1553

Костадин Димитров, кмет на Пловдив: Градът вече е по-чист, предприехме крути мерки срещу нарушителите

...........

Пускаме подлез "Модър-Царевец" и след това затваряме Бетонния мост. 

Обектите, където Общината е възложител по договори и плаща на изпълнителите, налагаме висок темп на работа. 

Каня пловдивчани на 2 юни на концерт и среща на Античния театър, където ще бъде Урсула фон дер Лайен  

------------

 

- Г-н Димитров, тежкият трафик и уличните ремонти са основните проблеми, които вълнуват пловдивчани. Успяхте ли да накарате строителите да изпълняват в срокове, макар че от началото на мандата ви са минали само седем месеца?

- В район „Северен“ успяхме да отворим бул. „Дунав“ в срок, който бяхме поставили, като фирмата изпълнител положи много усилия. Голямоконарско шосе се асфалтира и скоро ще се отпуши и този проблемен участък, като строителите обещават да приключат до края на юни всички дейности на двете платна от бул. „Дунав“ до Хладилника. От държавния бюджет сме получили финансиране на следващите 800 метра до землищната граница на община Пловдив и предстои по най-бързия начин да обявим обществена поръчка за избор на изпълнител. На Община "Марица" сме предали проект за разширението  в останалата част  до разклона за Царацово.

На Брезовско шосе остава да се завършат последните 100 метра по проекта за воден цикъл и ще се наложи в летните месеци да затворим този участък, Ремонтът се забави, защото, както се знае, под този терен минава най-важната част от древната могила и задължително се извършват археологически разкопки.

В срок беше отворено Рогошко шосе при входа в Пловдив, а за булеварда до Адата ще търсим финансиране от държавата.

Подлез „Модър-Царевец“ беше завършен в края на март, но не може да се пусне, защото продължават строителните работи по проекта на ВиК за Южен обходен колектор както на ул. „Царевец“ в район „Западен“, така и на няколко улици в „Южен“. И тук ясно трябва да кажем - там, където ние определяме условията и Общината е възложител по договори и плаща на изпълнителите, можем  да наложим темп на работа. Но на обекти, където възложителите са държавни дружества като  ВиК и НКЖИ  и плащането не зависи от нас, Общината няма правомощия.

 

Независимо от това, по проекта за Южен обходен колектор осигуряваме плочки и бордюри за ремонт на тротоари, защото в поръчката на ВиК е заложена само пътната част. Не е редно обаче да оставим тротоарите с разбита настилка. Редовно събираме фирмите, поставяме срокове, влагаме пълния си капацитет на възможностите, които имаме, срещаме се с хората на място. Кметът на район „Южен“ Атанас  Кунчев също в детайли е запознат с проблемите на бул. „Александър Стамболийски“ и „Петър Стоев“. Няма как да носим отговорност за изпълнението на тези обекти, но за съжаление, Общината поема ударите за вината на изпълнителите на други възложители. 

- Кога фирмите, наети от ВиК, ще отворят  кръстовището на ул. „Царевец“ с бул. „Хаджи Димитър"?

- Предупредили сме „Парсек Груп“ и „София асфалт“, които работят на ул. „Царевец“, че до 15 юни кръстовището трябва да е напълно завършено, какъвто срок са посочили самите изпълнители. Те носят отговорността за обекта. Миналия петък получих съобщение от „Парсек“, че е готова шахтата, която се изгражда за обходен колектор, излети са основите и трябва да се сложи капакът. През ден съм на терена заедно с колеги, превърнахме се в строители, инженери, архитекти. Това не ни е на нас работата. Нашата работа е да поставим срок с оглед на това изпълнителите да си свършат задачата  навреме, за да се пусне трафикът.

- Как върви ремонтът на Кукленско шосе?

-  Община Пловдив е възложител на обекта, договорът е сключен с „Европейски пътища“ и изпълнителите са дали линейни графици със срокове. Предишния участък в посока център фирмата е свършила много бързо - за около един месец, и от този изпълнител съм доволен, защото виждам, че работят и в почивните дни.  На ул. „Георги Странски“, където ремонтът се извършва по договор между район „Източен“ и фирма „Драгиев и ко“, също се работи бързо. На другите обекти, където не сме възложители, ситуацията е по-лежерна.

- Кога ще бъде затворен Бетонният мост?

-  С НКЖИ се разбрахме реконструкцията да започне през юни и до декември да я завършат. Надявам се да изпълнят коректно шестмесечния срок, както е посочено в документацията. Целта ни е преди това да пуснем  движението  по ул. „Царевец“ и бул. „Хаджи Димитър“, през подлез „Модър-Царевец“ и по Кукленско шосе, за да не се стига до транспортна блокада. Фирмите „Парсек „ и „София асфалт“ имат ангажимент да приключат на ул. „Царевец“ до 15 юни и ако не изпълнят този срок, ще предприемем санкции, доколкото имаме възможност.

- Община Пловдив получи 100 млн. лева за инвестиции. Кога ще видим първите резултати?

- Обявихме обществена пръчка за кино „Космос“ и усилено работим по поръчката за изграждане на Централна трибуна и благоустрояване на стадион „Локомотив“. Главната задача за стадион „Христо Ботев“ е да обследваме козирката с аеродинамичен тунел дали ще понесе метеорологичните условия и има ли нужда от снеготопителна инсталация. Очаквам през септември да имаме резултати. С държавната субсидия ще бъдат завършени всички помещения под трибуните. Кметовете на районите „Западен“ и „Източен“ ще избират изпълнители за реконструкцията на ул. „Ген. Колев“ и „Славянска“, за които също е предвидена държавна субсидия.

- Кога градският транспорт ще стане по-привлекателен?

- Градският транспорт в Пловдив е частен и 29-те линии се обслужват от три фирми. Провеждаме постоянно срещи с превозвачите с изискване да спазват разписанията до минутата. Има линии с под 50% изпълнение на курсове. Аз искам чисти автобуси, редовни маршрути, нормално отношение към пътниците, по-добро обслужване. Не знам дали няма да се стигне до прекратяване на договори. 

С нетърпение очакваме да се въведе електронното управление на градския транспорт

за да се повишат контролът и отчетността и да няма препродажба на билети. Общинската транспортна фирма „Екобус“ вече има лиценз, кандидатстваме по програмата за закупуване на 20 електробуса и се надявам, че нашият проект за 30 млн. лева ще бъде одобрен.

- Въведохте нов стил - архитектурни конкурси „Трезор на идеи“ за бившата сграда на БНБ и „Трезор на умове“ за нови сгради на Математическа гимназия, ОУ „Княз Александър I“ и СУ „Патриарх Евтимий“, Ще има ли и други конкурси?

- Важно е да се знае, че използваме всички възможности, за да привлечем в общината максимум инвестиции по програми. В момента обсъждаме да обявим архитектурен конкурс и за развитието на  Марица. Реката е уникално място за отдих, но представлява неприятна гледка. Искаме да чуем мнение на специалисти каква да бъде - пълноводна или със социализирано пространство в речното корито.

- Много  критики бяха отправяни, включително и от вас, за чистотата в Пловдив. Харесвате ли сега състоянието на града?

- По-добро е. Улиците се мият, на много места вече не се трупат отпадъци, но все още се изнасят стари мебели и уреди на непозволени места. Очевидно не всички граждани знаят, че за такъв вид отпадък има друг регламент. Вече има глобени нарушители. Целта ни е чувствително да вдигнем нивото на почистването.

Обсъждаме промени при обслужването на контейнерите, за да има по-голям ефект. Полагаме много усилия в организацията на разделното събиране на сметта, което също не е на ниво. Успоредно дискутираме темата за новия механизъм - таксата да се начислява според количество изхвърлен боклук.

- В навечерие сме на поредните избори. Социологическите проучвания сочат близо 10% преднина за ГЕРБ-СДС пред ПП-ДБ. На какво според вас се дължи този рейтинг?

- Най-напред искам да поканя всички пловдивчани на 2 юни на концерт и среща на Античния театър, където ще бъде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен. Тя ще гостува в Пловдив по покана на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, както той беше обявил. В годините на управлението си ГЕРБ доказа успешната политика и финансова стабилност.

От голямо значение за високия рейтинг на партията е и държавническото мислене на г-н Бойко Борисов. При правителствата на ГЕРБ постоянно се правеха инвестиции в инфраструктурата - магистрали, пътни връзки, ремонти на пътища, откриваха се нови работни места. Във всички по-големи градове бяха построени спортни зали и реализирани големи проекти, включително и в Пловдив. ГЕРБ има добър кадрови потенциал да управлява и когато беше в управлението, България беше център на дипломация и имахме добри взаимоотношения с всички държави в региона. Вече щяхме да бъдем в Еврозоната и Шенген, ако бяхме останали да управляваме.

- Какво да очакваме от вашите кандидати за народни представители от Пловдив?

- В кандидатдепутатската листа на ГЕРБ-СДС са включени достойни българи. Емблематично е за Пловдив, че за пореден път лидерът Бойко Борсов ни оказва доверието да бъде водач, което за нас е чест и отговорност. Втората в листата е проф. Даниела Дженева, ръководител на ансамбъл „Тракия“, и съм сигурен, че тя ще бъде силна в областта на културата. Адвокат Георги Георгиев е участвал в решаването на много проблеми в София и с него вече обсъждахме законова възможност общините да получат право да монтират видеокамери за безопасност на движението и да получават средства от санкциите. Надявам се Деница Николова, която беше зам.-министър на МРРБ, да ни помага за разширението на Околовръстното шосе и пътен възел до „Скобелева майка“. Д-р Валерия Славова е компетентна в сферата на здравеопазването. Очертава се силен екип в 50-ото Народно събрание, който да защитава  интересите на Пловдив.

Оцени новината

Оцени новината
2.4/5 от 24 оценки
2.4/5 от 24 оценки

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?