71

Нъшан Деркалестаниан: Спираме абонаментите за синя зона на пловдивчани, които си отдават гаражите под наем  

Аршинът в паркирането ще е еднакъв за всички, правим ревизия на служебните абонаменти, заяви директорът на ОП „Паркиране и репатриране“

Искам постоянно полицейско присъствие на наказателния паркинг на ул. „Найчо Цанов“, защото там най-често има агресия към наши служители

Ще сложим бариери на общинските паркинги, за да ограничим злоупотребите 

ОП “Паркиране и репатриране“ работи и като „Пътна помощ“ на изгодни цени 

На широките улици ще направим синя зона и от двете страни

 

- Г-н Деркалестаниан, какви са първите ви впечатления като директор на ОП „Паркиране и репатриране“?

- За мен нещата тук не са ми съвсем чужди. Докато работех в Областната администрация, съм участвал в множество кампании и инициативи за подобряване на транспорта в областта и безопасността на движението по пътищата. Този опит искам да внеса и тук, тъй като има много допирни точки. От работата в Общинския инспекторат пък добих много познания по действащите закони и наредби, които също ми помагат и в сегашната дейност. Този немалък опит, който имам в администрацията, ще опитам изцяло да го пренеса тук, за да върви работата по-стегнато и ефективно. 

- Какво беше първото нещо, което направихте на новото си работно място? 

- Веднага наредих пълна ревизия, за да видя на какво стъпвам. Издадох заповед да се направи инвентаризация на движимото и недвижимото имущество на фирмата. Другото, което съм изискал​, е да ми се представи информация за всички приходи и разходи от началото на годината до момента. Издал съм заповед и за ревизия на всички издадени служебни абонаменти.  Когато ми бъде предоставена информация за тях от главната счетоводителка и екипа <210>, ще видим какви са нарушенията по отношение на периода на валидност. В момента проверяваме сигналите от граждани, които съобщават за множество такива. Хората трябва да знаят, че водещото ще е всичко да е законосъобразно. Това ще се отнася и за подадените заявления за местодомуване на автомобилите. 

- Имате ли вече представа в какво състояние е повереното Ви предприятие? 

- От броени седмици съм на работа и не мога да дам голяма конкретика, но всеки постъпил сигнал за нередности или нарушения от служители ще бъде проверяван. Това се отнася и за тяхната работа, но и за условията, при които работят. Дейността на предприятието е много разнородна. Има репатриране, платено паркиране, общински паркинги,  където навсякъде работят наши служители. Постепенно се запознавам с всеки един от тях. Аз съм човек, който държи на индивидуалния подход и ме интересува кой какви проблеми среща в работата си.  

На първо време установих, че кабинките на служителите на паркингите в голямата си част не са в добро състояние. Много от тях имат нужда от ремонт. Особено в зимния сезон хората трябва да имат нормални и комфортни условия на труд и това за мен е приоритет. Много от тях работят на терен и съвсем не им е лесно. Те ежедневно са подложени на напрежение и стрес от по-агресивни граждани и моят приоритет е да направя работата им по-спокойна.

Скоро бях на среща със служителите, които обслужват паркинга на ул „4 януари“. Там се оказа, че има големи дупки и при дъжд се пълнят с вода.  Сега съм предприел мерки за засипване, проверяват се и други места с подобен проблем. Поетапно и последователно всичко ще се подобри.

- Наричат предприятието „златната кокошка на Общината“, толкова ли не е имало пари да се оправят тези неща, чието отстраняване явно не е изисквало кой знае какви средства? 

- Не искам да коментирам на този етап предишното ръководство. За мен по-важното е, където има проблем, той да бъде отстранен. Аз съм човек на действието, имам опит с работа в администрацията.

- Къде са най-сериозните конфликти с гражданите? Споменава се и за физическо насилие над служители?

- Наказателният паркинг, който е на ул. „Найчо Цанов“, е най-уязвим. Той работи 24/7. Там служителите наистина споделиха, че неведнъж са ставали обект на агресия от граждани, които идват да си взимат колите. През деня при тях има полицай, но през нощта са сами. Предстои разговор с директора на "Общинска охрана“ да видим какви възможности има да подсигурим полицейско присъствие и на техни служители през нощта. В краен случай ще се обърна към някоя от частните охранителни фирми, които да осигурят сигурност и спокойствие на нашите служители.  

- Какво предизвиква тази агресия?

- Най-често случаите са, когато колата ​е вдигната, закарана е на наказателния паркинг, докато човекът се е разхождал, хапвал и пил до късно, и като си я потърси, установява, че е вдигната. Работното време на паяците е до 20.00 ч., но гражданите идват в малките часове на денонощието да си търсят колите, често са в нетрезво състояние. Имало е случаи, в които си палят колата и си тръгват, без да платят. 

- Битува едно мнение, че паяците, вместо да облекчават движението, са по-скоро вариант за събиране на глоби, и оттам идват конфликтите.

- На паяците работят съвместно наши екипи и Общинска полиция, която решава коя кола ще се репатрира. Нашите служители нямат отношение. Наше задължение е да изготвим графика, да откликваме на сигнали на граждани, да определяме райони и т.н.

- Какви може да бъдат злоупотребите, за които получавате сигнали?

- Едното, което лично установих, е, че има граждани, които декларират, че не притежават място за паркиране или гаражна клетка в имота, който попада в синя зона за паркиране, или че не е променен статутът им. Така някои от тях може да дават гаражите си под наем за 150-200 лева, а да искат да плащат като живеещи в района на синята зона абонамент за 15 лева. Скоро ще имам среща с колегата от местни данъци и такси, за да видим как можем да извършим тези справки. Тогава, при невярна декларация, ще им бъде прекратен абонаментът.

Контролът на синята зона ще бъде дигитален

 

Друга важна цел, която съм си поставил, е да се оптимизира работата на общинските паркинги. Оттам също очаквам информация. Ще се ревизират всички издадени абонаменти и пропуски на лицата, които ги ползват.

Възможно е някой да паркира само защото има познат, който го пуска и си прибира някаква сума. Вече има отстранен служител точно за такава корупционна дейност. Всички паркинги ще бъдат проверени. Там идеята е да се намали физическото присъствие, като се поставят бариери, както е на много места пред големите хипермаркети.  От една страна, ще се минимализират възможностите за злоупотреби, от друга - ще се увеличат приходите за Общината.

- В последно време много се заговори за дигитализацията, осъвременяването на системата Ви за контрол. Това ще доведе ли до съкращаване на работни места? 

- В момента щатът доста се е свил, тъй като с въвеждането на паркоматите вече няма служители, които да работят в синя зона. В края на краищата това е бъдещето. Доказано е, че където се въведат електронни системи, ефективността се увеличава.

Сега чакаме да заработи още по-добре системата на „Тикси“. Вече има един работен автомобил, който работи по нея, чакаме те да се увеличат и системата да се въведе и по паркингите. Паркоматите също на 90% са дигитализирани и всеки един от тях е с клавиатура и са свързани с есемес мрежата. По този начин, когато хората си платят, няма да е необходимо да поставят бележките на видно място, защото данните  автоматично са въведени в системата. Така нашите служители, като минат на проверка с техните устройства, директно ще получават информация дали автомобилът е платил таксата, дали е надвишил времето, за което е платил, и т.н. Така нарушенията се регистрират много по-бързо, данните също ще се обработват за по-кратко време. В момента обаче не се мисли за масови съкращения и ще направим всичко възможно тези хора да бъдат ангажирани в други дейности.

- Граждани се оплакват, че когато спират за няколко минути, например пред аптека, колата вече е вдигната или имат поставени скоби.

- Тези дни разговарях точно по този въпрос със служителите. По техните думи, най-често се злоупотребява с местата за инвалиди. По наредба на инвалидно място, със съответния стикер, колата може да престои до 3 ч. Те обаче не спазват това време и има случаи, когато остават по цял ден. Разпоредил съм масови проверки и при нарушение автомобилите да бъдат репатрирани. Това се прави не за да се вземат глобите, а защото по този начин се ощетяват други инвалиди. Да не говорим, че много често се злоупотребява и документът се вади на името на майка, баба или друг роднина инвалид, а местата се ползват от здравите им роднини. Това е друга цел, която съм си поставил да се реши.

Що се отнася до спирането за кратко някъде, сме имали наистина куриозни случаи. Съвсем наскоро, докато човекът отиде да си плати на паркомата, минава наш екип и го заскобява. След като е засечено времето, хората ми се обадиха и естествено, че скобите веднага се махнаха. Когато има подобни ситуации, съм разпоредил веднага да ми се обаждат и да се подходи индивидуално. Имали сме случаи, когато човекът е объркал някоя цифра или наш служител е направил грешка, обаждат се и казусът се решава своевременно. 

- Къде най-често се правят нарушения? 

- Относно вдигането на колите искам да кажа, че има създадено мнение  сред гражданите, че едва ли не паяците обикалят на едни и същи места, където е проблемно спирането - най-често в централната част. Ние обаче най-често работим по сигнали. Обикновено те са за спиране пред гараж или където се затруднява движението на останалите превозни средства.  Другите случаи на вдигане на колите са, ако при обиколка на служителите се установи нарушение. А паяците се движат във всички райони по график, който аз съм направил, така че те не стоят само на определени места. 

Тук е моментът да кажа нещо, което много малко граждани знаят. ОП “Паркиране и репатриране“ работи и като „Пътна помощ“, а цените ни са конкурентни - между 45 и 90 лева. Така че, ако някой е закъсал например и иска да се премести автомобилът му, може да се обади и на нас. Това се отнася за случаите, които са на територията на община Пловдив. Освен това, когато колата, по една или друга причина, не може да се качи чрез платформа, нашите паяци я вдигат и я качват. С тази услуга, освен че сме в полза на гражданите, носим и приходи на Общината. 

- Колко паяка имате? 

- В момента в движение са четири, имаме още един, който е в лошо състояние и е за ремонт. В момента дори имаме свободни позиции за шофьори на тези паяци. Изискването е те да имат категория С и да минат специализирано обучение. По тази причина в момента работят само три паяка.

- По-ниски ли са заплатите при вас, че има недостиг на шофьори?

- Причината по-скоро е заради конфликтните ситуации, които се случват и хората не искат да влизат в тях. Обиди, псувни, клетви - това е ежедневие, а хората просто си вършат работата. Затова мислим и за по-атрактивно заплащане.

- Колко хора работят в предприятието? 

- 153-ма души, заедно с администрацията. В момента имаме доста вакантни места. Имаме и двама новоназначени. Млади хора са. Едното ни звено са т.нар. „скобари“. Те извършват контрол на автомобилите, паркирани в синята зона, като с устройствата проверяват кои са изрядни и кои не. Там, където има нарушения, те поставят скобите. Цените в тези случаи са по 2 лв. на час и 45 лева за разскобяване. Другите служители са по паркингите, за които стана дума, и събират приходи от паркирането. Останалите служители са на наказателния паркинг, където работят паяците. В администрацията служителите приемат заявления за преференциално ползване на синята зона по местодомуване, за издаване на документи за служебни абонаменти, участват в комисии, които разглеждат заявленията, и в общи линии, се занимават с всичко, което касае гражданите и организацията на паркиране. 

- За тези две седмици имало ли е много изнервени граждани? 

- Не, защото, когато се съберат повече хора или възникне конфликтна ситуация, и аз самият се намесвам, за да се реши по-бързо проблемът. Обяснявам, ако няма място на тяхната улица, къде най-близо може да им се даде място за паркиране и така да видят, че има адекватно обслужване, а не да чакат с месеци. Не е въпросът да кажеш на някой, че нещо не може да стане, а ако е възможно, да му се предложат законосъобразни варианти за разрешаване на проблема му. Там, където не може нещата да станат законно, получават отказ. За мен като човек, който е рабо​тил в такива структури, най-важното е да се работи по действащите наредби и да не се правят изключения. Независимо за кого става въпрос. Трябва да се разбере, че аршинът за всички ще е един, и да няма за едни може, за други - не. Затова са и тези ревизии, за да се преустановят порочни практики, ако е имало такива.

- Ще се вдигат ли цените на синя зона? 

- Цените се приемат от Общинския съвет. Аз не мога да променям нищо. Мога да правя предложения за актуализация, като се аргументирам за местата, където смятаме, че се налага, ще се направи анализ на обхвата на синята зона и т.н., но крайното решение се взима от Общинския съвет. Ако някъде ще има промени, това вероятно ще е в центъра. Това обаче ще е на по-късен етап.

- Какво предстои в най-скоро време?

- Има улици, които са одобрени за синя зона, но все още не са действащи, там ще се опитаме да ускорим процеса. Там, където улиците са по-широки, ще оптимизираме да има синя зона и от двете страни. Така че, където ще е работещо и функционално, да се увеличат местата за синя зона. Не искам хората да се дразнят, но трафикът много се увеличи, колите станаха много, местата за паркиране са кът, така че това е един от начините нещата да се облекчат.

В свободното си време Нъшан Деркалестанан обича да играе шах с приятели

 

- Какво обичате да правите в свободното си време? 

- В момента то е много малко, тъй като се налага бързо да навляза в новата си работа. Иначе, обичам да играя шах, участвал съм от малък на републикански първенства и международни турнири. Имам и доста награди. В момента играя повече с приятели за удоволствие. Освен това ходя на фитнес и играя футбол. Всяко свободно време обаче обичам да прекарвам с дъщеричката си. 

 

Нъшан Деркалестаниан е завършил българска филология в ПУ „Паисий Хилендарски“. Има две магистратури - по аграрен маркетинг от Аграрния университет и по актуална българистика в ПУ.

Пет години е работил като експерт в Областна администрация- Пловдив. Бил е секретар на Областната транспортна комисия и на Областната комисия по безопасно движение по пътищата. Пет години е работил в Пловдивския общински инспекторат като началник на отдел „Контрол на търговска и рекламна дейност“ и като главен инспектор в отдел „Екология“. 

Оцени новината

Оцени новината
3/5 от 4 оценки
3/5 от 4 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
26 коментара
за един приятел питам

за един приятел питам

08.03.2024 | 08:26

оняпростак курволанов къде се намърда на хранилка

Отговори
0 0
СЕЛСКИ ПРОС ТАЦИ

СЕЛСКИ ПРОС ТАЦИ

07.03.2024 | 11:05

МОЗЪКА ВИ ТЕЧЕ ОТ УШИТЕ!

Отговори
0 0
Някой

Някой

06.03.2024 | 11:41

Не ми се иска да го кажа, но положението е много отчайващо. Всеки се занимава с това което не му е работата. Сега ще се учим, но дали- кой знае. Кмета кляка и така ще продължава до краят на мандата. Да ни е честито новото управление. Тежко на този прекрасен град. Продадоха го...

Отговори
11 1
Ивчо

Ивчо

06.03.2024 | 06:37

Учител,агроном всезнайко,какво разбираш от транспорт? Аман от платени реклами,ако беше кадърен и знаещ със своята професия щеше да правиш кариера а не да търсиш политици!!!!

Отговори
12 1
Ваня

Ваня

05.03.2024 | 18:24

Бетоновъзелът на Каев на края на ул. Братя Бъкстон замърсява цялата улица с прах и кал, тази мръсотия се разнася из Пловдив и всички я дишаме!

Отговори
9 0
Десен

Десен

05.03.2024 | 18:18

Питайте го за списъка с колите, които не се вдигат - ще остане ли? Коли ще се вдигат ли в района на бул. Марица около дома на един общински съветник, който случайно отдава едни помещения на разни куриерски и не само фирми. Също около Съдебната палата, до гимназия Благоев, както и на много други места, които са известни на всички пловдивчани... Да не забравяме колите на съдии и прокурори, които си спират на Синя зона, без да плащат и таксуващи и проверяващи си правят оглушки...

Отговори
22 0
Nikolov

Nikolov

05.03.2024 | 15:31

Ситуацията с автомобилите е отчайваща.

Отговори
11 0
Анонимен

Анонимен

05.03.2024 | 13:08

И не само за тези в центъра. Всички помещения, които са били предвидени за гаражи, трябва да започнат да се ползват като такива. А не един направил, фризьорски салон, друг - магазина и т.н и т.н.И после държат по 2-3 коли на улицита и всеки и нямало места за паркиране. А и тези "бизнесмените" с големите комплекси: направил 100 паркоместа, отпред магазини и продава от тротоара по 20-30000 евро едно паркомясто.

Отговори
18 2
abv

abv

05.03.2024 | 12:52

Жалко, наистина Пловдив се превръща в касичка. Много е прав Славчо Атанасов. Колкото до Нъшан, работил съм с него, сериозен човек е.

Отговори
9 12
друг път да знаеш

друг път да знаеш

05.03.2024 | 13:46

Когато поставяш този неук да длъжността арменец и Славчо в един коментар, коментарът ти олеква.

Отговори
18 9
Този път

Този път

05.03.2024 | 19:55

И какво против имаш ти против арменците,че не разбрах неук нещастни? Между другото знаеш ли или явно не знаеш понеже явно си много умен,че в двора на Арменското училище има паметник, на който пише" на арменците загинали във войните за Майка България"! За тяхната Майка България умнико!

Отговори
17 1
Агаси

Агаси

05.03.2024 | 22:28

Като му гледам Визитката и смислените предложения и мнения, които споделя в статията е много знаеш и кадърен. А от посредствения ти коментар личи, че имаш нещо лично към него и явно злобееш и завиждаш.

Отговори
8 9
друг път да знаеш

друг път да знаеш

06.03.2024 | 09:44

Към арменците нищо против нямам. Както нямам нищо против българите, англичаните, гърците и т.н. Обаче много против имам, когато някой се натиска да работи нещо за което не е учил и за което не става. Както е в случая с този пълничък и видно от интервюто, абсолютно неподходящ за тази позиция арменец.

Отговори
5 1
Удри

Удри

05.03.2024 | 11:41

А дали паяците ще вдигат ВСИЧКИ коли или пак ще си ходят със списъка и някои няма да ги докосват, гледайки на другата страна? Също така, дали ще се вдигат коли на всички адреси, където трябва да вдигат или на някои места пак гледаме наляво и се правим, че няма 4 коли в нарушение?

Отговори
22 0

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?