Следвайте ни

Пробивът под гарата ще е с връзки към "Хр. Ботев", "Руски" и "Ив. Вазов

Градим "Модър-Царевец", мост над Марица и бул. "Северен", казва зам.-кметът на Пловдив Пламен Райчев

viber icon

- Г-н  Райчев, предстои да бъде приет нов Общ устройствен план на Пловдив. Кои са основните пътни артерии, които трябва да се разширяват, за да не се окаже Пловдив един ден в транспортен капан, и каква е готовността на общината  за облекчаване на трафика?

- Една от основните  задачи е довършването на средния ринг на Пловдив.  Изключително важни са три пътни артерии - изграждането на транспортния подлез „Модър - Царевец”,  нов мост над Марица, който да осигури директното преминаване между бул. „България” и „Копривщица”, продължението на бул. „Северен” и връзката му с Карловско шосе в краткосрочен план. В следващия етап  бул. „Северен”  трябва да стигне не само до ул. „Победа”, но и да го свържем с Голямоконарско шосе, за да затворим средния ринг на града в тази му част. В южната част на Пловдив планираме директна пътна връзката между  бул. „Александър Стамболийски”и ул. „Цар  Симеон” в Тракия с изграждане на мостово съоръжение над жп линиите. Имаме готов проект, който е на много висока индикативна стойност  - около 50 млн. лева, тъй като се пресичат Асеновградско шосе и жп съоръжения. За следващия програмен период усилено работим за развитието на транспортните връзки с общините „Марица” и „Родопи”.

 Една от тях е разширението на Голямоконарско шосе.

Разполагаме с технически проект до разклона с Цалапица. Тази седмица ще проведем среща с кметовете на „Марица” и „Родопи”, за да обсъдим проектите. Ние сме напълно готови при осигуряване на средствата да започнем разширението от бул. „Дунав” на територията на Пловдив до регулацията на града. Работим и по още един важен проект - Рогошко шосе, като сме възложили прединвестиционно проучване.

- НКЖИ и избраната строителна фирма ще започнат скоро изграждането на пробива под Централна гара. Какво е участието на Община Пловдив в този сложен проект?

- В миналия мандат не бяха осигурени транспортните връзки от бул. „Васил Априлов” към бул. „Христо Ботев”, „Руски” и „Иван Вазов”. С изменението на подробен устройствен план /ПУП - ПР/ на кв. „Триъгълника”, одобрен на последната сесия на Общинския съвет, този проблем ще бъде решен. С новия ПУП се дава възможност да бъдат построени локални платна, за да развържем движението във всички посоки. Водели сме много разговори за запазването на връзката с район „Южен”, която сега се осъществява по Бетонния мост. Ръководството на НКЖИ пое ангажимент и в момента се изготвя процедура за възлагането на проектирането на

 ново транспортно съоръжение на мястото на Бетонния мост,

което ще отговаря на стандартите за преминаване на модерните скоростни влакове. Едновременно с това работим по развръзките от южната страна на жп ареала. Почти сме на финала да изберем изпълнител за разширението на ул. „Даме Груев”, която свързва  бул. „Македония” с Кукленско шосе и надлез „Родопи”. Мислим за развитието на ул. „Кукуш” - успоредна на ул. „Даме Груев”- като алтернативна връзка, която ще обслужва транспортния поток между новия тунел под гарата и надлез „Родопи”, а също така за Южната тангента от Кукленско шосе по ул. „Акад. Петър Динеков” до Коматевско шосе. Реализацията на тези проекти ще позволи много по-добра организация на движението след изграждането на пробива под Централна гара. Търсим възможност за пробив до Водната палата, който ще улесни трафика по бул. „Марица-юг” и ще разтовари трафика при панаирния мост. Тази програма за пътната инфраструктура ще се изпълнява в бъдеще, защото няма как наведнъж да бъдат осигурени толкова много средства, а и не бива да блокираме града със строителни работи на други натоварени улици, докато се изгражда пробивът под гарата.

- Кога ще бъде подписан договор за „Модър - Царевец”. Измина повече от месец, откакто е избран изпълнител.

- Миналата седмица от фирмата "Драгиев и ко" бяха представени последните документи и договорът вече е качен в нашата система за финансово управление и контрол. Предполагам, че тази седмица ще бъде подписан. Строителят започна подготовка за проектиране, тъй като обществената поръчка ще се изпълнява на инженеринг. По договор срокът за внасяне на проекта е един месец и се надявам, че още тази есен ще можем да стартираме строителните работи. В тази зона няма голямо движение, защото улиците „Модър” и „Царевец” свършват до  жп линията, което означава, че строителните работи няма да създадат проблеми в трафика.

- Изграждането на подлез "Модър - Царевец"  е свързано с прокарването на Южния обходен колектор. Докъде е стигнал този проект, чието изпълнение отдавна се залага в градоустройствените планове на Пловдив?

- Наскоро разговарях с управителя на ВиК - ЕООД Спартак Николов, тъй като процедурата по този проект е ангажимент на държавното дружество, и той ме увери, че са почти на финала за избор на изпълнител. Строителството ще се изпълнява едновременно.

- Плановете на Община Пловдив са амбициозни, но откъде ще се намерят милиони левове, за да се реализират?

- За финансиране на подлез „Модър - Царевец”, нов мост над Марица и за довършване на бул. „Северен” сме подали документи във фонд „Флаг” с искане да бъде отпуснат нисколихвен кредит за около 60  млн. лева. Процедурата върви, поддържаме кореспонденция с Фонда, но леко се притеснявам, че в тази изострена политическа обстановка по-бавно се взимат решения. Имаме уверение, че трите пътни обекта, посочени от Община Пловдив, ще бъдат финансирани, но нека да коментираме, когато това стане факт. Финансирането е много важно, защото тези пътни артерии  не могат да бъдат включени в следващия програмен период за развитие  на регионите. Обсъждаме и други варианти, защото  няма как да финансираме толкова скъпи проекти от бюджета на общината, с изключение на „Модър  Царевец”, за който за три години бихме могли да осигурим собствени средства. Заложихме за тази година 1 млн. лева за пробива, а в следващите две години - остатъка. Директната връзка между районите "Западен" и "Южен"  струва 12 млн. лева. Невъзможно е обаче с общински бюджетни пари да построим мост над Марица и бул. „Северен”. Разчитаме на европейските фондове. Имаме готовност с проекти, като 70 проекта в различни сфери са в напреднала фаза. Те ще бъдат включени в новия план за регионално развитие на Пловдив и  чакаме конкретна информация, за да сме наясно с кои от тях бихме могли да кандидатстваме в следващия програмен период на ЕС за безвъзмездна финансова помощ.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Има Видов ден!

Има Видов ден!

10.08.2020 | 12:21

Пак тинтири минтири! Пак нов ОУП, ПУП, МУП и само фалшиви обещания! Те нямат пари да платят заплатите на администрацията, взимат от зоопарка и кой знае още от къде, тръгнали да строят мостове, у бани и къпат хората с хладка вода и мислят че царуването им е вечно!

Отговори
8 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?