сме солидарни и със сериозни и доста усилия се стремим да запазим спокойствието и здравето на всички. 

Има ли още презапасяване със стоки,  има ли продукти, които ще свършат и какво се търси най-много?

В момента най-търсените са ориз, брашно и тоалетна хартия.

Как разбирате световната истерия по купуването на тоалетна хартия? 

Май тръгна всичко от Великобритания, където се появи информация, че маските свършват, а от тоалетна хартия може да се правят такива. След това тази истерия се пренесе по инерция, но не съм сигурен, че всички разбират защо се презапасяват с този продукт. Интересен феномен е.

Ще свърши ли тоалетната хартия? Трябва ли да се притесняваме? 

Нищо от продуктите, които се купуват истерично, няма да свърши. Особено при нас. Пак ще кажа, ние сме най-малко зависими от външни доставки. А колкото до тоалетната хартия - имаме в запас количества, които могат да стигнат за целия летен сезон в Слънчев бряг и околия. 

Нека да приключим разговора с усмивка и надежда. С това, че след не много време всичко ще се оправи. И че през летния сезон ще бъдем без маски и притеснения.

Искрено се надявам да е така.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

мхм

10.04.2020 | 21:57

В пъти по-беден асортимент, в пъти по-лошо качество, в пъти по-лошо обслужване, в пъти по-ниско е всичко в тая измислена верига... Собствениците на "Триумф" си надвиха над масрафа (както се казва), отвориха си хотел, може да имат и друг бизнес и зарязаха магазините, сега се наслаждавайте на това... Enjoy:)))))))))))

Отговори
4 2

Реалист

09.04.2020 | 12:40

само едно мога да кажа тази верига която измести триумф цените са много по-високи и стоките са много по-некачествени много жалко че унищожиха триумф триумф имаше много по-качествени стоки и много по-ниски цени онзи ден от топлата витрина в т-маркет и си купих вкиснат фасул бяло и пиле с ориз което беше развалено и не само тогава има случаи когато си купя ужким печено пиле отвътре е сурово да не говорим такива помия е в тези магазини просто не знам защо така стана че триумф изчезна avila тази скапана верига

Отговори
9 4

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?