Следвайте ни

Комисар Виктор Празов: Осъзнават опасността от дрифта едва като стане инцидент

viber icon

Пловдивската полиция и екипът на "Марица" дадоха символичен старт на кампанията „Адреналинът е за пистите! Не на дрифта и гонките в града!“. С личния си призив и ангажираност се включиха комисар Виктор Празов, началник на отдел "Охранителна полиция" към МВР - Пловдив и 27-годишният автомобилен пилот и професионален състезател Костадин Патриков. По този повод медията ни разговаря с  лицата на кампанията, насочена към младите хора, които обичат високите скорости и адреналина на пътя.  

- Комисар Празов, дрифтовете и гонките се превърнаха в нещо като „професия“ на младежите в Пловдивско. Как полицията се справя с проблема? Медията ни е писала за не една или две акции.

- Не бих го определил по този начин. Какво означава „професия“? Това е едно групово нарушение на обществения ред и в частност на Закона за движение по пътищата. Полицията се справя, като прилага цялата строгост, предвидена в закона. Не бих казал, че това са единични „акции“, полицията работи постоянно по проблема и това, че до медиите достига информация за определени случаи, не означава, че през останалото време ние стоим и наблюдаваме безучастно.

- Какви са резултатите от последните подобни акции?

- Ако имате предвид случая от преди няколко дни, когато водачи се бяха събрали на паркинга на един търговски комплекс, мога да споделя, че всички, при които бяха установени нарушения на правилата, бяха санкционирани. Десетки автомобили бяха спрени от движение за различни технически неизправности или промяна в конструкцията на МПС,

десетки водачи си тръгнаха с глоби или с отнети свидетелства за управление.

Но отново искам да подчертая, че това не са единични акции, а един постоянен процес.

- Какви са наказанията за „дрифтъри“ и участници в гонки?

- Има конкретни текстове в Закона за движението по пътищата, които определят глоби, започващи от 1000 лв. за водачи на МПС, които използват пътищата не по тяхното предназначение или участват в нерегламентирани състезания по тях. Освен това има членове от Наказателния кодекс, които се отнасят до извършване на хулигански действия с превозни средства.

-  Какъв е профилът на „дрифтърите“ и участниците в гонки?

- Ако може да се говори за профил, то това са млади хора, между 18 и 30 години, с мощни автомобили, обикновено със задно задвижване и с направени изменения и доработки по тях. 

- Разполага ли полицията с да го наречем, „карта“ на предпочитаните места за дрифт и гонки?

- Не е удачно да се говори за „карта“. Нарушения от подобен тип се извършват на различни места.

 Полицията разполага с информация за подобни организирани нарушения

на обществения ред и действа съгласно своите законови правомощия. Тогава се случват така наречените от вас „акции“.

- Разбират ли младежите зад волана рисковете? Какво бихте им казали?

- Според мен младежите не осъзнават рисковете, които крие едно такова поведение. Управлявайки автомобила по начин, по който се губи сцеплението между пътната настилка и гумите, те във всеки един момент могат да изгубят контрол на управлението. Случаите на това не са малко. Младежите, които управляват превозни средства по този начин, осъзнават опасността едва след настъпване на инцидент с тях или техен близък. Бих ги посъветвал да не използват пътната мрежа за тестване на възможностите на автомобила или управлението му по опасен начин. Защото секунда невнимание би коствала човешки  живот.

- Комисар Празов, често се повдига въпросът да се направят писти /да се отделят специални пространства/ за адреналин, където спокойно да „дрифтят“ или да се гонят. Какво е мнението Ви по този въпрос?

- Полицията не е противник младите хора да имат своите хобита, своите занимания, но

те трябва да се практикуват на безопасни места и по безопасен начин.

Винаги, когато е организирано подобно събитие на писта или на друго съоръжение, извън пътната мрежа, ние оказваме съдействие. Охраняваме мероприятието и следим за нормалното му протичане. При събития от подобен род е задължително присъствието на медицински екип и пожарен екипаж, които да реагират мигновено с професионална помощ в случай на инцидент. Полицията няма да откаже съдействие на нито един организатор на подобна ясно регламентирана проява. Напротив - ще бъдем там, където нашата помощ за нормално и безопасно протичане е необходима. Защото зад строгостта на всяка униформа стои човешко сърце.

ВИЗИТКА:

Виктор Празов е роден през 1983 г. в Хисаря. Има завършено висше образование  с квалификационна степен  „Магистър“. Започва работа в системата на МВР през 2003 година, когато е назначен като полицай в сектор „Специализирано охранително поделение“.

През 2014 година е назначен за полицейски инспектор в същото поделение. От 2016 година е назначен за началник-група „Водачи на служебни кучета“. През 2017 г. поема ръководството на сектор „Специализирани полицейски сили“, а в края на 2019-а оглавява отдел „Охранителна полиция“ към МВР - Пловдив

По време на службата си многократно е награждаван от министъра на вътрешните работи, както и с индивидуални и колективни награди от главния секретар на МВР. През 2014-а е номиниран за полицай на годината.

 

Професионалният състезател Костадин Патриков:

Търсенето на тръпка без умения може да коства живот

Категорично дрифтът по улиците и пътищата е опасен. Тръпката от мириса на гориво и изгоряла гума може да бъде изключително коварна, ако водачът не притежава нужните умения и реакции. Професионалните състезания се провеждат на специално приспособени и обезопасени за това места - писти и полигони. Всеки млад човек търси бърза популярност или имидж на супер герой, но да постигнеш това чрез дрифт или участие в гонка, може да коства човешки живот! Нека младежите да мислят за себе си и за хората, които обичат. Апелирам: Не на  гонките и дрифта в града!

Тони Михайлов

Тони Михайлов

Репортер

Тони Михайлов е завършил магистратура „Журналистика, реклама, PR“ в ПУ „Паисий Хилендарски“. Бил е репортер и водещ на дневни блокове в Информационна агенция и радиоверига "Фокус".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

коко

коко

09.02.2021 | 20:52

С ТПО-Хеброс ,каква беше системата че не разбрахме.Бяхте мобилизирали 80 човека ресурс и накрая какво стана ???? Един пиар лиии,поръчка лиии.Хубаво си ходиш по свадби а и селото ти е свадбарско ако не знаете.

Отговори
1 2
Празов да си знаеш

Празов да си знаеш

09.02.2021 | 19:47

Срам за пагона нагаждач гнусен.

Отговори
6 2
Към тоя еничарин

Към тоя еничарин

09.02.2021 | 15:32

Ей мухел тотално си затапил целия град с простите ти триноги и т.н Излез от мишата дупка иди до Столицата и виж хората как шофират, Пиеш сиромашка кръв на всеки ъгъл в тоя град но да знаеш, хората кълнат и ще плащаш с лекарства и ти тайфата ти!!

Отговори
5 3
Към Празов

Към Празов

09.02.2021 | 13:18

Празов много си гнусен ти си голяма грешка от екипа на Рогачев.

Отговори
5 3
МвР

МвР

09.02.2021 | 13:14

Оле оле оле оле

Отговори
4 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай