Следвайте ни

Кристиян Танев-Чарли: Тайната на успеха в YouTube e в постоянството

Пловдив е като нещата, които обожаваш през целия си живот и никога не знаеш точно защо. 

 

Крис, защо избра да останеш в Пловдив? Чисто прагматично погледнато, това, с което се занимаваш, е много по-лесно да се случва в София?

Не обичам да ми е лесно. Пък и си харесвам Пловдив. Все пак, ако имам работа в София - буквално се качвам на едно такси и съм там. Странно е, ала аз не шофирам, нямам книжка. А не всеки път някой мой приятел може да ме кара - планирано или спонтанно. Та не виждам смисъл да се махна от града, който обичам, за да мога да отида някъде, където със сигурност няма толкова радост. А и работата на всеки един човек не трябва да е лесна, но трябва да ти харесва. Ако нещо се случва лесно, то вероятно си в застой.

Кое тогава е това, което те привлича и държи в Пловдив?

Бих казал хората, но голяма част от тях вече не са целогодишно тук, така че май нямам представа. Пловдив е като нещата, които обожаваш през целия си живот и никога не знаеш точно защо.

(Докато разговаряме с Крис, две момчета прекъсват интервюто, за да се снимат с него. Крис с усмивка се съгласява и разменя няколко думи с младежите.)

Какви са твоите фенове? Не само като отношение към теб, а и като възраст? Предполагам най-спонтанни са винаги по-младите?

Клишето в случая е нерелевантно, защото ми се е случвало и хора, по-възрастни от мен, като ме видят и да започнат да викат и ръкомахат като малки деца. Понякога просто имаш нуждата някой просто да ти даде пет, да ти каже колко си готин и да не те занимава повече. Без значение в какво настроение си обаче, би трябвало, щом някой те разпознае, да спреш и да му засвидетелстваш уважение, защото в крайна сметка този човек отделя от времето си да те гледа и да те подкрепя. Ако аз виждам десетки или стотици мои фенове всеки ден, то всеки един от тях ме вижда веднъж и неговото преживяване и мнение за мен ще се базира на това, как съм реагирал в конкретния момент. И ако се държиш надменно или като келеш, ще ги разочароваш. Една от най-странните ми срещи беше преди време, когато мъж на около 60 с внучката си на 15 поискаха да се снимаме. Очаквах, че ще се снимам с момичето, но се снимах с мъжа, защото се оказа, че той ме гледа редовно и ми е фен.

И все пак основната ти аудитория не е ли от по-младите?

Понякога някои хора, които са леко комплексирани, много обичат да подхвърлят, че мен ме гледат само 14-годишните. Но аз правя клипове и развивам канала си от толкова дълго, че тези 14-годишни тогава вече са на по 20 и учат в университета.

Кой е неприятният момент в цялата тази популярност? Все пак, когато близо 300 хиляди души те гледат, няма всичко да остане изцяло в спектъра на позитивите?

Липсата на лично пространство и понякога неразбирането от страна на хората, че в някои моменти имаш нужда от повече въздух около себе си. Колкото и самонадеяно да звучи - понякога имам нужда да остана сам, а това се случва рядко. Разбира се, глупаво е да очакваш и че всеки ще те познае и влизайки на някое място, да обявяваш, че ти си еди-кой си. Но не мога да си представя какво е да си звезда като Брад Пит например - буквално да не можеш да излезеш по улицата.

Каква е тайната на успеха в мрежата?

Тайната на успеха в интернет е постоянството. Аз правя това вече половината си живот всеки ден. Доста от по-младите от мен, които искат да правят клипове, ми казват, че ще напуснат работа. По никакъв начин не правете това! Първо си подсигурете хляба, после снимайте в свободното си време. Ако започнете да имате някакви доходи и развитие - отделяйте повечко време. И чак когато се уверите, че това може да ви издържа, напуснете нормалната си работа.

Как се промени българското Ютюб пространство и правенето на влогове у нас за тези 10 години, в които ти активно се занимаваш с това?

На световно ниво преди 10 години влогърите бяха голяма и много по-сплотена общност. Цялата идея беше да можеш не само да създаваш клипове и авторско съдържание, но и да се свържеш с хората, които те гледат. В България по това време нямаше практически никаква ютюб сцена. Първите, които правихме клипове, отнасяхме само негативни коментари. Единствените положителни реакции бяха от нашите приятели. И реално правихме клипове за тях. Така че отне години, за да привлечем аудитория към подобен тип съдържание. Днес вече е много по-лесно и буквално с един- два клипа можеш да събереш аудитория от 100 хиляди човека, които да се абонират за канала ти, защото самите потребители у нас вече свикнаха с влоговете и този тип съдържание. Днес вече и профила на хората, които гледат, е много по-широк. Но аз се радвам, че това е така, защото децата имат възможност да пожънат успех, без да им се налага да отнасят години тормоз.

Това ли е революцията на новото поколение - авторското видеосъдържание, което предлага по-различен прочит на събития, новини или тенденции? Тъй като хората като теб са своеобразни медии за младите.

Интернет и Ютюб всъщност са новата традиционна медия. Новите поколения сме израснали с нея - още от раждането си днешните 20-годишни например са имали интернет и в тяхното съзнание това е основният информационният канал. Няма как да се върнем назад и да кажем на някой - гледай телевизия, когато в ръката на този човек има буквално един неограничен свят на информация. Така че аз съм там - в интернет - през целия си съзнателен живот, защото още от 7-годишна възраст имам компютър с интернет. А това е свободата сам да филтрираш и избираш информацията, която стига до теб.

Не започва ли обаче и тази свобода в мрежата да търпи ограничения - от 1 януари в Ютюб ще влязат огромни промени, продиктувани от няколко скандала в Щатите?

Ютюб беше убита като напълно свободна платформа от редица телевизии в САЩ и света, които накараха някои от най-големи рекламодатели за известно време да се оттеглят от сайта и така успяха косвено да прокарат редица регулации. С новите промени, които са прокарани под претекст за защита на децата в мрежата, ще изправят хората, създаващи съдържание в Ютюб, пред това, да понесат загуби от 60-70 процента в приходите от реклама. Или пък гледанията ще спаднат драстично. Един вид платформата ще запази своите приходи за сметка на хората, които създават съдържанието в нея.

Тогава какво е бъдещето според теб? Може би нова платформа?

Не знам коя платформа ще може да се конкурира с Ютюб не само като размери, но и като дълголетие. Може голяма част от влогърите да се вдигнат на бунт и да прехвърлят аудиторията си към други сайтове. Ала не виждам как това ще бъде траен процес, ако зад новата платформа не стои някой от големите технологични гиганти.

Какво тогава те подтикна да започнеш да снимаш клипове и да ги споделяш в мрежата вече 10 години?

Ами аз всъщност започнах да правя клипове още през 2006 година, така че май са вече 13 годините. Започнах, защото ми харесваше, и с времето видях, че и на хората около мен им харесва.

Съветвали ли са те да си намериш традиционна, нормална работа?

Това за „традиционната работа“ е най-голямата илюзия за мен. Тези, които казват нещо подобно, сякаш искат да убиеш всичко свободно в човека отсреща. За тях това значи да си намериш работа в офис от 9 до 6, където да вършиш едно и също нещо, което не харесваш, и да се прибираш след това вкъщи. Така че аз не желая да си намирам „нормална работа“ и това, че някой живее още в миналия век и не разбира, че това е бъдещето, е негов проблем. 

 

Станимир Кронев

Редактор

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?